Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Espace 03r. 1,9DCI 120KM KRĘCI / NIE ODPALA

31 Sty 2012 22:36 6245 16
  • Poziom 9  
    Mam problem z Renault Espace 1,9DCI 120KM 2003r. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora w alternatorze "chłodzonym cieczą" poszedł mostek diodowy. Naprawione.
    Ale problem polega na tym że auto nie zapala, choć kręci.
    Widać jakieś bąble powietrza w przewodzie paliwowym po pewnym czasie ale przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić nawet na chwilkę.
    Wtryski sprawdzone i wkodowane na nowo, świece nowe 11V, filtry nowe, aku nowe, wymieniony czujnik na pompie wys.ciś,
    Na Clipie pokazuje tylko błąd:świece żarowe zwarcie lub obwód otwarty.
    Błąd wyświetla na czerwono.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    A czy mostek diodowy nie spalił się przez odwrotne podłączenie klem akumulatora? Może coś jeszcze się spaliło. Należałoby też sprawdzić ile świec żarowych jest spalonych.
  • Poziom 9  
    Jedna świeca była spalona. Jak już napisałem wszystkie wymienione na nowe.
    Akumulator dobrze podłączony był. Przy podłączeniu nowego przypalił się alternator.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie tylko alternator. Popatrz dobrze jak masz Clipa w parametry w czasie rozruchu. Pewnie nawet obrotów wału nie zobaczy.
  • Poziom 9  
    Na CLIPie parametry poszczególnych wtrysków są ciągle w sanie 0,0. Nawet jak kręcę rozrusznikiem. Czujnik położenia wału widać że nowy jest założony. Ale jakby był ten czujnik to na CLIPie powinien błąd pokazać. Podmienię z Laguny i zobaczę efekt. Czy jest to wina pompy wys.ciś?
  • Poziom 12  
    A spróbuj czy Ci na plaku nie pójdzie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    mario-lopez napisał:
    Ale jakby był ten czujnik to na CLIPie powinien błąd pokazać.


    A właśnie że nie musi pokazać, masz sprzęt ale nie potrafisz go wykorzystać.

    Jakie ciśnienie na rampie? Jakie obroty podczas kręcenia? Świece nowe, ale czy napięcie dostają?
  • Poziom 9  
    Na plaku nie odpalił. Ciśnienie na rampie 288 i wyższe( powinno być min.250). Obroty podczas kręcenia ponad 800 z tego co pamiętam, (zmieniają się wartości, czyli czyta). Podczas kontroli stanów pedał hamulca "zwolniony" nawet jak wcisnę. Ciągle jeden błąd na czerwono DF187 obwód otwarty świec...
    CLIP tak, ale początki - dlatego odpowiedni rozdział.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No, to pompa daje czyli te powietrze w przewodach zostaw w spokoju, obroty liczy więc impulsatora ruszać nie musisz.

    Jak na plaku nie pali to rozrząd i kompresja do sprawdzenia.

    Silnik pracował wcześniej? Więcej informacji podaj o okolicznościach wystąpienia usterki.
  • Poziom 9  
    Silnik nie pracował od miesiąca. W serwisie za granicą powiedzieli łepkowi że pompa do wymiany, jakieś 20tys.km temu rozrząd mu tam wymieniali. Myślałem że tylko czujnik na pompie ale jednak nie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale nie pracował bo? Zgasł? Nie miał kasy na naprawę, czy nie miał za co zalać?
  • Poziom 9  
    Zgasł, pół zbiornika paliwa jest. Mówili że ma za niskie ciśnienie w serwisie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ciśnienie powiadasz? A może w języku "angielskim migowym" chodziło o ciśnienie ale sprężania?

    No nic Kolego, czas odłożyć clipa na bok i rączki sobie pobrudzić przy kompresji i rozrządzie.
  • Poziom 9  
    Trzeba będzie jutro się do tego zabrać. Na pewno chodziło o niskie ciśnienie paliwa.
    Czytałem że przy rozruchu Espace-a trzeba wcisnąć sprzęgło oraz hamulec (tu jest ciągle zwolniony-padł czujnik?). No i ciśnienie na rampie jest a na poszczególnych wtryskach nic się zmienia. Ciągle 0,0
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bez sprzęgła nawet rozrusznik nie da znać o swoim istnieniu.

    Można by się czepiać wtrysków, ale jeśli na plaku chęci nie ma do pracy.....
  • Poziom 9  
    Po sprawdzeniu rozrządu okazało się że był przestawiony o 2 zęby. Więc przy okazji wymiana kompletnego. Ale autko dalej nie zapalało. Więc podmiana wtrysków z Lag2 ale bez kodów 6cio literowych i bez wpisywania ich CLIPem. Auto zapala.
    Pytanie: Szukać kodowanych wtrysków czy spróbować na zaciąg auto zapalić na starych wtryskach? Może wtryski od 130KM pasują?
  • Poziom 9  
    Wtryski ponownie sprawdzone w innej firmie. Okazało się że nadają się tylko do regeneracji. Po regeneracji pali jak należy. Dzięki za podpowiedzi.