Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Transit 2,5D brak wolnych obrotow nie pali

30 Jan 2012 17:16 2405 8
  • Level 9  
    Witam, zacznę od tego że sporo poczytałem na forum nim postanowiłem napisać.
    Mam problemy z Transitem 2,5D 96 rok pompa wtryskowa Lucas. Autko nie chce się wkręcać na wolne obroty i gaśnie. Zaślepiłem zawór EGR to nic nie pomogło, wymieniałem czujnik wału dalej nic.
    Auto ma dziwne zaskoki, czasami odpali i wszystko jest ok, ale wystarczy trochę sie przejechać i nagle "gaśnie" najczęściej dziej sie to przy zmianie biegów na dojeździe do skrzyżowania, czasami szybka redukcja mu pomaga i jedzie dalej, ale czasami to nic nie daje w tym czasie żadna kontrolka sie na desce nie zapala, jak by nagle tracił prąd. Po zatrzymaniu staram sie go odpalić kręcę i nic nie chce zaskoczyć lub zaskoczy, ale tylko gdy trzymam pedał gazu na wysokie obroty wtedy chodzi, ale po zdjęciu nogi z gazu gaśnie. Dzisiaj postanowiłem przejechać się nim bardzo spokojnie do max 1,5K odwrotów i o dziwo wszystko chodziło nie zgasł ani razu i wszystko było ok, ale tylko go trochę popiłowałem wszystko ponownie padło strącił wolne obroty i zgasł, odłączyłem któryś już raz czujnik położenia wału i ponownie podłączyłem i zaczął chodzić choć pewno to tylko chwilowe bo tak jest za każdym razem.
    Brak mi już pomysłów.
    Proszę o jakie kolejne.
  • Level 31  
    W tym roczniku Lucas występował tylko w Turbo Dieslu.
    Czyli jest to pompa elektroniczna typu Epic.
    Bez porządnej diagnostyki komputerowej nic nie zrobisz.
  • Level 9  
    Przepraszam za błąd nie 2,5D tylko 2,5TD

    dizba wrote:
    Czyli jest to pompa elektroniczna typu Epic.


    Nie jestem fachowcem, więc nie wiem, wiem tylko że nie ma linki gazu, tylko wszystko elektroniczne.
  • Level 27  
    Lucas Epic w Transicie 2,5D to mało znany układ. Dedykowane mu są specjalistyczne testery FDS 2000 lub STAR (NGS). Mało kto je posiada, a tzw ogólnowojskowe testery w przypadku Epica pokazuję odczyty zupełnie od czapy...

    W twoim przypadku - skoro nie wchodzi w tryb awaryjny - sprawdziłbym drożność dolotu i układ paliwowy.
    Co do dolotu: te auta mają swoje lata, działający przez ten okres EGR plus odma to niezły kit do zatykania dolotu, a zwłaszcza kolektora ssącego.

    Co do paliwa: aby wyeliminować podejrzenia odnośnie zbiornika, przewodów, pompy podającej i filtra, można zasilić pompę wtryskową z niezależnego baniaka.
    Powrót paliwa albo można zostawić jak jest (wtedy jazda będzie krótka, bo paliwo wróci szybko do baku, a nie do dodatkowego baniaka), ale trzeba zdjąć przewód z króćca ssącego pompy podającej (tam jest szybkozłączka - 2 sekundy i zdjęte) bo inaczej będzie wywalać paliwo z baku na ziemię.
    Drugi sposób jest opisany w instrukcji - patrz link niżej.
    To jest bardzo dobry sposób... Tyle, że teraz bez garażu na mrozie, to... hm...

    Jeszcze pytanie: czy czujnik obecności wody w paliwie działa? Czy samotest jego układu działa (lampka włącza się na sekundę - dwie przy starcie)?
    Czy silnik dymi i jeżeli tak, to jak?

    Jedyna PEŁNA informacja w języku polskim o Lucas Epicu w Transicie jest pod linkiem:
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144
    Jest to tłumaczenie oryginalnej angielskiej instrukcji Epica.
    Rafal-Kamra wrote:
    Nie jestem fachowcem, więc nie wiem,
    Jeżeli nic a nic, to poszukaj warsztatu który specjalizuje się w Transitach - tacy znają Epica.
    W twojej okolicy niestety nie znam namiarów...
    W takiej sytuacji możesz co najwyżej sprawdzić instalację elektryczną - wszystkie styki, wtyczki trysnąć silikonem do elektryki (np Isolem), sprawdzić czy coś się nie przetarło w instalacji elektrycznej i podciśnieniowej - ale to raczej będzie działanie... życzeniowe.
  • Level 9  
    Co do obecności wody w paliwie to brak, czujnik działa lampka się załącza i gaśnie, nawet parę dni temu świeciła się na zakrętach, ale była to wina przetartych izolacji które po izolowałem i teraz jest ok.
    Silnik nie dymi jedynie teraz na mrozie, ale to normalne przy -10
    Co do styków wtyczek, starałem się wszystko posprawdzać poczyścić i przesmarować, na ile wszystko to nie wiem, ale co było widoczne to zostało wyczyszczone i popsikane.
    Co do warsztatów, to właśnie w tym problem, byłem na 3 i wszędzie słyszałem cos w stylu bym go zostawił, ale wie wiedza czy potrwa to dzień czy dwa tygodnie, bo auto bardzo dziwnie się zachowuje.
    Myślałem jeszcze właśnie nad podłączeniem paliwa z innego zbiornika, bo i takie podpowiedzi tu widziałem, lecz jak to poprzednik napisał, bez garażu na mrozie nie jest to pocieszające zajęcie.
  • GSM specialist
    Kolego jak szukasz kogoś kumatego w Transitach i jesteś z ZG to uderzaj do Kar-Forda (Nowa Sól i Zielona Góra). Chłopaki handlują częściami, ale z tego co wiem mają też WDS'a, więc podpięcie się pod starego tranzystora to dla nich błahostka.
  • Level 11  
    Kolega był miedzy innymi w Kar-Ford i tam też mu powiedzieli ze może to potrwać ze dwa tygodnie a do tego że nie ma co go podłączać do kompa, co Nas całkiem zdziwiło...
  • Level 27  
    Na pewno bardzo dobrze obcykani w Epicu w Transitach są ludzie z dwóch zakładów: Bratford w Radomiu i Auto-Waś w Warszawie. W obu umawiasz się na termin i na 100% robią. No, ale to zupełnie inna parafia...