Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra G 1999 - centralny+kontrolka poduszek

01 Lut 2012 01:20 13283 9
  • Poziom 8  
    Witam, ostatnio kupiłem używane auto i mam pewne problemy... liczę, że pomożecie mi je choć trochę rozwiązać.

    Pierwszy problem to kluczyk, w którym zmieniłem baterię. Kluczyk nie chce otwierać zamka z pilota... próbowałem synchronizować poprzez przytrzymywanie guzika gdy kluczyk jest w stacyjce itp ale niestety nic nie pomaga. Czerwona lampka w kluczyku świeci się normalnie natomiast zamek się nie otwiera ;/ Dodam, że w samochodzie nie mam podłączonego radia ale to chyba nie ma nic do tego?
    Tutaj zdjęcie pilota w kluczyku:
    Link

    Kolejna sprawa to czerwona kontrolka poduszek powietrznych, która wcale nie gaśnie. Nie mam pojęcia co z tym zrobić.

    Liczę na pomoc!
    Pozdrawiam, Madmix.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pojechać do warsztatu. Brak wiedzy i brak sprzętu plus chęci naprawienia systemu bezpieczeństwa, wyposażonego w ładunki pirotechniczne.... O nieszczęście łatwo.
  • Poziom 17  
    Kluczyk należy włożyć do stacyjki i przekręcić o jedną pozycję (włączyć zapłon), odczekać ok 30s i dopiero przycisnąć któryś z przycisków, jak będzie ok to centralny zamknie i otworzy rygle. Jeśli chodzi o poduszki to musisz udać się na diagnostykę nie da się tego skasować. Nie koniecznie jest to awaria poduszek, może ktoś np. zdejmował kierownicę i pojawił się ten błąd i trzeba go po prostu skasować.
    powodzenia
  • Poziom 42  
    Raczej nie odczekać, tylko w ciągu 30 sek od włączenia zapłonu
  • Poziom 8  
    Nic się nie dzieje ;/

    Jak mam przekręcić kluczyk o jedna pozycje i włączyć zapłon skoro zapłon jest na 3 pozycji :|
  • Poziom 42  
    Masz po prostu włączyć zapłon i od razu nacisnąć włącz lub wyłącz na pilocie, nie działa to jest problem, można przyuczyć Techem lub szukać uszkodzenia w pilocie...lub w samochodzie
  • Moderator Samochody
    Masz włożyć kluczyk do stacyjki i włączyć "zapłon" (nie rozrusznik), nie uruchamiając silnika.
  • Poziom 8  
    ahh no to niestety nie działa =( no trudno będę dalej otwierał kluczykiem bo jak narazie mam inne wydatki.
  • Poziom 1  
    Jeżeli chodzi o rozwiązanie problemu palącej się kontrolki poduszki powietrznej. U mnie błąd wyskakiwał systematycznie co jakiś czas mimo zlutowania kabli na sztywno pod fotelem. Byłem już przekonany na 100% że tam już nie ma żadnej przerwy jednak błąd wciąż wyskakiwał i musiałem go często kasować interfejsem. Szukałem w sieci rozwiązania tego problemu ale wszędzie skupiano się na wtyczce pod fotelem a rozwiązanie w moim przypadku leżało gdzie indziej :arrow: Jest jeszcze jedna wtyczka tuż przy samej poduszce z boku. Żeby się do niej dostać trzeba zdjąć tapicerkę z tyłu siedzenia. To nic trudnego trzeba zacząć od dołu siedzenia, tapicerka trzyma się na takich plastikowych zaczepach i łatwo ją ściągnąć. Po ściągnięciu widać już poduszkę i dochodzące do niej kabelki. Trzeba wyciągnąć delikatnie wtyczkę i podoginać metalowe blaszki tak, żeby wtyczka ciasno wchodziła. Trzeba jednak uważać bo te blaszki są bardzo delikatne. Oczywiście najbezpieczniej całą operację przeprowadzić na odłączonym akumulatorze. Po tej operacji jeżdżę już kilka miesięcy i kontrolka więcej się nie zapaliła.
  • Moderator Samochody
    Mogę tylko potwierdzić lokalizację usterki, miałem to samo. Ja do tej operacji wymontowałem fotel (również niebyt trudne - 2 śruby na fotel i 1 na pas). Chwilę trzeba poświęcić, żeby dojść jak się rozpina tapicerkę.