Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat TD 100 LUCAS - uszczelnianie - niskie obroty

Corvim 30 Jan 2012 23:51 1767 7
  • #1
    Corvim
    Level 11  
    Witam,

    Miałem problem z wyciekiem z pompy. Po uszczelnianiu pompy jest następujący problem z obrotami:

    - na ciepłym silniku po starcie obroty na ok 750 - po około 10 sekundach wskakują na 900 - vacum odrazu zaciągnięte
    - na zimnym startuje na 750 i pomału rosną do ok 1000 - po zadziałaniu vacum spadają do 900

    Pompiarz nie ma pojęcia od czego to. Juz chyba ze cztery razy wyciągał pompę z samochodu. Teraz wymyślił że trzeba wymienić głowiczkę. Nie wydaje mi się żeby to o to chodziło bo do samego końca przed uszczelnianiem nie było takich objawów.

    O co może chodzić ?
  • #2
    mercedesik
    Level 26  
    Zapowietrza się i w pianie paliwa regulator łatwiej się "rozchodzi" i nie pozwala na wyższe obroty.
  • #3
    Corvim
    Level 11  
    Ta wersja tez była przerabiana ... Gdzie by się mogło zapowietrzać ? W pompie czy zasilaniu bo zasilanie gość odpiął i podawał paliwo bezpośrednio z karnisterka do pompy.

    Jak podpompuje gruszką to minimalnie się zapowietrza ale nie raz bywało gorzej zapowietrzone i nie było takich jaj.

    Jeśli zapowietrza się to dlaczego różnica między zapalaniem na ciepłym i zimnym ?

    Pali bez zarzutu - dwa obroty silnika ...

    Dodano po 4 [godziny] 38 [minuty]:

    Znalazłem takie wątki:

    Link
    Link

    Objawy podobne do moich ale u mnie pojawiło się po uszczelnianiu pompy ? Przypadek ?
    Zastanawiam się czy podpięcie się pod komputer coś może pokazać. Mój "szpec" nie podpinał się bo twierdzi ze to mechaniczna pompa i nie ma co nawet sprawdzać na kompie. Czy błąd czujnika temperatury może powodować takie objawy ? Może to ten regulator wolnych obrotów (nie wiem jak to sie fachowo nazywa - czujnik przepustnicy ?) coś świruje bo ma zły odczyt temperatury ??

    A i jeszce jeden objaw o którym zapomniałem, włączenie świateł, wentylatorów chłodnicy powoduje spadek obrotów o ok 50 - co powinnno regulować obroty jałowego biegu ?
  • #4
    mercedesik
    Level 26  
    Komp nic nie da tam obroty regulowane są mechanicznie.

    Winny będzie zacinający się regulator odśrodkowy umieszczony w pompie.
  • #5
    Corvim
    Level 11  
    Tak mi się wydawało że to może regulator ale koleś twierdzi że wszystko ok. Wymieniał tam jakąś tulejkę bo podobno luz był ale to nic nie pomogło.

    Na stole niby wszystko jest ok. ale może dlatego że pompa na stole się nie grzeje ...

    Już sam niewiem co robić pozwolić mu grzebać dalej czy szukać innego ? Z drugiej strony płacić znowu 700 złotych za diagnozę to niech może ten grzebie dalej ?

    A co kokładnie w tym regulatorze mogłoby się zacinać ??
  • #6
    mercedesik
    Level 26  
    Możliwe że coś na dźwigience samej tam taka mała sprężynka.
    A jeśli zapalisz silnik i ma te niskie obroty to po dodaniu gazu dalej ma takie niskie?

    Ostatnio robiłem z 'maryśki" taką pompę (tu zaznacze że nie jestem pompiarzem), rozkręciłem całą wszystkie uszczelki nowe i do kupy wszystko.
    Pięknie działa ale pierwsze parę minut też tak nisko obroty trzymała.
  • #7
    Corvim
    Level 11  
    Witam,

    Pan wkońcu rozłozył ręce ... Skończyło się kupnem uzywanej pompy. Ele ku...a obroty w pożądku za to auto wogóle się nie zbiera teraz. Na jedynce i dwójce w miarę, trójka już ciężko czwórka jedynie dla podtrzymania prędkości a piątki nie ma po co wrzucać !!! O co znowu chodzi?

    Mówi że prawdopodobnie za mała dawka na jakiejś turbince - ma dodać paliwa. Już sam nie wiem o co chodzi !! POMOCY!
  • #8
    mercedesik
    Level 26  
    Słaby ten pan od pomp chyba