Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działa ABS w naczepie

31 Sty 2012 19:34 16905 24
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie.
    Posiadam naczepę CMT Chojnice (wywrotkę) na osiach BPW i od jakiegoś czasu mam problem z ABSem .Tzn w naczepie nie działa ABS,kupiłem ja 3 miesiące temu wszystko było ok ale od jakiś 2 miesięcy naczepa nie ma ABSu,podobno zawór ABS poprzedni właściciel wymieniał,ja ostatnio zrobiłem generalny remont układu hamulcowego i nadal bez zmian tzn przy hamowaniu naczepa staje dębem. Może ktoś mi podpowie co robić lub polecić jakiegoś specjalistę jestem z województwa Kuj-Pomorskiego[/b]
  • Poziom 28  
    Witam, po remoncie czujniki i ring zostal wymieniony lub sprawdzone? sprawdz kabel od czujnika po rozpieciu do modulu czy nie sa uszkodzone, plus pomiar, od modulu biegnie wiazka do wtyczki sprawdz czy jest przejscie do pinow, czy z tylu wtyczki nie ma nalotu, czy kabel nie wyskoczyl ze swojego miejsca, sprawdz swoj kabel wychodzacy z auta czy jest dobre napiecie i czy we wlasciwym miejscu wystepuje prad, najlepiej zapiac inne auto sprawne i zrobic test jezeli dalej to samo wiec 100% naczepa. nie znam twojego modelu ale system moze byc- lub musi byc jakiegos znanego producenta- wiec albo podlaczenie komputera diagnostycznego lub kody blyskowe - czytac. u znanych producentow K lub ... w nie ktorych przypadkach wystarczy wykasowac bledy lub wgrac nowy soft- program.
  • Poziom 8  
    Dziękuję za odpowiedz!
    Koronki,czujniki były sprawdzane. Prąd wychodzi z ciągnika i gdy jest podpięta inna naczepa wszystko jest ok.Jak podepnę swoja naczepę to w ciągniku nie pali się kontrolka od ABS-u naczepy. Naczepa posiada system Haldexa.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Jeśli to zwykły ABS Haldexa to możliwe że mogła paść wtyczka łącząca ECU z pozostałym systemem i zasilaniem. Schematy znajdziesz w sieci.
  • Poziom 26  
    System Haldex ale ABS czy EBS? I co rozumiesz jako "naczepa staje dęba"?
    W przypadku EBS najprościej będzie podpiąć komputer. Za ok 200 PLN będziesz miał podane wszystko na tacy. Jeśli masz EBS pierwszej generacji to możliwe, że padła elektronika modulatora. Prosimy więcej danych :)
  • Poziom 8  
    Witam ! Dziękuję za odpowiedź.z
    Jest to system haldexa ABS . Naczepa jest z 2004 roku. Naczepa staje dęba-czyli przy mocniejszym wciśnięciu hamulca często blokuje kola,czuć,ze nie działa ABS,bo szarpie ciągnikiem podczas hamowania.
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Sprawdź czy elektronika ABSu dostaje zasilanie. Z ciągnika zasilanie może wychodzić, ale nie wiadomo czy dochodzi do miejsca przeznaczenia. Zacząłbym od wzięcia w łapki miernika i sprawdzenia głównego kabla zasilającego. W przypadku ABS powinno być tak:
    Pin1 24V stałe (k30)
    Pin2 24 "po stacyjce" (k15)
    Pin3 GND dla (k15)
    Pin4 GND dla (k30)
    Pin5 sterowanie lampki ostrzegawczej ABS (wykrycie usterki - podane GND)

    Jeśli wszystko masz podłączone poprawnie to po włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza ABS powinna oświecić się. Po rozpędzeniu pojazdu >15km/h powinna zgasnąć. Jeśli lampka ABS nie oświeca się wcale zacząłbym szukać właśnie od głównej wiązki, następnie elektronika ABS. Jeśli będę wiedział dokładnie jaki masz system MODAL czy MODULAR może będę mógł pomóc coś więcej. Powodzenia!
  • Poziom 8  
    Dodam jeszcze,że gdy miałem podpięta inną naczepę zaświecał mi się ABS naczepy na desce rozdzielczej jak przekręcałem zapłon i później gasł wiec było dobrze. A jak ta naczepa jest podpięta to nie świeci się w ogóle ta kontrolka(tak jakby nie widziało naczepy) ...
  • Poziom 26  
    Więc tak jak pisałem Ci wcześniej, sprawdź główną wiązkę zasilania ABS od gniazda na czele naczepy do złącza zasilającego elektronikę, jeśli wiązka jest dobra, napięcia zasilające prawidłowe to uszkodzoną masz elektronikę ABS-u.

    Powodzenia!
  • Poziom 8  
    Witam!!
    Byłem podpiąć naczepę pod komputer ale tak jakby nie widział w ogóle modułu. Co się okazuje,prawdopodobnie gdy poprzedni właściciel wymieniał moduł nie zaprogramował go i dlatego mam taki problem. Facet sprawdził mi i napięcie wszędzie jest prawidłowe. nie mam pojęcia gdzie mógłbym zaprogramować od nowa moduł. Może ktoś mógłby coś podpowiedzieć.
    Jestem z Włocławka woj Kuj-Pomorskie
    Pozdrawiam...
  • Poziom 26  
    I tutaj się z Tobą nie zgodzę... Jeśli komputer nie wykrył modułu nie znaczy to że jest niezaprogramowany tylko uszkodzony! Każdy moduł ma wpisaną wstępną konfigurację. Jeśli nie jest ona zgodna ze stanem faktycznym zapala się lampka ostrzegawcza ABS. U Ciebie nie świeci ona wcale.
    Jakim urządzeniem próbowaliście zdiagnozować pojazd?

    Jeszcze jedna uwaga... Jeśli moduł nie był zaprogramowany to jak wytłumaczysz to że cytuję "...kupiłem ja 3 miesiące temu wszystko było ok..." Program pojawił się i zniknął?
  • Poziom 8  
    Dokładnie było tak. Jak ją kupiłem to właściciel mi powiedział,że wymienili ostatnio moduł ABS. i od samego początku kontrolka od naczepy się nie świeciła i co teraz by się zgadzało nie opuszczała się samoczynnie ośka i do tej pory tak jest.na początku ABS jakby działał,później było już było gorzej. Byłem a Autosie i mieli jakiś ogólny program ale od razu mi facet powiedział,że oni to tylko błędy mogą odczytać i w sumie doszedł do wniosku,że może nie być zaprogramowany moduł.
  • Poziom 26  
    Mam jeszcze kilka pytań do Ciebie:
    1. Czy zauważyłeś którędy próbowali podłączyć komputer diagnostyczny?
    2. Czy przy włączeniu zapłonu w ciągniku słychać spod naczepy charakterystyczne cyknięcia?

    Szkoda że mamy do siebie taki kawał drogi, bo chętnie bym się zainteresował Twoim problemem bliżej...
    Jeśli chcesz wyślij mi zdjęcia poszczególnych elementów (zawory, elektronika). Może uda mi się coś wymyślić ;)

    Co prawda nie kujawsko-pomorskie ale bliżej niż do Katowic ;)
    http://www.pneumoregent.pl/index.php?a=t&id=24

    Powodzenia!
  • Poziom 28  
    jezeli ktos jest kumaty,w pierwszej odpowiedzi- zostala zawarta odpowiedz i wskazowki, kolego diablo.... wiadomo ze mogl diagnosta- mechanik podpiac sie pod naczepa w modul bezposrednio, lub z boku po kablu lub od przodu co nie zmienia faktu ze, diagnozujacy nie dal wlascicielowi zadnych wytycznych co nalezy zrobic dalej, a wlasciciel sie nie zna wiec nawet jezeli ci powie ze chlop wczolgal sie pod pojazd i cos tam robil, to nic nie da twoje pisanie tu i pomaganie na odleglosc, jedym rozwiazanie jest przyjazd do ciebie-jezeli sie tego podejmujesz, a do wlasciciela-pozostaje zlecenie. szanuje kazdego kto sie za cos bierze sam kiedys podpatrywalem jak sie sklada silnik, jak ustawic pompe i jak mocno dokrecic glowice, ale za nie ktore naprawy niestety trzeba zaplacic, jezeli sie nie zna, bo przyczyna moze byc blachy powod np. zly kontakt, ale tez na skutek dostania sie wody- niby nowy modul i uszkodzenie wewnetrznie plyty, co nie znaczy ze podstawa jest sprawdzenie czy prad do niego dochodzi i z jakimi wartosciami. dobrze wiesz diablo... jezeli masz sprzet diagnostyczny, masz czas i probujesz bez sprzetu placisz. robisz test, zmieniasz kabel, wpinasz kabel, kalibrujesz, programujesz, itp. jezeli sie na tym znasz to wiesz ze musi byc cisnienie w ukladzie jak ustawione poduszki i czy modul ma wyjscie na 1 czy 2 osie itp, ale kluczem do rozwiazania tego problemu jest sprzet -podlaczony i wiedza. mysle ze nikogo nie urazilem , kolego-wlascicielu, albo zlecenie i dzialajacy abs po naprawie i zadsza wymiana czesci eksplatacyjnych,albo... moze zacznie sam dzialac bo jezeli go uzytkowales przez x czasu i przestal to moze na naszych dziurach cos podskoczy i zacznie dzialac. sam.
  • Poziom 26  
    Kolego kakibara, mnie nie uraziłeś na pewno i w większości się z Tobą zgadzam :)Od lat siedzę w temacie. Moje pytanie odnośnie wpięcia kabla diagnostycznego miało na celu jedno, ustalić czy diagnozujący miał pojęcie o tym co robi. Kilka razy osobiście spotkałem się z próbą podpięcia komputera do Haldex'a przez gniazdo ABS (5 pin) z przodu naczepy. :)
    Koledze Filipowi raczej nie pozostaje nic innego niż odstawienie naczepy do warsztatu który zajmuje się diagnostyką i naprawą układów ABS/EBS sam sobie z tym nie poradzi. Odpowiedni sprzęt i wiedza są tu niestety niezbędne.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 8  
    Dziękuje panowie za zainteresowanie moim tematem!
    Próbowałem dalej rozwiązać sprawę i znalazłem człowieka z Włocławka co się zajmuje Haldexem i pojawiły się następne problemy. Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd komunikacji,jak już wcześniej pisałem prądy dochodzą do modułu ale okazuje się,że we wtyczce jeden pin jest zielony,tzn zaśnieżały i praktycznie go nie ma. I myślimy,że właśnie on może być odpowiedzialny za komunikowanie się i dlatego wyskakuje błąd.Jeśli to potwierdzicie ,to trzeba będzie wymienić wiązkę kabli,bo wtyczka jest nie rozbieralna. Co dalej, poprzedni właściciel coś namieszał z zaworem odpowiedzialnym za siłę hamowania. dokładnie nie wiemy jaki to zawór powinien być i albo kable zasilające są ucięte albo jest zły założony bo są w nim wolne dwa wejścia od zasilania i dochodzą tylko przewody od powietrza.
    Może posiadacie jakieś schematy odnośnie takiego układu??
    Pozdrawiam!!
  • Poziom 28  
    znalazles czlowieka, ktory sie zajmuje haldex-em? i nie wie do ktorego gniazda powina wchodzic wtyczka? ok nie wazne wejdz pod naczepe i spisz nr wentyla sprobuje znalezdz schemat ale dopierow w srodku tygodnia, drugie oczywiscie ze jedna z przyczyn jest "ten zielony nalot" , sprawdz na ilu osiach masz czujniki abs-u, a ile wiazek-kabli od kół wchodzi do modulu, moze system jest na 2 osie podpietasz masz jedna ?gdybanie te rzeczy o ktorych piszemy to podstawa, ktos kto naprawial chociaz 3 razy abs. powinien sobie z tym poradzic, od godziny do kilku godzin. chociaz postawic wrescie jednoznaczna odpowiedz-diagnoze,
  • Poziom 39  
    Wypnij wtyczkę od złącza diagnostycznego, często jest zwarcie w okolicach gniazda, lub w kablu i przejedż kawałek, być może wszystko wróci.
    I nie odpowiedziałeś, czy przebiega auto test modulatorów po włączeniu zapłonu- chodzi o takie kilkukrotne psyknięcia, ich ilość jest zależna od rodzaju systemu.
    Jak te czujniki były sprawdzane? Najprościej omomierzem zmierzyć rezystancję.
    Nie ufaj testom pseudo komputerom typu TEXA.
    To, że ośka się nie opuszcza, sugeruje zwykły brak zasilania po stacyjce, lub problem w module.
  • Poziom 8  
    Witam!!
    Zrobiłem kilka zdjęć może to coś pomoże...
    Pozdrawiam !!
    Nie działa ABS w naczepie
    Nie działa ABS w naczepie Nie działa ABS w naczepie Nie działa ABS w naczepie Nie działa ABS w naczepie Nie działa ABS w naczepie Nie działa ABS w naczepie Nie działa ABS w naczepie Nie działa ABS w naczepie Nie działa ABS w naczepie
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    serwis_gh napisał:
    Jeśli to zwykły ABS Haldexa to możliwe że mogła paść wtyczka łącząca ECU z pozostałym systemem i zasilaniem. Schematy znajdziesz w sieci.

    Naprawa nieopłacalna.
    Zamontuj VCS2
  • Poziom 8  
    A można wiedzieć co to takiego jest VCS2 ???
  • Poziom 28  
    wyzej napisalem ze odpisze i odpisuje ostatni raz zeby nie zasmiecac tematu, od poczatku pisane przez wszystkich zeby sprawdzic polaczenie - kabel, modulator, moja rada- wiadomo ze chodzi o kase, kup nowy kabel jezeli w modulatorze sa wszystkie piny i go podlacz, jezeli naczepa zacznie ci cykac bedziesz mial zasilanie co nie oznacza ze bedzie hulac, ale jezeli 2 czy 3 miesiace temu chodzila moze wroci do pracy- wydaje sie ze to ten kabel, tylko co w module? a co do propozycji kolegi wyzej? nie wiem, moze cenowo system polecany jest atrakcyjny. pozdrawiam i powodzenia.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Na 70-80 % systemu nie da się naprawić, jeśli pada to już kaplica.
    Zakładam Wabco VCS2 5500,- albo tańszy ale bez funkcji podnoszenia ośki (można zrobić na zaworze mechanicznym) Knorr ES1215 KB3TA za około 2200,- plus kable
  • Poziom 1  
    Witam !
    System, który jest zamontowany to ABS Haldex Modular 2 z zaworem EPV. Zawór EPV jest podłączony pod zasilanie ABS-u. Jeżeli nie otrzymuje zasilania, daje maksymalne ciśnienie hamowania.
  • Poziom 25  
    Jeśli ktoś jest jeszcze zainteresowany tematem to załącznik mu bardzo pomoże. Osobiście uważam że system nie jest zły i warto go naprawiać zwłaszcza ż są jeszcze na rynku części i podzespoły. Ważne dla tego systemu jest zabezpieczenie złącza wiązki z ecu (elektroniką).