Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator XSARA 2,0 hdi. Kontrolka ładowania nie pali się.

miklu0 31 Sty 2012 15:11 2325 9
  • #1 31 Sty 2012 15:11
    miklu0
    Poziom 7  

    Witam. Xsara zatrzymała mi się dzisiaj na drodze. Rozładował się akumulator. Podładowałem, zapaliłem i zmierzyłem ładowanie na akumulatorze. Wyszło 11,8 V i spadało. Na 8 V silnik zgasł. nawet przez chwilę nie paliła się kontrolna ładowania. Pali się tylko podczas zapalania samochodu. Zamierzam zaraz zmierzyć prąd na alternatorze. Czy ta kontrolka nie powinna się palić?

    0 9
  • #2 31 Sty 2012 15:16
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Powinna się palić przed uruchomieniem silnika.

    0
  • #3 31 Sty 2012 15:26
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 31 Sty 2012 15:48
    carrot
    Moderator Samochody

    Robiłem w takiej alternator, musiałem na chwilę wyjechać z hali, kontrolka sobie normalnie gasła po odpaleniu, a alternator grzecznie leżał na stole

    0
  • #5 31 Sty 2012 15:50
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 31 Sty 2012 15:52
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    A co, bez filtra nie pojedzie? Te auta mają swoistą autosugestię wprogramowaną, ładowanie jak Matka, zawsze jest.

    0
  • #7 31 Sty 2012 17:58
    decybel91
    Poziom 39  

    Można bez demontażu filtra, zresztą 2.0hdi, 1.9d i nawet benzynowe mają podobną kostrukcje łapy - alternatory na 4 mocowania.

    0
  • #8 31 Sty 2012 20:30
    miklu0
    Poziom 7  

    Usterka usunięta. Trwało to 2 godz.
    Alternator jest ok. Rozerwany był kabel między alternatorem a akumulatorem. Zwierał się z blokiem silnika, przetarł się i przepalił, pewnie dlatego tak szybko akumulator padał. wstawiłem nowy kabel i wszystko ok. Ładuje.
    Nie znam się, ale wydaje mi się że kontrolka nie świeciła bo alternator ładował, ale blok silnika, czyli nic.

    Po kilku minutach pracy na desce 3 razy mignęła mi kontrolka ładowania i 3 razy był krótki sygnał dźwiękowy (bip, bip, bip). Nie wiem co to było. Poszukam.

    Koszt naprawy 7,6 zł. (2 końcówki i 1m kabla).
    Ciekawe ile warsztat by skasował? Pewnie kilku Panów tłumaczyło by mi że wymienili regulator, czy diody, czy jakieś tam wirniki.

    0
  • #9 31 Sty 2012 21:30
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 31 Sty 2012 21:57
    miklu0
    Poziom 7  

    Motronic napisał:
    Już czarna wizja. Ile by skasowali? Koszt materiałów plus roboczogodziny.




    JASNE.........
    zamykam.

    0