Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wycieki oleju na mrozie - fałszowany olej?

01 Lut 2012 18:08 13786 32
  • Poziom 27  
    Mam już do czynienia z 3 autem w ciągu kilku dni, z którego cieknie olej a to spod filtra oleju, a to spod stopki filtra oleju.
    Macie podobne spostrzeżenia?
    Czy to wina fałszowanego oleju zamarzającego na mrozie?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja miałem dzisiaj zamarzniętego, wywalił olej bagnetem i tragedia bo na kompie błędów brak. I właściciel musiał się pożegnać z załatwieniem tego poprzez kasowanie błędów/kodowanie. Nie wiem co sobie chciał zakodować, żeby olej grzecznie w misce zostawał? Coś bredził o zmniejszeniu ciśnienia oleju na pompie.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Raczej jest to wina gęstnienia tego oleju w niskich temperaturach. Przez to zaraz po uruchomieniu auta wzrasta ciśnienie w układzie, zwłaszcza jak mamy niesprawny zawór na pompie olejowej. Jeśli dodatkowo nadmiernie zwiększamy obroty na zimnym silniku, to gdzieś jakaś uszczelka musi puścić.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Przeciwnie, im większe mrozy tym mniej wycieków. Jedynie wyciek ropy z pompy wtryskowej w jednym klekocie mi się ostatnio pojawił, mimo to skubaniec jeździ i odpala najlepiej ze wszystkich klekotów.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Jak odma zamarza to musi olej wywalić.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Na mrozie poszczególne elementy silnika ulegają naprężeniom i rozprężeniom w innym stopniu, w zależności od materiału. Zatem ja nie dziwię się, że w moim małym autku pokazały się duże wycieki, a przed mrozami były niewielkie. ;-)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    kybernetes napisał:
    Jak odma zamarza to musi olej wywalić.


    Wiem, ale rozbawiła mnie chęć pozbycia się tego przez zmianę kodowania pompy oleju.
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Pawel wawa napisał:
    Wiem, ale rozbawiła mnie chęć pozbycia się tego przez zmianę kodowania pompy oleju.
    Czy ja czegoś nie wiem ? :P
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja też nie wiedziałem, wysłałem z tym do konkurencji, niech też się pośmieją.
  • Użytkownik obserwowany
    Paweł a może ma coś czego my głupcy nie wiemy. A potem będzie (J)Noblistą :)
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Jak na moje to po prostu tak jak to w polimerach bywa temperatury na dworze niskie więc zbliżają się do temperatury zeszklenia(choć do niej pewnie jeszcze ze 40-60* brakuje ale to już te 30* bliżej niż podczas użytkowania przy temperaturach rzędu 10*C) i uszczelka staje się twarda, przestaje uszczelniać w takim stopniu jak to jest w wyższych temperaturach gdzie jest plastyczna i ulega odkształceniom? A ciśnienie oleju robi swoje i mamy wyciek.
    Pewnie swoje też robi rozszerzalność cieplna metali ale przy dobrych połączeniach powinien być to czynnik pomijalny moim zdaniem gdyż nie jest to aż tak ogromne, chyba że mamy styczność z metalami o bardzo różnej rozszerzalności.

    A jak tam u Was paliwo przy takich temperaturach? Widać jego polską jakość ;)?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Witam, ostatnio miałem taki przypadek że wydmuchało wkład filtra oleju :cry: rozerwało bo kawałki tego elementu filtrujacego szwendało sie po magistrali olejowej, filtr marki optima! niby jest to szędziszów ? ale kto to wie co toto jest, oleje zgęstnieją jak wkład gó.......y to jest możliwość wycieku jak zawór w filtrze stanie(zapcha go ) ale jak jest emulsja olej-woda? takiego przypadka nie miałem :D ,pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Cofam to co pisałem wcześniej. :) Dziś mi zaczęło cieknąć w Scudo gdzieś w okolicy rozrządu, koledze w Golfie 4 też się polało i to ostro w okolicy filtra oleju.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Miałeś dwa dni szczęścia.... Teraz będziesz wymieniał na potęgę.... I te plamy...Fuj....
  • Poziom 27  
    to jeszcze zależy jaki olej jest w aucie.....
  • Moderator Samochody
    cordoba_2004 napisał:
    to jeszcze zależy jaki olej jest w aucie.....


    Jaki by nie był, jeśli ma lać, to będzie - tworzywo simmeringów sztywnieje, tak samo zresztą jak na wszystkich uszczelkach, działających dzięki sprężystości.
    Wczoraj mojej starej w jej klekocie jakimś cudem rozrząd przeskoczył - pomimo że nie był palony z zaciągu... Znowu przez mróz parę złotych w plecy.
  • Poziom 21  
    robokop napisał:
    [...] jakimś cudem rozrząd przeskoczył - pomimo że nie był palony z zaciągu... [...]


    Pasek prawidłowo napięty? Może napinacz również odpuścił sobie ciągłego spinania i dał sobie na luz, bo zimno mu się zrobiło...

    Moją Cytrynę w ubiegłym roku ciągałem codziennie (puki nie kupiłem nowego Akku) brutalnie Jeep'em i pasek, pomimo 80 tys. km żywotności, nigdy nie przeskoczył, ani nie strzelił. ;-)
  • Moderator Samochody
    Pasek i napinacz w porządku, dolne kółko nowe - wszystko nie cały rok temu zakładane. Coś mi się zdaje że zacisnęło wałek zbyt mocno, ewentualnie ropa w pompie skrzepła i stąd afera. Nie lubię zimy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    SauerMauser napisał:

    Moją Cytrynę w ubiegłym roku ciągałem codziennie (puki nie kupiłem nowego Akku) brutalnie Jeep'em i pasek, pomimo 80 tys. km żywotności, nigdy nie przeskoczył, ani nie strzelił. ;-)

    Sąsiad nie ciągał, ale za to gasił cytrynkę 1,5d "na biegu", nowy zawór "stop" był zbyt drogi. Bardzo szybko zezłomował w sumie niezłe jeszcze autko.
  • Poziom 32  
    Dziś przypadek :Grand Vitara,olej z filtrem wymieniany ok pół roku temu, wali olejem spod filtra,filtr odkręciłem dwoma palcami.
    Coś jest w tym mrozie.
  • Poziom 21  
    robokop napisał:
    [...]Nie lubię zimy.


    Ja zimę lubię, nie lubię mrozów i polskich paliw ;-)

    robokop napisał:
    Sąsiad nie ciągał, ale za to gasił cytrynkę 1,5d "na biegu", nowy zawór "stop" był zbyt drogi.[...]


    A na pewno był to zawór stop? Miałem Saxofon 1,5D i przyczyną nie gaśnięcia był zapowietrzony układ - niedokręcony przewód paliwowy dochodzący z gruszki do obudowy filtra. Samochód palił normalnie, ale zaciągał powietrze lewe, które dostawało się do zaworka i skutecznie blokowało jego pracę, co skutkowało niechęcią do odcinania paliwa i wyłączania pracy silnika. Ale skoro piszesz, że nie chciał wymienić, bo "zawór drogi", to zapewne w jego przypadku winny był zaworek.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    To wmawiaj sobie że to tylko para wodna :-)

    Będziesz spał spokojniej :D
  • Moderator Samochody
    wojtekryba napisał:
    Dziś przypadek :Grand Vitara,olej z filtrem wymieniany ok pół roku temu, wali olejem spod filtra,filtr odkręciłem dwoma palcami.
    Coś jest w tym mrozie.

    Normalne, ktoś miał za mało siły w rękach jak dokręcał filtr. Też zdarzyło mi się dokręcać.
  • Poziom 32  
    Kurde ale to że pare miechów nic sie nie działo.
    Tylko mróz.

    Domniemam zmiany struktury uszczelki,nierównomiernie kurczące się elementy (aluminium- stal)

    Ogólnie mróz daje popalić.
    Ale za to roboty jest od groma ..:-)
  • Poziom 32  
    Witam, dziś ten sam przypadek , 3dni temu wydmuchalo uszczelke filtra, nowy filtr + olej świeżynka, dziś to samo , wydmuch spod filtra, Renia laguna 1,8 benzynka bez gazu, Qrde czy to odma? zamarzła, filtr dokręcony jak Bóg przykazal , :cry: i te plamy i obryzgany silnik fuj, macie pomysł co toto jest?, pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Przyblokowany zawór przelewowy w pompie
  • Poziom 39  
    Filtron? Uszczelki ze starych opon.
  • Poziom 14  
    Tak jak koledzy wyżej piszą zamarznięta odma wywalenie oleju które prowadzi do zatarcia silnika
  • Poziom 11  
    mam to samo w Matizie, zaczeło cieknąc spod filtra oleju, filtr made in Sędziszów, dokreciłem ile sie dało 2 rekami, wyciek zmalał ale był niewielki. wiec 2 dni temu wymienilem filtr+olej. dokreciłem nowy filtr ręka, uszczelke przesmarowałem świezym olejem tak jak to robie przy tym aucie od 9 lat. i co po 200km dalej cieknie kropla po kropelce.niewieleje ale cieknie a nigdy z tym niebyło problemu. aha nowy załozony filtr Mann Filter. pozostaje przeczekac mrozy i wymienic ponownie sam filtr oleju:/