Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 AJM - Automat ,nierówna praca silnika plus drgania

Łyli 01 Lut 2012 12:35 4496 10
  • #1 01 Lut 2012 12:35
    Łyli
    Poziom 2  

    Witam mam następujący problem.Auto jest po wymianie kompletu wtrysków.
    Gdy jest na wolnych obrotach wszystko jest ok, natomiast w zakresie między 1100 a 2000 pojawia się szarpanie i nierówna praca zarówno podczas jazdy jak i na postoju.
    Nierównej pracy towarzyszy niebieskoszary dym. Zaznaczam że wtryski są świeżo po wymianie ponieważ spodziewałem się że w nich tkwi problem lecz jak się okazało jest to samo. Mechanicy rozkładają ręce nie mają pojęcia, tym bardziej ja.

    Na wolnych obrotach komputer pokazuje że wszystko jest ok
    Co ciekawe przed wymianą PD byłem u innego mechanika tylko na sprawdzenie i wykazało że coś jest z wtryskiem numer 3. A po wymianie kompletu komp pokazuje to samo jakby nr3 nie pracował

    Będę wdzięczny za opinie i porady.

    0 10
  • #2 01 Lut 2012 12:42
    kortyleski
    Poziom 41  

    Listwa zasilająca w głowicy.... Pompki prosto poprzykręcane?

    0
  • #3 01 Lut 2012 12:55
    Łyli
    Poziom 2  

    Czekam teraz na elektryka i właśnie ma sprawdzić wszystko od tej strony.
    Postaram się dowiedzieć co z listwą zasilającą w głowicy i jak z pompkami.
    Dam odpowiedz jak najszybciej mam o tyle problem z auto jest poza moim miejscem zamieszkania ( w warsztacie ) i tylko kontakt telefoniczny z mechanikiem.

    Dzięki za odpowiedz

    0
  • #4 14 Lut 2012 16:43
    Łyli
    Poziom 2  

    Ponawiam post.

    Dziś odebrałem auto od mechanika.
    Pompki posprawdzane są ok.
    Listwa zasilająca pod głowicą wymieniona.
    Po jezdzie próbnej nie stwierdziłem poprawy. Auto szarpie i ma objawy takie jak opisałem na początku. :cry:

    0
  • #5 15 Lut 2012 11:15
    kortyleski
    Poziom 41  

    zamien miejscami 3 z 4 pompki i zobacz czy błąd przeskoczy czy ni. Jak przeskoczy to pompa jak nie .... strona elektryczna 3 wtryskiwacza do sprawdzenia, - wiązka, złącza, sterownik. No i strona mechaniczna: kompresja, praca zaworów.

    0
  • #6 03 Kwi 2012 17:13
    Łyli
    Poziom 2  

    Ponawiam Post po raz kolejny

    Po długim czasie oczekiwania na mechanika wykluczam pompki są ok sprawdzone i zsynchronizowane.
    Mechanik mi powiedział że problem z kompresją też odpada auto na wolnych obrotach chodzi normalnie.
    Teraz naczytałem się i mechanik dał pomysł że wałek rozrządu może być wytarty wiec wymieniłem cały komplet wałek, panewki i popychacze.

    I dalej jest to samo auto szarpie przy przyspieszaniu ale jednostajnym jak dam w podłogę to idzie bez szarpania.
    Zaznaczam że szarpanie cały czas nie występuje czasem jadę 30 minut i nic i nagle buja.
    --- U mechanika jak zaczął szarpać zaraz pod kompa na Vag i nic żadnych błędów a auto szarpało i dymiło ostro na biało.
    --- A jutro postaram się zrobić Vag dynamiczny i statyczny jeszcze raz

    Proszę o pomoc bo już mi się nerwy i ( kasa) kończą

    0
  • #7 03 Kwi 2012 22:51
    chomika
    Poziom 15  

    jak taks obie strzelacie z mechanikami podmieniacie to podmieńcie jeszcze tandem pompe

    0
  • #8 10 Mar 2014 20:40
    damziolek
    Poziom 2  

    Witam! czy problem został rozwiązany? bo posiadam podobny problem. I chciałbym sie wypytac o pewne rzeczy. Z gory dzieki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jesli ktos moze mi pomoc to chetnie wyslucham porad. Z gory dzieki.

    0
  • #9 11 Mar 2014 22:14
    kortyleski
    Poziom 41  

    Łyli napisał:
    Mechanik mi powiedział że problem z kompresją też odpada auto na wolnych obrotach chodzi normalnie.

    To spekulacja a nie diagnoza...

    Łyli napisał:
    A jutro postaram się zrobić Vag dynamiczny i statyczny jeszcze raz


    Ciśnienie turbo wymagane i rzeczywiste.

    Dawki/ korekcje na wolnych.

    Dobra godzina we dwóch na drodze - jeden za fajerą a drugi z testerem na kolanach....

    P.S. WYŁĄCZAMY poduszkę pasażera!

    0
  • #10 11 Mar 2014 22:21
    krzysiek zg
    Poziom 13  

    witam , a czy procedura regulacji pompek była zachowana po założeniu ???

    0
  • #11 08 Kwi 2014 18:22
    damziolek
    Poziom 2  

    Witam. U mnie były wahania obrotów przy prędkości od 50 do 90 km/h przy 2 tys. obrotów, no i okazała się skrzynia automatyczna typu multitronic GEB, ale nie wskazywała błedu. Wymieniłem olej w skrzyni i problem ustał.

    0