Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic Smart Home
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dwa obwody do jednego odbiornika - jak?

macqqq 31 Sty 2012 12:18 2301 10
  • #1 31 Sty 2012 12:18
    macqqq
    Poziom 2  

Jestem na forum nowy i z elektryką mam niewiele wspólnego więc proszę o wyrozumiałość.
    Buduję dom i chcę zrobić trochę automatyki. Czujki alarmu i przekaźniki będą sterować oświetleniem, ale chcę mieć również możliwość manualnego sterowania, czyli zwykłych wyłączników klawiszowych. Do każdego odbiornika muszą być podpięte dwa oddzielne obwody, jeden będzie sterowany, drugi zwykły. Mogło by to być zrealizowane za pomocą wyłącznika: I-0-II. Jednak nie występują takie naścienne, jedyne co znalazłem to taki techniczny
    http://polmark.tarnow.pl/produkt-396-lacznik_kolyskowy_trojbiegunowy.html

Teraz pytania:
    Jak zrealizować takie założenia?
    Może na schodowym dwuobwodowym? Jeśli tak to prosił bym o jakiś schemat.
    Czy jeśli by to zrealizować na dwóch, trzech klawiszach, gdy będą dwa obwody na raz załączone, nic się nie stanie z instalacją, z przekaźnikiem który dostanie napięcie na wyjściu?
    Z góry dziękuję za podpowiedzi.

0 10
  • Deimic Smart Home
  • #2 31 Sty 2012 13:21
    kreslarz
    Poziom 35