Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

gigaset a580ip błąd w rejestracji sip

01 Lut 2012 06:35 10836 13
  • Poziom 8  
    Witam mam problem z telefonem Siemens Gigaset A580IP mianowicie po paru dniach prawidłowego działania wyskoczył komunikat błąd w rejestracji sip po kilku dniach walki telefon zaczoł działac nie wiadomo dlaczego , nastepnie po kilku dniach znowu powtórka z rozrywki znowu kilka dni walki i znowu nie wiadomo dlaczego zaczoł działać , potem wyczytałem że trzeba go wyłączać co jakiś czas żeby dobrze działał , podłżczyłem go więc do wyłącznika czasowego i w nocy mi się wyłączał na ok 5godz. i to dało efekt na ok 1,5 miesiąca po tym czasie znowu się zbiesił i nie działa,cholera mnie bierze bo juz nie wiem co mam z nim robić nie pomaga reset bazy słuchawki po prostu nic. help
  • SterControl
  • Poziom 31  
    Użytkuje taki telefon już prawie rok, przed zakupem też trochę poczytałem i pierwszy raz słyszę, że się zawiesza i trzeba go ciągle resetować. Miałem problemy, owszem, ale z winy dostawcy Internetu. Przy 80-90% utracie pakietów miał prawo działać źle...

    Sprawdź działanie Internetu, czy nie ma utraty pakietów. Sprawdź konfigurację parametrów sieciowych, szczególnie dostępność serwerów DNS oraz dostępność do serwerów operatora VoIP.

    Oczywiście nie można wykluczyć problemów sprzętowych z telefonem, ale jeśli wchodzisz normalnie na stronę konfiguracyjną telefonu, to jest duża szansa, że jest z nim wszystko ok.

    Pozdr!
  • Poziom 8  
    Ok . tylko powiedz mi jeszcze w jaki sposób mogę to sprawdzić bo jestem trochę może nie do końca zielony no ale nie we wszystkim się orientuję :)
  • SterControl
  • Poziom 17  
    Witam!

    Siemens Gigaset IP - A580. Urządzenie nie chce logować się do bramki VoIP, pokazywany jest na słuchawce komunikat "Błąd logowania SIP" a w urządzeniu po wejściu do panelu konfiguracyjnego "Registration Failed". Zaznaczam, że urządzenie było kupowane osobno i działa w usłudze Neofon TP.

    Bramka ma możliwość autokonfiguracji - tzn. łączy się z serwerem Siemensa, pobiera konfiguracje i ustawie wszystkie adresy i parametry adres Proxy Voip / Serwera itp dedykowane dla usługi Neofon w TP (jest tam taka możliwość). Niestety cały czas ten sam komunikat. Nazwa użytkownika i hasło sprawdzałem, chociaż nie jestem przekonany co do tych automatycznych parametrów.

    W komputerze obok natomiast Spik po przekierowaniu portów działa poprawnie, żadnych problemów z logowaniem / rozmową. Bez przekierowania były problemy. Niestety translacja NAT na routerze tych samych portów na bramkę nie pomogła.

    Czy miał ktoś podobny problem z tym urządzeniem?
    Jakie są ręczne parametry Neofon w SIP-ie?

    Dzięki za odpowiedź :)
  • Poziom 31  
    Ustawienia sieciowe bramki pobierasz z DHCP, czy masz ustawione statycznie?
    Jakie masz serwery DNS?

    Porozwiązuj sobie nazwy serwerów DNS, SIP, itd. poleceniem nslookup i obserwuj co się dzieję w stanie poprawnym a następnie jak telefon nie może się zalogować... polecenie ping na adres telefonu, adresy serwerów DNS, serwerów VoIP.

    Możesz spróbować zainstalować softphone'a (np. X-lite, Zoiper, KIAX,...), skonfigurować i zobaczyć, czy się zarejestruje.
  • Poziom 30  
    Krystian14 napisał:
    Jakie są ręczne parametry Neofon w SIP-ie?


    neofon (konfiguracja na fritzu)

    gigaset a580ip błąd w rejestracji sip

    Dostałeś hasło? A co to za automagiczna bramka VOIP?

    Podejrzewam, ze masz problem z siecia a nie telefonem.
  • Poziom 8  
    Ustawienia pobiera z DHCP
  • Poziom 17  
    Sprawdzałem na dwóch routerach, ustawiałem przekierowania portów + DMZ i niestety nie działa. To akurat nie jest moja bramka, a klienta. Spik u niego zaczął działać dopiero jak zrobiłem mu przekierowanie (na routerze Thomsona lub Edimaxa), mówił też, że na liveboxie działa mu bramka VoIP od nich (tego nie sprawdzałem jeszcze).

    Niestety sprawdzałem również na łączu u siebie i bez rezultatu. Nslookup wskazuje poprawnie serwer SIP neofon.tp.pl. Co jest ciekawe skanowanie portów nic nie wykrywa, a sprawdzałem w dwóch sieciach. Nie powinien być otwarty port 5060?
    Losowe porty, zmiana kodeków, zmiana identyfikatora, zmiana wartości odświeżania NAT nie pomogła. Wyłączenie protokołu STUN, automatyczna konfiguracja niestety też nie. Statyczny IP ustawiony. Jak ustawie nieprawidłowe DNS-y to automatyczna konfiguracja nie działa.

    Cały czas jest komunikat "Registration Failed". Podczas wybierania numeru komunikat 403 - usługa jest niedostępna.

    Zaznaczę, że do wbudowanej sieci Gigaset.net loguje się bez problemu :) Bez przekierowania i jakiejkolwiek zabawy.

    Zaczynam podejrzewać, że TPSA albo się "bawi" i blokuje bramki albo stosuje niestandardowe parametry przy protokołach.

    Zrzut ustawień.

    gigaset a580ip błąd w rejestracji sip

    Cytat:

    Dostałeś hasło? A co to za automagiczna bramka VOIP?

    Podejrzewam, ze masz problem z siecia a nie telefonem.


    Siemens Gigaset A580 IP ma "niby" możliwość obsługi każdego operatora, automatyczna konfiguracja przez internet i pobiera wszystkie ustawienia. Niby bo niestety nie rejestruje się właśnie.

    A zaawansowane połączenia mógłbyś w stanie przesłać? Kodek audio używany przez nich to G.729?
    Tzn. odświeżanie NAT np. jak w Siemensie mam do ustawienia.
  • Poziom 8  
    No właśnie u mnie to samo się co jakiś czas dzieje , po czym nie wiadomo dlaczego samo się naprawia, ja mam usługę w easy call i happycall a internet radiowy ale bardzo stabilny no po prostu szopka
  • Poziom 30  
    Port jest zły, MUSI być 5060, STUN deaktywować.

    Wychodze oczywiście z założenia, że 5060 jest przekierowany na bramke....

    Problem jest zupełnie gdzie indziej.

    Możesz narysować sieć, gdzie jest router i bramka i jak jest podłączony telefon do bramki.

    Z przekierowaniami poprzez NAT mogą byc problemy.

    Narysuj schemat.

    Port 5060 powinien byc osiągany bezpośrednio z zewnątrz.

    Cytat:

    Zaczynam podejrzewać, że TPSA albo się "bawi" i blokuje bramki albo stosuje niestandardowe parametry przy protokołach.


    Same standardy stosuje i nic nie blokuje. Mój numer zarejestrował sie na serwerze TPsy bezpośrednio z Niemiec, a drugi z Polski.Wszystko działa.

    Wskazówka: Kodeków na bramce najlepiej nie ustawiać bo i tak sie same muszą dobrać.

    Coś mi się wydaje, że masz problem z przekierowaniami.
  • Poziom 31  
    faral1977:

    Jakich serwerów DNS używasz? Czy te serwery są dostępne (odpowiadają na pinga), jak są problemy z telefonem? Czy telefon jest dostępny w sieci (odpowiada na pinga, można wejść na jego stronę konfiguracyjną), w czasie problemów?

    Na początek spróbuj ustawić adres statyczny a nie z DHCP (jakiś wolny adres, po za pulą DHCP oraz odpowiednią maskę i bramkę). Serwery DNS (ważne! muszą być skonfigurowane!) ustaw na jakieś dobre i niezależne od dostawcy Internetu (np. OpenDNS: 208.67.222.222, 208.67.220.220 lub Google: 8.8.8.8, 8.8.4.4).

    W ten sposób wykluczysz problemy z pobieraniem adresu z DHCP i sprawdzisz czy za problemy nie odpowiada DNS.
  • Poziom 17  
    Mi problemu nie udało się rozwiązać.

    Otóż po ustawieniu sieci Tlenofonu Gigaset zalogował się bez problemu. Żadnych problemów z dzownieniem, ale tlyko po ustawieniu NAT-u i portów odpowiednio od SIPui (5060) i H.234 504.

    Problem z neofonem dalej był. Panowie z TP polecili ewentualnie klonowanie MAC, ale niestety router u klienta na to nie pozwalał. Nie rejestrował się w sieci. Pomoc techniczna od Siemensa wie o istnieniu problemu, proponowali zmieniać dane ale to również nie pomogło (kombinowałem z numerem telefonu na różne sposoby, różne metody bez +48, z numerem kierunkowym).

    Zainstalowałem Spika i po przekierowaniu portów odpowiednio 5060, 504, 5070 i działa dobrze. Aplikacja Neofon TP również.

    Klientowi poleciłem zmianę na inną bramkę, najlepiej udanie się do salonu i wzięcie podobnego Siemensa C470IP, który wydaję się być wspierany przez Neofon, a najlepszym wyborem będzie router z wbudowaną bramką VOIP-ową.
  • Poziom 1  
    może to zbyt dziwna odpowiedż, ale sprawdź czy nie zalegasz z płatnościami za internet.

    u mnie była podobna sytuacja, błąd w rejestracji sip - za cholere nie można było dojśc od czego to. Dzwoniłam do serwisu i tez nic nie pomogło.

    Okazało się, że jak jest okres po terminie płatności faktury za internet (który jeszcze działa) to telefon jest odłączany.
    Mam abonament w Plusie na LTE.
    Opłaciłam fakture i po problemie - jak by ręką odjąć :)
  • Poziom 1  
    Witam,

    Miałem dokładnie ten sam problem z konfiguracją usługi neofon tp w telefonie Siemens Gigaset A580. Wsparcie techniczne z Orange nie posiadało wiedzy w zakresie sposobu konfiguracji mojego telefonu. Natomiast z małą pomocą ze strony Orange udało się zlokalizować problem.
    Okazało się, że rozwiązaniem jest odpowiednie skonfigurowanie danych użytkownika. W panelu konfiguracyjnym w części "Personal Provider Data" należy wprowadzić odpowiednio:

    Authentication Name: 48123456789(malpa)neofon.tp.pl
    Authentication password: <hasło od oragne>
    Username: 48xxxxxxxxx
    Displayname: 48xxxxxxxxx

    Podsumowując w polu Username po numerze telefonu nie należy wprowadzać @neofon... Jak się okazało telefon sam sobie dodaje małpę i adres domeny.

    Pozostałe dane skonfigurowałem używając Select VoIP Provider i wybierając neofon tp. W załączeniu sceen moich ustawień.

    Pozdrawiam,
    Michał H