Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf lf55.250 prolem z biegami

30 Sty 2012 20:52 7020 25
  • Poziom 8  
    witam,mam problem ze zmiana biegow polegajaca na tym ze,bardzo ciezko zmienic biegi,odczucie jest takie jak bym przebijal sie przez gume,auto z 2009roku,jesli ktos mial podobny problem prosze o pomoc
  • Poziom 28  
    Na dzieńdobry to bym zgonił na mróz i zgęstniały olej. Ewentualnie jakiś wąż ocierający o rurę łączącą lewarek z wybierakiem na skrzyni.
  • Poziom 8  
    witam,olej w skrzyni biegow wymieniony 2500km. temu,sprawdzalem czy o nic nie zachacza drazek i wybierak,dzieje sie to tez jak auto jest rozgrzane
  • Poziom 8  
    Moze ktos jeszcze ma jakies pomysly,dodam ,ze skrzynia to manual 8biegowy,czekam na kazda forme pomocy.pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Zadam dziecinne pytanie ... Czy olej wymieniłeś na taki jak zaleca producent skrzyni biegów?
  • Specjalista - DAF Trucks
    80W90, ale jak jeździsz i w mrozy to wlej syntetyk 75W80. Chodziarz w UK co piąte auto ciężarowe do 12 ton ma wlany ATF, i jak tylko nie jest to AsTronic Lite albo AsTronic to nic się nie dzieje.No chyba, że gdzieś uszczelniacz puszcza...
    Jeśli jest tak jak piszesz, że jest z 2009 roku, to na dzień dobry wyjmij ten odpowietrznik w postaci długiej rurki i zastąp go standartowym odpowietrznikiem typu grzybek.
    był swego czasu na to recall.
    odpowietrznik w postaci gługiej rurki znacznie utrudnia wentylację skrzyni i para wodna skrapla się do oleju degradując go.A to powoduje problem korozji-szczególnie w elementach wałka wybierającego, zatrzasków ustalających wałek wybieraka.
    Olej zemulgowany z wodą w szybkim tempie zużyje synchronizatory- w AsTronic Lite było nawet dużo skrzyń wymienianych w ramach gwarancji przez problemy z załączaniem biegów.Jeżeli masz auto LF55.250, to z pewnością masz skrzynię 6S1000.pamietaj żeby nie wlać za dużo oleju niż wymagane- nie może się wylewać po odkręceniu korka , a najlepiej jak poziom jest parę mm poniżej poziomu otworu korka.Przy takim poziomie biegi wchodzą najlepiej bez szkody dla synchro itd.Zbyt duży poziom oleju "zabija" łożysko wałka wejściowego (problem lepiej znany w autach Euro 3, czyli ze skrzynią 6S850)- łożysko grzeje się przy opoziomie oleju ponad dolną krawędź korka.Ponadto Synchronizatory nie są tylko częściowo zanurzone w oleju, lecz utopione i proces synchronizacji poprzez tarcie pierścienia synchro o stożek nie może zaistnieć gdyż oddziela go zbyt gruba warstwa oleju (tarcie płynne).
  • Poziom 8  
    Witam,olej jest 80w90,poziom sprawdze jutro,jak tylko wjade na warsztat(wszystkie oleje wymieniane w serwisie DAFA razem z filtrami),auto jest pojazdem specjalistycznymi praca osprzetu jest poprzez przystawke odbioru mocy ,ktora ma moc ze skrzyni biegowi chodzi o to,ze mam 39000km. przebiegu,aletakze 2500motogodzin(wg.sewisu 1mtg to jest 40km,gdzie wszystko razem daje ok.139000km przebiegu)serwis nie potrafi sobie z tym poradzic i mowi ,ze tak ma byc a ja jezdze w wiekszosci po miescie ,i naprawde jest to coraz trudniejsze.dziekuje za podpowiedzi jak tylko do czegos dojde to napisze
  • Poziom 28  
    No i wszystko jasne. Na włączonej przystawce zawsze będzie problem z włączaniem biegów.
  • Poziom 8  
    Aby byla jasnosc ,to jest tak ,ze jesli pracujesz na przystawce z osprzetem to nie mozna jechac, dopiero po wylaczeniu jej jest mozliwosc jazdy
  • Poziom 28  
    Więc czy naciśnięcie przycisku w kabinie,na pewno rozłącza mechaniczne połączenie przystawki w skrzyni?
  • Poziom 8  
    TAK bo inaczej nie pojedziesz mimo zmiany biegow bo skrzynia biegow jest polaczona z przystawka walem i jest to osobny element,postaram sie jutro zrobic zdjecia aby to lepiej wytlumaczyc.daf lf55.250 prolem z biegami
    auto takie same jak tym co jezdze tylko kolor inny
  • Poziom 8  
    Witam,poziom oleju w skrzyni biegow sprawdzony jest ok. 2mm ponizej krawedzi,skrzynia to EATON modelFS\6309A H, do tego wszystkiego zaczely dochodzic drgania drazka zmiany biegow , moze uda mi sie w przyszlym tygodniu podjechac kolejny raz na serwis i teraz to juz nie popuszcze az nie bedzie zrobione.pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Witam ponownie,bylem dzisiaj w serwisie i sprawdzono pompke przy pedale sprzegla ,wysprzeglik hydrauliczny ,odpowietrznik w skrzyni biegow,odpowietrzano caly uklad,rozpinano drazek zmiany biegow pod wzgledem zatarcia,i jedynie co pozostalo to wyciagnac skrzynie i zobaczyc sprzeglo,ale wstrzymali sie ze wzgledu na to ,ze ma przyjechac jakis spec ze szczecina i on bedzie to dalej ocenial(autojest jeszcze na gwarancji).jak cos bede wiedzial konkretnego to to opisze.pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Pytanie do Krisbrumm-a co moze byc jesli wsteczny raz zgrzyta a drugim razem nie,mimo ze pedal wcisniety do konca(odczekane ok.5sekund wedlug instrukcji),bierze w polowie.Pytanie drugie,czy przechyl pojazdu na lewa strone(roznica miedzy stronami ok. 2-3cm)moze miec wplyw na takie zachowanie.pozdrawiam
  • Specjalista - DAF Trucks
    Zakładając, ze dźwignia wyciskująca łożysko oporowe jest w dobrym stanie, jej końcowy sworzeń kulisty oraz tulejka w drugim końcu (gdzie łączy się z trzpieniem siłownika) są ok, to przyczyna może być w dolnym siłowniku (siłownik traci skok w zależności od np. różnego ciśnienia powietrza), możliwe, że pedał się nadrywa albo plastikowy koszyczek w pedale sprzęgła jest krytycznie zużyty (nardywający lub nieutwierdzony solidnie pedał też traci skok), zakładam że poziom płynu w sprzęgle jest OK, pompka w pedale może zaczynać sprężać płyn nie od samej góry, lecz od połowy- traci skok again, czy wreszcie docisk sprzęgła jest uszkodzony.Przyczyn jest baaaardzo wiele.
    A czy taki przechył może mieć wpływ na takie zachowanie? wydaje mi się, że nie.
    trudno jest cokolwiek tutaj diagnozować z samego tylko suchego opisu bez siedzenia za kierownicą.
    Zwykle to właśnie road test mówi mi najwięcej co jest grane ze skrzynią czy sprzęgłem.Trzeba analizować okoliczności występowania usterki + doświadczenie wyniesione z jazd chyba już z tysiąca dafów jest tu niezastąpione.
    Zawsze zgrzyta, czy np. tylko jak jest zimny, ciepły, przechylony, po kilkukrotnym, szybkim naciśnięciu ("podpompowaniu") pedałem sprzęgła wsteczny nie zgrzyta albo i też zgrzyta, albo czy naciśniesz szybko albo powoli to zgrzyta albo nie, za dużo niewiadomych okoliczności. Zrób filmik jak wciskasz sprzęgło i wrzucasz wsteczny, wrzuć na YouTube i wyślij linka.
    A poza tym, czy w momencie jak zgrzyta, to czy zgrzyta cały czas i nie chce przestać, czy jak mocniej pociągniesz za lewarek to w końcu przestanie zgrzytać; wsteczny wejdzie ale masz wrażenie,( na spuszczonym ręcznym), że auto chce jechać?
  • Specjalista - DAF Trucks
    Moim zdaniem sprzęgło ciągnie- tzn. nie wyprzęgla zupełnie.Jeżeli problem ze zmianą biegów znika jak tylko wyłączysz silnik, wciśniesz sprzęgło i zmieniasz biegi " na sucho"- bez włączonego silnika, to problem jest z ciągnącym sprzęgłem.
    Wówczas patrz post powyżej.
    Jeżeli biegi nadal ciężko zmieniać przy zgaszonym silniku, to problem jest w wieżyczce skrzyni, gdzie jest wałek wybieraka.Zatrzaski sprężynowe wybieraka w wierzyczce lubią ciężko pracować i utrudniać ruch wybieraka.
  • Poziom 28  
    Nie wiem czy krisbrumm poprze moją tezę, ale po mojemu robisz w "jajo" wspomaganie włączania biegów, odpuszczając lewarek w momencie kiedy bieg nie chce wejść. Należy przyłożyć nacisk ręki na lewarek zmiany biegów i poczekać na zadziałanie wspomagania, odpuszczając przerywasz procedurę włączania biegu i rozpoczynasz ją od początku. Z tego co słychać na filmiku wspomaganie działa(syknięcie, po włączeniu biegu). Nie mówię tutaj o biegu wstecznym, ponieważ zgrzyt przy pierwszej próbie włączania wskazuje na niecałkowite wyhamowanie wałków w skrzyni, następne próby przebiegają pomyślne, czyli można się pokusić o stwierdzenie iż sprzęgło delikanie "ciągnie".
  • Poziom 28  
    krisbrumm napisał:
    LF wspomagania biegównie mają

    Więc skąd "syknięcie" po włączeniu biegu? Przecież nie puszczał sprzęgła..
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    sykniecie moze rowniez pojawiac sie z zabezpieczenia przed zmiana z wysokiej na niskiej przy zbyt duzej predkosci
  • Poziom 8  
    Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi,a w szczegolnosci Krisbrumm,bo jego wypowiedzi najbardziej pasuja do tego co sie dzieje z tym wysprzeglaniem,czekam na odzew z serwisu co powie i zadecyduje ten pan ze szczecina,ktory bedzie diagnozowal auto na zywo.Jak tylko czegos wiecej sie dowiem ,to napisze.Tak jak napisalem problem znika po zgaszeniu silnika, i ponownym uruchomieniu z caly czas wcisnietym pedalem sprzegla,a te sykniecia sa od zmiany biegow gora-dol,ale takze od wysprzeglika przy skrzyni biegow.