Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka GRACJA - łożyska i fartuch

22 Gru 2004 18:47 5050 23
  • Poziom 10  
    Wiitam wszystkich serdecznie. Jestem na forum po raz pierwszy. Przeszukałem forum, ale nie znalazłem wyczerpujących informacji na nurtujący mnie problem. Proszę o garść wskazówek dotyczących wymiany fartucha i łożysk w pralce GRACJA. Czy robi się to podobnie jak w PS 663 BIO (w tej pralce wymieniałem fartuch i łożyska), czy też są istotne różnice, gdzie czyhają zasadzki. Jeżeli jeszcze mógłbym prosić o oznaczenia niezbędnych łożysk to byłbym wdzięczny.

    Z góry wielkie dzięki za pomoc.

    Darek
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Łożyska wymienia się identycznie jak w PS tylko z tym że są to łożyska 6205 i 6206 (ośka w gracji jest grubsza). Jeśli przez przypadek zniszczysz koło pasowe to zobacz czy ma jedno ścięcie czy dwa i wtedy kup takie samo.
    Jeśli chodzi o fartuch to fartuch wymienia się znacznie prościej bez zdejmowania pokrywy zbiornika. Od zewnątrz jak i od strony zbiornika jest przykręcony za pomocą opaski z drutu. Ta od zewnątrz jest ściągnięta spręzynką, a od strony zbiornika śrubą.
    Zwróć uwagę na średnicę otworu w zbiorniku i dobierz odpowiedni fartuch. Fartuchy różnia się tą średnicą ok 2 cm JEST TO WAŻNE !
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Jeden z fartuchów nazywa się popularnie "uzbrojony", ma wzmocnienia gumowe przy krawędzi bębna. Zwróć uwagę czy Twój takie ma, czy nie. Oprócz łożysk potrzebny jest simering AN-35x65x12/18. Najlepiej firmy INCO. Reszta to dziady. Bywły też simeringi płaskie, do których potrzebna była jeszcze dodatkowa uszczelka. Ten zaś pełni obie funkcje.
  • Poziom 10  
    Witam!
    Dzięki za dotychczasowe wskazówki.
    W jaki sposób najprościej zdjąć koło pasowe?
    Czy do wymiany łożysk i fartuch potrzebuję: dwa łożyska, uszczelniacz, fartuch czy coś jeszcze?
    Pozdrawiam
    Darek
  • Pomocny post

    Specjalista AGD
    Witam.
    Gdy lekko odkręcisz śrubę mocującą koło, zastosuj ściągacz do łożysk trójramienny opierając go właśnie na tej poluzowanej śrubie i powinno Ci koło zeskoczyć z ośki bębna.
    Jeśli masz simering tzw. z kominkiem to masz już w zasadzie wszystko, tylko chęci, siły i do roboty byle przed świętami zdążyć.
    :x-mas:
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam
    Ja przed zdjęciem koło pasowe podgrzewam .i zdejmuje poważając np.kluczem płaski obracając jednocześnie bęben.Sciągaczem łatwo zniszczyć koło.jeśli na zimno.
    I jeszcze jedna najważniejsza sprawa przed zał. nowych łożysk sprawdż
    luzy na osi nakładając nowe łożysko.być może trzeba je skasować.
    pozdrawiam Klark
  • Poziom 10  
    Lamerskie pytanko - mam simering o oznaczeniu 35-65-11/15 czy to właściwy. Czy tzw. kominek to dodatkowa krawędź uszczelniająca?
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam
    Darek
  • Poziom 13  
    _Klark napisał:

    Ja przed zdjęciem koło pasowe podgrzewam


    To do klienta jeździsz z butlą gazową, palnikiem ?
  • Pomocny post

    Specjalista AGD
    daro102 napisał:
    Lamerskie pytanko - mam simering o oznaczeniu 35-65-11/15 czy to właściwy. Czy tzw. kominek to dodatkowa krawędź uszczelniająca?
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam
    Darek

    Witam.
    Mówiąc "kominek" mam na myśli płaszczyznę uszczelniającą simeringu dociskaną do powierzchni zbiornika jest ona nadlana nad właściwym uszczelnieniem wałka.
    Natomiast 11/15 są to wysokości warg simeringu.
    :x-mas:
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Nie wiem, czy simering 11/15 nie będzie za niski. Nigdy go nie zakładałem. Zawsze był to 12/18. Jeśli założysz za niski możesz mieć przeciek wody spod łożyskowania, a to może być gwóźdź do trumny dla silnika pod zbiornikiem mimo jego osłony (otwarta obudowa).
  • Poziom 14  
    _Klark napisał:
    Witam
    Ja przed zdjęciem koło pasowe podgrzewam .i zdejmuje poważając np.kluczem płaski obracając jednocześnie bęben.Sciągaczem łatwo zniszczyć koło.jeśli na zimno.
    I jeszcze jedna najważniejsza sprawa przed zał. nowych łożysk sprawdż
    luzy na osi nakładając nowe łożysko.być może trzeba je skasować.
    pozdrawiam Klark



    Jeżeli można to mam pytanie - jak kasuje luzy na osi? - to może się przydać
  • Poziom 18  
    W ogóle usuwanie luzów na wale to sprawa dyskusyjna, ale...
    Luzy (niewielkie) można usunąć przez solidne napunktowanie wałka bębna. Punktujemy gęsto i ze wszystkich stron bieżnię w miejscu, gdzie jest luz między wałkiem i łożyskiem. Przed montażem należy wstępnie sprawdzić, czy łożysko zapiera się na metalu, który został wypchnięty w górę wokół nakłutych punktów. Należy zachować jednak rozsądny umiar, bo ciężko będzie wciągnąć wałek w łożyska. Piszę "wciągnąć", gdyż niektórzy tłuką młotkiem w żeliwny (brązowy) krzyżak, aż wałek wsunie się w łożyska na odpowiednią głebokość. Ponieważ dobrze napunktowany wał wchodzi ciężko, więc wciągamy go za pomocą śruby wkręconej w oś. Pod śrubę z odpowiednio dużą podkładką, podkładamy (masło maślane :)) tulejkę, która opiera się o krzyżak. Kręcąc śrubą wciągamy wał bębna w łożyska znajdujące się w krzyżaku. Napisałem tak, że da się zrozumieć? Dla doświadczonego fachowca punktowanie to prosta operacja, Komuś, kto z tym nie miał styczności może sprawić kłopot.
  • Poziom 14  
    Taka naprawa (wiem z własnego doświadczenia) ma tzw. "krótkie nogi", ja bynajmniej nie robię (już) takich rzeczy jeżeli chcę spać spokojnie udzieliwszy gwarancji na wykonaną naprawę.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Ja w sprawie łożysk wyczytałam już chyba wszystko. Proszę o pomoc moje pytanie brzmi jak zdjąć krzyżak gdzie są łożyska? koło pasowe zeszło bez problemów jednak z tym mam problem.Mimo użycia wd 40 nie chce zejść i moje kolejne pytanie czy dobrze robię próbując podnieść krzyżak do góry czy może trzeba próbować wybić łożysko w dół.Czy lepiej w leżącej pralce?Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 28  
    A pierścień Segera zdjąłeś?
    O demontaż śrub nie pytam bo to oczywiste , podobnie jak wkręcenie śruby w wałek bębna ,a nie nap...ie bezpośrednio w ten wałek młotkiem.
    Jak nie wkręcisz tej śruby to się dowiesz dlaczego trzeba to zrobić!!
    Wskazane aby młotek do demontażu maił jakąś przyzwoita masę- jakieś 2 kg, lżejszego nie używajcie bo to bez sensu chyba że krzyżak daje się ściągnąć reką.
  • Specjalista AGD
    :arrow: jmk Nie zauważyłeś że użytkownik jest kobietą :D
    :arrow: jolaj Polecałbym zrobienie tego przez fachowca - w tym modelu niedrogo kosztuje....
  • Poziom 11  
    Witam dziękuję za szybką odpowiedz.Więc pierścień zdjęty oczywiście śruby zdemontowane.A co do wkręcenia śruby czy jest to potrzebne żeby nie zniszczyć wałka ?jeśli tak to biłem w deskę nie bezpośrednio w wałek.Czy wkręcając śrubę i bijąc w nią nie zniszczy się gwintu? Młotek też jest przyzwoity.Dzisiaj z racji niedzieli nie będzie prób( z racji sąsiadów ) jutro dam znać jak wyglądają prace nad łożyskami.
  • Specjalista AGD
    jolaj napisał:
    wyczytałam już chyba wszystko.

    Eech...to kto w końcu się wziął za naprawę? :wink:
    Bij przez śrubę, jednocześnie ciągnąc krzyżak do siebie.
  • Poziom 11  
    Łożyska w końcu po wielu trudach wymienione nowy pasek też tylko pojawił się problem bo ma problemy z praniem po chwili nie obraca się a co za tym idzie nie wiruje .Może trzeba naciągnąć pasek...ale to już jutro.Na razie dziękuję za pomoc

    Dodano po 2 [minuty]:

    A przy okazji co z tego że kobieta?;)drodzy Panowie
  • Moderator Elektrotechnika
    jolaj napisał:
    jeśli tak to biłem w deskę nie bezpośrednio w wałe.

    Tu chodzi raczej o to byś zdecydował(a)kim jesteś, bo raz piszesz jak mężczyzna a raz jak kobieta ( chyba nie jesteś osobą obojga płci).
    A wracając do tematu to spróbuj podmienić kondensator.
  • Poziom 11  
    Łożyska wymienione dziękuję bardzo.Kondensator zakupiłam nie wykręciłam starego tylko podałam parametry.I tu niespodzianka stary miał dwa bolce i dwa przewody a nowy nie posiadał takowych tylko 4 bolce hmm i co z tym począć.Zapytam w sklepie i liczę na pomoc forumowiczów.Tym razem nie ma literówek wiadomo jaka płeć;)

  • Specjalista AGD
    jolaj napisał:
    ...stary miał dwa bolce i dwa przewody a nowy nie posiadał takowych tylko 4 bolce hmm i co z tym począć.Zapytam w sklepie i liczę na pomoc forumowiczów.Tym razem nie ma literówek wiadomo jaka płeć;)

    Witam.
    Ten "stary" który opisujesz to jest filtr p/zakłóceniowy, a ten "nowy" to kondensator rozruchowy do silnika, który potrzebujesz podmienić. (Jest on przykręcony na dole obudowy pralki).
  • Poziom 11  
    Witam jak zapytałam to sobie przypomniałam że chyba to nie to.Dzięki pomocy praleczka jak nowa już 3 pranko robi . Diagnoza była bardzo dobra :)Jeszcze raz dziękuję.