Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dogrzewanie silnika a astrze f

jkkk3 31 Sty 2012 20:15 2366 9
  • #1 31 Sty 2012 20:15
    jkkk3
    Poziom 13  

    Witam
    Mam problem z dogrzewaniem silnika.Jak było w miarę ciepło na polu to na postoju i podczas jazdy skazówka lekko się podnosiła od temperatury.Teraz przy -16 zapaliłem samochód i chodził na postoju ok. 15 min i nawet nie drgnęła.Ciepłe powietrze zaczęło lecieć ale jak ruszyłem to podczas jazdy zaczęło się nawet lekko schładzać.
    Kiedyś jechałem trasą i silnik był nagrzany a w pewnym momencie zaczął dmuchać na zimno a skazówka od temp. pokazywała normalnie zagrzany silnik .Tak było przez chwilę i po jakichś 5 min zaskoczył.W ogóle skazówka przed tymi dużymi mrozami lekko się wychyla tylko za niebieskie pole.

    Czy to ewidentna wina termostatu?

    Astra f,1995r,1.6 benzyna + gaz

    0 9
  • #2 31 Sty 2012 22:17
    xyro
    Poziom 23  

    TAk. To ewidentna wina termostatu. I nie grzej na postoju tylko najwyzej 3 min żeby silnik ciutkę złapał temperaturę i jazda. Tracisz czas, paliwo, zużywasz silnik, i sam marzniesz :)

    0
  • #3 01 Lut 2012 21:25
    lopr_pol
    Poziom 22  

    Termostat na 99%, zmieniaj bo grosze kosztuje, da się wymienić bez ruszania rozrządu (palce bolą :) )

    0
  • #4 02 Lut 2012 10:14
    bestboy21
    Poziom 39  

    Zamiast szklanej kuli albo cyganki wystarczy dotknąć chłodnicy kiedy silnik jest letni, przy sprawnym termostacie powinna być całkiem zimna - bo sprawny termostat będzie zamknięty, jeśli zaraz po odpaleniu węże/chłodnica robią się letnie to na 100% termostat. Jazda w takim stanie jest nieekonomiczna i nie wychodzi na dobre silnikowi w skrajnym przypadku w końcu staniesz w polu bo świece dostaną przebicia od sadzy (bogata mieszanka) w tym mniej skrajnym zajedziesz silnik bo w niedogrzanym silniku smarowanie to jest lekko mówiąc do du...

    0
  • #5 02 Lut 2012 15:25
    jkkk3
    Poziom 13  

    Dziś odpaliłem silnik i po jakichś 5 min wąż górny od chłodnicy zaczął się robić ciepły.
    Odkręciłem korek od wlewu oleju i na nim jest taka biała maź.Czy to tez objaw zepsutego termostatu ?

    0
  • #6 02 Lut 2012 15:37
    orionbenny
    Poziom 13  

    Objaw niedogrzanego silnika (śmietana pod korkiem) a co za tym idzie, walnięty termostat (ciepły wąż).
    Czyli wymień termostat ;-)

    0
  • #7 02 Lut 2012 15:42
    bestboy21
    Poziom 39  

    Biała maź to skutek kondensacji wody na korku która miesza się z olejem i powstaje "majonez" . Spowodowane krótkimi trasami i niedogrzanym silnikiem. Taki majonez powstaje też jak pójdzie uszczelka PG i płyn dostaje się do oleju ale wtedy jest znaczny ubytek płynu i majonez jest dosłownie wszędzie (korek, bagnet, silnik...)
    Czyli jeśli jest tylko na korku a płynu nie ubywa to jest to norma , zwłaszcza jak się samochodem pyrka a nie goni w trasy.

    0
  • #8 02 Lut 2012 16:22
    jkkk3
    Poziom 13  

    Biała maź jest tylko na korku a płynu nie ubywa

    0
  • #9 02 Lut 2012 16:41
    bestboy21
    Poziom 39  

    Wymień termostat, sprawdź czystość odmy bo to masełko to też tam lubi wejść a jak zamarznie to różnie bywa , wydmucha bagnet albo inny kwiatek, chociaż w sprawnym silniku występuje lekkie podciśnienie ale nowy to on nie jest ;) I szerokiej.

    p.s. Uważaj z gumami przy kosmetyce bo będzie na mnie :D
    -parcieją
    -sylikon się tego nie ima
    -i drogie jakby je durex produkował

    0
  • #10 21 Lut 2012 09:46
    jkkk3
    Poziom 13  

    Witam
    A wiec tak.Problem rozwiązany.Być może termostat też był uszkodzony ale pierwsza sprawa to brakowało płynu w zbiorniczku. I to chyba była główna przyczyna.Ale człowiek się uczy na błędach.
    Pozdrawiam

    0