Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kontrolka oleju, silnik warczy, deawoo nexia

31 Sty 2012 00:08 3387 16
  • Poziom 9  
    Witam, przy większych mrozach, nad ranem (obecnie -15st), podczas zapalania samochodu, dość głośno warczy silnik, kontrolka się pali około 10 sek,. gaśnie, i przestaje warczeć silnik, i tak za każdym razem się robi, czy możliwe jest ze pada pompa oleju??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bardziej, że masz bardzo gesty olej.
  • Poziom 11  
    Olej do wymiany. Nagar i woda zrobiła z olejem porządek.
  • Poziom 9  
    Witam, a skad sie tam nagar i woda wzieła??
  • Poziom 11  
    Nagar bierze się z procesu spalania mieszanki w komorze spalania - w silniku. Na ściankach cylindra jest cienka warstwa oleju zwana filmem olejowym. Przy każdym spalaniu drobinki sadzy wiążą się z olejem który spływa do miski.

    Woda bierze się z otoczenia. Ze zmian temperatur. Olej jest substancją hydroskopijną - chłonie wilgoć/wodę z otoczenia.
    Moderowany przez robokop:

    Higroskopijną jak już. I jest to nieprawda.

  • Poziom 24  
    Zmień olej, najlepiej na jakiś 0wxx lub 5wxx
  • Poziom 19  
    jezdzisz na mineralnym oleju dlatego tak jest, to warczenie to klekot panewek na wale poki nie dostana odpowiedniego cisnienia oleju :)

    a nagar raz na czas trzeba "wywietrzyć" :)
  • Poziom 2  
    To nie nagar!!!
    Ja mam tak samo mam olej 15w 40 ty pewnie też taki masz?wlej troche do butelki i wsadz do bagażnika zobaczysz jak będzie wyglądał po nocy przy -15 (gęsty bardzo)
    i dlatego silnik tak chodzi,gęsty olej zanim pompa uciągnie minie 5-10 s i wtedy chodzi normalnie i kontrolka gasnie.
    Jest to normalne przy takim oleju,nawet 10w 40 dostają w d... przy takich mrozach i też się kontrolka dłużej świeci.
  • Poziom 24  
    Nawet do najgorszego samochodu jaki miałem lałem 10w40 i nigdy żadnych problemów nie miałem. Osobiście nie zalewał bym 15w40 do żadnego silnika oprócz ciągnika czy bardzo starego diesla gdzie taki olej jest wymagany. Minimum to 10w40 a porządnymi olejami są 5w40 - 0w40. Do silników użytkowanych tylko w mieście to 0w30 lub 5w30 i zmiana normalnie co 10 tyś. Ładnie silnik dostaje w panewki jak go 10s przy -15 nie smaruje nic... .
  • Moderator Samochody
    Olej powinno się wymieniać co najmniej raz w roku - dobrze to robić właśnie przed zimą. Co do "warczenia" - zanim pompka wciśnie olej do hydroregulatorów, to się troszkę zejdzie. A piszącym o laniu do tego silnika olejów 5 czy 10W radzę się zastanowić - nad sobą.
    Silnik jest zużyty, zasmolony i żaden olej nic tu ni pomoże. Smarowanie nawet przy gęstym oleju powinno gasnąć natychmiast, jeśli nie, to znaczy że raz pompka ma już dość, dwa przytkany jest filtr, a trzy łożyskowanie wału już nie utrzymuje ciśnienia. Te silniki, w sumie że niewiele gorsze od pierwowzoru Opla, a momentami nawet lepsze, nadmierną trwałością nie grzeszyły.
  • Poziom 2  
    Te silniki są lepsze niż w oplu
    Trzy nexie jedna 476 tyś
    druga 228
    trzecia 156
    i każda jeżdzi na 15 w 40 vavoline
    To są olejowe mity że niby 15w 40 się nie leje
    zależy jak kto i gdzie urzytkuje auto
    Kontrolka przy takich mrozach zawsze dłuzej się świeci po nocy
    a jak jest ciepły gasnie mometalnie i to norma.
    chyba że ktos ma 0w... ale w lecie bedą głośniej klepały samoregulatory sprawdzałem:)
  • Poziom 24  
    Ja miałem sewgo czasu lanosy pod opieką. Średnie przebiegi to były ponad 500 tyś km, a dobił jeden i do 800 tyś prawie, latały na syntetyku i przy takim przebiegu chodziły jak zegarek. W środku czyściutkie, kompresja w tym tym po 800 tyś była w miarę, a te po 500 tyś co miały to miały książkową. 2 latały na mineralnym oleju i też przy 400 tyś chodziły, ale słychać było, że nie są nowe. W środku też już szczerniały i ciekł olej czego przy oleju syntetycznym nie było.
  • Moderator Samochody
    artursastyp napisał:
    Kontrolka przy takich mrozach zawsze dłuzej się świeci po nocy

    A widzisz, w moim starym zajechanym C16NZ gaśnie zawsze natychmiast, bo nie żałowałem mu lepszego oleju, samoregulatory się jeszcze nigdy w nim nie odezwały.
    Jak ktoś myśli że mineralne oleje mają większą lepkość to już w ogóle głupota, może i mają, ale jak jest zimny a po rozgrzaniu jest znacznie gorzej niż z dobrym syntetykiem.
    Nie polecam jedynie syntetycznych jak silnik dużo pożera oleju bo taki bardziej kopci i więcej syfu po sobie zostawia.
  • Poziom 24  
    Jak silnik kopci i bierze dużo oleju to albo się auto sprzedaje, albo zmienia się silnik, albo robi remont jeśli się da. Co tanie to drogie ... i albo dajemy kasę na olej albo na silnik.
  • Poziom 9  
    problem jak był to jest, ale wiosna naszła, i póki co tym się nie przejmuję, co roku wymieniam olej i filtr, a olej to 10w40 Castrol magnatec. Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    To już chyba lotos semi lepszy od tego castrola ... z tanich polecam oleje z - orlenu. Nie podrabiane i dobrej jakości.
  • Poziom 9  
    no na pewno lepszy ten lotos semi od castrol :-). Pozdrawiam