Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat siena 1,2 HL immobilaizer świeci code

01 Lut 2012 16:16 3775 5
  • Poziom 11  
    Witam.
    Moj problem:
    Posiada Fiata siene 1.2 Hl 2000r. z inst gazowa BRC
    Po wymianie akumulatora zaczął wariować immobilaizer.
    Klika razy przed wymianą aku zdarzyło się ze kontrolka CODE zapalała się w trakcie jazdy.Pomagało zgaszenie i ponowne odpalenie silnika.
    Obecnie na nowym aku jest problem. Przez kilka dni było ok. Normalnie zapalałem auto i jechałem.
    Przez mrozy i kilka dni postoju akumulator zaczął wolniej krecic wiec zabrałem go do domu do podładowania.
    Wkładam wczoraj aku i po przekręceniu kluczyka nie gaśnie code i symbol marchewki \ wtrysku - nie moge odpalic
    Dzieje sie to na wszytskich 3 kluczykach - 2 niebieskie i matka brązowy.
    Po probie odpalenia z karty kodu i uzycia pedału gazu auto odpala bez problemu, jednak lampa CODE nie gaśnie.
    Sprawdziłem juz bezpieczniki pod maską ,przewody ,połączenie antenki przy stacyjce z centralką pod kierownicą,Dochodzę do wniosku ze centralka chyba padła.Przeczytałem mase postów ale nic mnie nie naprowadza na trop usterki.
    Myslę o kupnie nowej centralki immobilaisera stacyjki i kluczyka w serwisie alle...
    Czy po wymianie centralki Immobilaisera bedzie cos trzeba programowac?
    Moze jest jeszcze jakies wyjscie jak dokladniej sprawdzic immo ?
    Prosze o porady i wskazówki
  • flexghzflexghz
  • Poziom 29  
    Wymiana samej centralki Fiata code nie pomoże.Będziesz musiał albo wymienić również komputer silnika lub wyczyścić swój oryginalny z kodu aktualnej centralki Fiata Code.Najtaniej chyba byłoby wyczyścić ten komputer co masz i nie podpinać centralki Fiata Code. Wtedy byś nie miał immobilisera w ogóle ale też problem by nie powrócił w przyszłości.Zachowałbyś aktualny kluczyk do samochodu.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 11  
    Jutro jeszcze raz wszytsko dokładnie posprawdzam, może cos przeoczyłem.Jeśli zajdzie potrzeba wyczyszczenia pamieci kompa i usuniecia programowo wpisu o immo to czy zrobie to pod kablem dostepnym na alle... ? ( jestem informatykiem ) ale nigdy nie grzebałem w komputerach samochodowych.
    Czy znajde gdzies jakies podpowiedzi jak to zrobic?
  • Poziom 29  
    Nie wiem za bardzo ale chyba trzeba grzebać w pamięci sterownika czy procesorze.Wiec potrzebny byłby programator nie tylko kabelek. Możesz porozpinać wiązkę przy centralce Fiata Code i powpinać na nowo . Może z powodu mrozu coś nie kontaktuje i blokuje wtrysk.To zadanie dla elektronika w tej branży.Możesz poszukać później czystego komputera do swego samochodu pamiętając o rozpięciu centralki fiata code by nie wczytał jej kodu. Ale wtedy jak pisałem nie będziesz miał immobilisera fabrycznego
  • Poziom 11  
    Tak by sie wydawało ze od mrozu szaleje. Auto ciepłe było jak przyjechalem i nagle ten mroz -12 przyszedł rano juz wariował z tym CODE. Dla pewnosci sprawdze jutro podwojny przekaźnik chco jak by był uwalony to awaryjnie by nie palił .... i zmierze rezystancje antenki przy stacyjce.Moze cos pominąłem.. Wiem ze jeszcze jest gdzies ukryty jakis bezpiecznik czy przekaźnik pod komputerem... Puki co do jutra nic nie zrobie gdyż nie mam obecnie warunkow warsztatowych zeby dłubać

    Ps.. Czy odpiecie akumulatora na około 2 godziny mogło spowodować reset komputera> czy takie zjawisko mogło by wystąpić ?
    Zmierzyłem opornosc anteny - 18ohm Kolejno przebadałem wszytskie bezpieczniki i połączenia stykowe komputera i centralki.Mam jeszcze jedną puszke plastikową po prawej stronieaku. Jest tylko na niej naklejka z napisem EMU-4 i wychodzi kostka połączeniowa do wiązki kabli nie wiem co to jest.Jest pod osłoną przy podwójnym przekaźniku.Wydaje mi sie ze toemulator wtrysku. Problem nadal nie rozwiązany
  • Poziom 11  
    Temat zamyka. Kupiłem cały komplet komputer, stacyjka kluczyki zamki korek paliwa centralke immo za 90zł Robie przekładkę i mam spokój