Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Odpalenie silnika po 5 latach postoju

30 Jan 2012 19:03 11510 8
  • Level 19  
    Witam jak byście proponowali odpalić silnik po tak długim postoju dodam że jest to kombajn zbożowy z silnikiem perkins 4-cyl. maszyna w ostatnim sezonie pracowała i jak zostalo wjechane do garażu, i zgaszony silnik tak jest do dnia dzisiejszego, dodam że wiem że oczywiście wymienić filtr paliwa zalać nowym olejem napędowym, odpowietrzyć układ, silnik zalany olejem Lotos City Diesel, układ chlodzenia zalany Borygo, tak myślałem o wyjęciu wtryskiwaczy i wlać tam po troszku oleju silnikowego czy Mixol,czy jak mówicie od razu odpalać? Ciekaw jestem jak sytuacja wygląda w cylindrach,
  • Helpful post
    Level 41  
    Obróć wałem kilka razy i zobacz czy nic nie haczy, jak nie to nalej taniego oleju i daj pochodzić silnikowi ok 3-4h, potem zlej, sprawdź czy wygląda ok, jak tak to dobry olej i jazda.
    Taką radę od dobrego mechanika kiedyś dostałem, jak silnik z jegoś VW co 2 lata stał.
  • Level 19  
    No właśnie też tak myslałem , by pierw przekręcić, obrócić parę razy ten silnik ręcznie, ale po co wlewać taniego oleju, tam olej już jest przecież, ja myślałem o tym by ten stary olej spuścić po prostu odkręcić korek spustowy w misce, wiadomo że nie zleci bo silnik zimny, olej gęsty,ale wlac swieżego i jak pochodzi sobie az sie nagrzeje czy tam ze dwie godziny to wtedy wymienić ten olej jeszcze raz razem z filtrem, no a tu to nie wiem czy jest wskazane zalanie tego silnika olejem dobrej jakości żeby sie silnik nie rozszczelnił, uważam że zalac go takim olejem na jakim pracował, odpalenie tego silnika nastąpi dopiero po tych mrozach.
  • Helpful post
    Level 22  
    Należy pamiętać o wtryskiwaczach na zapieczonych żaden silnik nie ruszy. :)
  • Level 9  
    No i możesz się liczyć co do wymiany uszczelki pod głowicą albo robota głowicy :P
  • Helpful post
    Level 22  
    buuubaaa3546 wrote:
    No i możesz się liczyć co do wymiany uszczelki pod głowicą albo robota głowicy :P

    A niby co to może się stać z uszczelką myszy ją zjadły?
  • Level 9  
    No niestety ale bywały przypadki ze silnik nie odpalany tyle lat ma kłopoty z uszczelka ponieważ uszczelka grębieje (robi się twarda) i po prostu może pęknąć i będzie nie szczeliny układ chłodzenia :P
  • Helpful post
    Level 9  
    Zależy czy wilgoć się nie dostała to cylindrów, bo mogła się ruda zalęgnąć i pierścienie przyłapać do cylindrów. Możesz wykręcić wtryski, wprowadzić przez rurkę do każdego cylindra jakiś środek smarująco penetrujący np popularny WD-40 i próbować ruszyć bez kompresji wałem. Jak wszystko rozruszasz to wtryski do słoików i zakręć rozrusznikiem, sprawdzisz czy wszystkie daja mgiełkę z paliwa i czy się nie zapiekły. Jak wszystko poskładasz i sprzęt odpali, wymien płyny i filtry. Może trochę kopcić na początku.