Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 2001 213 CDI - nie zapala, gaśnie w czasie jazdy

pitu007 30 Sty 2012 16:44 3448 4
  • #1 30 Sty 2012 16:44
    pitu007
    Poziom 7  

    Witam serdecznie!

    Mam problem ze sprinterem 2001r. 213 CDI. Przebieg 340.000km
    Samochód nie zapala za pierwszym razem. Czasem zapali za drugim, trzecim. Trzeba długo kręcić. Często zapala w momencie cofania kluczyków z zapłonu. Na zimnym i ciepłym dzieje się to samo.
    Ostatnio gaśnie też w czasie jazdy. Głównie na zimnym ale i na ciepły. Jeden dzień miał taki że gasł przy przekroczeniu 2,5-3 tys obr.

    Co może być przyczyną tegoż?

    Po podpięciu pod komputer błąd ciśnienia na listwie. Przy wymianie pompy wys. ciś. 60.000km temu błąd był ten sam.
    Co tym razem? Podejrzewam też pompę paliwa wstępną.

    0 4
  • #3 30 Sty 2012 19:24
    pitu007
    Poziom 7  

    Właśnie będę to sprawdzał jutro (test na przelewanie). Tylko właśnie zagadkowe jest to, że miesiąc temu robiłem taki test - wszystkie były równiutko. A test robiłem przy okazji, bo uszkodzona była uszczelka pod wtryskiem. Niestety, przez genialną pokrywę Mercedesa, gdy paliwo uciekało przez ten wtrysk, chyba mogę tylko strzelać że z pół roku, nic nie było widać.
    Dążę do tego, że nie wiem czy przy wymianie tej uszczelki to wtrysku nie wpadło pełno jakiegoś syfu (bo przez to pół roku uzbierała się taka twarda jak skała, jakby węgiel, materia).
    Jutro zrobię ten test. Dzięki za zainteresowanie.
    A czy jeszcze jest jakaś opcja, sprawdziłem wiązki w krytycznych miejscach (przejrzałem podobne tematy), regulator ciśnienia i już opadają ręce, bo wszystko 'wydaje się' sprawne...

    PS. Zauważyłem jeszcze powietrze w wężykach z powrotem paliwa

    0
  • #4 09 Lut 2012 18:48
    W3BST3R
    Poziom 12  

    może poprostu masz filter paliwa rozszczelniony. ja miałem raz taki przypadek założyłem nowy filtr paliwa zalałem go zapalił od kopa chodził normalnie. Rano juz nie moglem go odpalić. okazało się wlasnie ze filtr paliwa był nieszczelny i schodziło paliwo z niego.

    0
  • #5 09 Lut 2012 21:55
    pitu007
    Poziom 7  

    Wężyk filtr paliwa pompa wys. ciś. wymieniony (bo miał uszkodzoną wtyczkę), ale nie on był powodem.
    A tak dużym problemem okazał się mały koreczek, ten od spuszczania wody we filterze, który na nieszczęście ogromnie nie jest dołączany do filtrów, bo kosztuje bagatela 6 zet eł w Mercedesie!

    Problem rozwiązany, przynajmniej na czas tych mrozów, czas zimy,
    ale niestety w przewodzie paliwowym wciąż dostaje się jeden pęcherz powietrza, a podpatrzałem w innych sprinterach i powietrza w tym miejscu nie ma.

    Pozdrawiam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo