Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto do wszystkiego, specyficzne wymagania i wymogi

dreamless 01 Lut 2012 18:36 3152 11
  • #1 01 Lut 2012 18:36
    dreamless
    Poziom 9  

    Witam,
    Szukam auta oszczędnego, względnie dużego ( nie SUV ) ... ehh może napiszę do czego ...
    - dojazdy do pracy (92 km dziennie ) praktycznie tylko trasa, dobra nawierzchnia
    - wyjazdy na turnusy rehabilitacyjne raz w miesiącu ( od 400 do 1200 km turnus zależy od położenia ośrodka )
    - wyjazdy do miasta w weekend itp

    przebieg zależnie od miesiąca od 2800 km do 3600 km, rocznie ( na podstawie ostatnich 2 lat ) ok 39000 km

    Aktualnie posiadam Opla Vectra 2002 rok 2,5 V6 pl+lpg kombi, auto dobre gabarytami jednak spalanie ( ok 15 lpg w trasie ) przerasta mój miesięczny budżet, autko mam od 5 lat, jednak ze względu na częste wyjazdy z dzieckiem muszę poszukać czegoś oszczędnego, mały ma prawie 2 latka więc o jego samodzielności można na razie zapomnieć.

    Tak jak wspomniałem posiadam rodzinę i niepełnosprawne dziecko a co za tym idzie potrzebuje auta gdzie będę mógł włożyć 4 torby + zabawki do tego tylna kanapa musi być pusta dla żony i dziecka

    Dobrze było by aby auto było możliwie oszczędne ale nie przesadzając, czasem trzeba też wyprzedzić, wydaje mi się iż 100 Km wystarczy

    No i najważniejsze nie mam pokaźnego budżetu, a mianowicie ok 10000 pln + kwota za którą sprzedam aktualne auto więc ok 14500-15500 pln w tej kwocie chciałbym zamknąć kupno auta oraz "ogarnięcie" go po zakupie
    Moje typy to :
    - Ford mondeo MK3 2.0 D
    - Mercedes W210 2.9D, 2.5TD - mam możliwość dostać tani "olej" gorszej klasy dlatego taki silnik tu podaję
    - VW passat B5(może nawet B5FL ) 1.9 TDI - 90 lub 110 KM

    Wygląd auta ogólnie nie jest priorytetem ale ze względu że żona jest typowym "wzrokowcem" dobrze by było aby auto miało ładną linię
    - bezpieczeństwo jest dla mnie priorytetem dlatego nie ukrywam że wyposażenie dodatkowe jest bardzo ważne ( airbag, abs, esp, itp )

    Proszę o Państwa opinie, w tej dość niskiej cenie jest dużo aut jednak wolałbym uniknąć tzw. "skarbonek" a i awaria na trasie z dzieckiem jest ostatnią rzeczą którą bym chciał

    0 11
  • #2 01 Lut 2012 19:08
    Kuniarz
    Moderator Projektowanie

    Jakieś pół roku temu zupełnym przypadkiem przesiadłem się na Opla Zafirę i myślę że mógłbyś taką opcję rozważyć. Moja wersja to rok 99, 2.0 DTL, 82 km. Przyzwyczajenie się do jazdy czymś takim (przesiadka z 4 litrowego SUVa) zajęła kilka tygodni, ale na chwilę obecną jestem zadowolony. Auto ma 7 miejsc, lub wygodne 5 + spoooory bagażnik. Naprawdę zadowala się 6.5 l oleju (robię podobne trasy, mam 51 km do pracy), w aktualne mrozy lepiej odpala od C3 żonki :), za kierownicą jest sporo miejsca, a dodam że jestem dużym facetem ;-)

    0
  • #3 01 Lut 2012 19:26
    dreamless
    Poziom 9  

    Ciekawa opcja, nie brałem jej pod uwagę mówiąc szczerze, jak wygląda awaryjność auta?

    0
  • #4 01 Lut 2012 19:35
    Kuniarz
    Moderator Projektowanie

    Póki co wymieniłem piszczący pasek klinowy, gdzieś tam poci się silnik olejem, ale bez paniki - nie kapie na parkingu. Miałem problemy z niekontaktującymi przekaźnikami od kierunkowskazów - ale jako że nie jestem drwalem, to sobie z tym poradziłem ;)
    Odpukać póki co nie stwarza poważnych problemów. Na wiosnę postaram się trochę autko ogarnąć - wymiana płynów, filtrów itp. Chyba czekają mnie świece żarowe.

    EDIT :

    Acha, sprzedający coś kręcił, więc prawdopodobnie czeka mnie też nabicie bądź naprawa klimatyzacji, ale to też po zimie. Mam do wymiany termostat (ale też da się z tym żyć, w kabinie ciepło ;-) ).

    0
  • #5 01 Lut 2012 19:49
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Jeżeli ma być miękkie zawieszenie to polecam Xsarę Picasso w silniku HDI (do wyprzedzania lepiej brać 110 konną jednostkę). Auto bezpieczne i solidne z możliwością aranżacji wnętrza, ewentualnie Evasion.

    0
  • #6 01 Lut 2012 20:11
    dreamless
    Poziom 9  

    Xsarę brałem pod uwagę ale w cenie którą posiadam ciężko znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, poza tym opinie które o nich słyszałem nie były pochlebne ( przy trochę większych przebiegach niż "przeciętne", znajomy miał i w ciągu 2 lat użytkowania miał problemy, złączka Airbag'u pod siedzeniem ciągłe problemy z nią, padła mu stacyjka, robił podobne przebiegi i zawieszenie dość mocno się zużywało, może trafił marny egzemplarz ale jakoś nie mogę się teraz do tych aut przekonać ( jak mówią blachy z plastiku a, nie umniejszając zdolności mojej żony czasem zdarzy się jej "zahaczyć" kogoś na parkingu, w tym aucie zdolność "pochłaniania" wgnieceń podobno jest żadna i element pęka
    Dodam iż są to opinie nie z mojego doświadczenia tylko z opowieści i tego co wyczytałem w internecie

    Brałem pod uwagę wcześniej Vany ( Mazda MPV, itp ) jednak wydaje mi się, że chyba nie potrzeba mi aż tak dużego autka

    0
  • #7 01 Lut 2012 21:14
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Z Niemiec w tej cenie ściągnąłbyś już dobre auto. A na pewno lepsze, niż w Polsce. Gdy kupowałem tam samochód określany przez właściciela jako "złom", okazało się, że poza blacharką przegląd przeszedł bez problemu. Gdy tu szukam czasami igły, to oglądam złomy... Taka prawda, takie realia.

    Co do blach, to cytryny mają miękkie, to prawda, paznokciem wgnieciesz, ale auto chyba ma jeździć, a nie się obijać. Jakiekolwiek byś nie wybrał. Zawieszenie - kwestia części, ale fakt gumy szybko się zużywają. Wygoda kosztuje.

    0
  • #8 01 Lut 2012 22:04
    kamil907
    Poziom 28  

    Po przeczytaniu wymagań i zastosowania również pomyślałem o Zafirze jak kolega wyżej. Ewentualnie fiat Stilo był by chyba dobrym rozwiązaniem.

    0
  • #9 07 Lut 2012 12:41
    Boohay22
    Poziom 9  

    Kolego, a zastanowiłeś się na VW T4 w wersji multivan, oczywiście trochę wiekowe auta za tę cenę kupisz, ale wszechstronnością zadziwi wiele nowszych, niestarzejące się pudełkowate nadwozie, możliwość reorganizacji wnętrza, duża przestrzeń. w dodatku tylna kanapa składa się w łózko, dodatkowe ogrzewanie- webasto. Warty uwagi jest silnik 2.5 (115KM) w benzynie do tego instalacja gazowa i w drogę. 2.4D, straszny muł ale pojedzie na wszystkim. Unikać trzeba tylko wersji przed liftem z 1.9 TD, często są to zajeżdżone egzemplarze.

    0
  • #10 07 Lut 2012 21:29
    xyro
    Poziom 23  

    Wymagania:
    -samochód w okolicach 10 tys (plus porzadny serwis i przegład 15 tyś)
    -kombii lub van
    -oszczedny bez duper mocnego silniczka, ale za to trwały

    ... zaraz cos wymysle :)

    -zafira 1.6 + lpg lub 2.0 dti, tanie w uzytkowaniu aczkoliwek lubi coś czasem paść , rozrząd co 50 tyś km
    - astra g 1.6 lub 2.0 dti - jak wyżej tylko mniejsze
    - mazda premacy np 1.8 + lpg (nie dawno jeden z forumowiczów kupił) porzadne japońskie auto
    - vw t4 1.9 td- cięzko do 15 tyś się z tym autem zmieścić aczkolwiek fajne duże auto, niestety swoje spali.
    -ford galaxy 2.0 +lpg lub 1.9 tdi- idzie w dobrym stanie kupić, ale trzeba się naszukać

    Ja bym brał mazdę + dobry LPG i zapominasz co to problem z autem :)

    0
  • #11 08 Lut 2012 21:32
    chojinka
    Poziom 27  

    Mazda Premacy jest naprawdę godna polecenia.

    0
  • #12 12 Lut 2012 17:02
    pbkat
    Poziom 14  

    ja posiadam eurovana czyli citroen evasion to jest to samo co peugeot 806, lancia zeta, fiat ulysse. po pierwsze wypas taki jak w e klasie mercedesa albo innego autka w tej klasie, odsuwane boczne drzwi... na parkingach pod marketem idealne. ekonomia po pierwsze są tanie w zakupie czyli 2000 - 2002rok czyli koniec produkcji to kwota około 10-15 tys zł. za ten sam rocznik tylko sharan czy alhambra trzeba zapłacić około 8-10 tys więcej... nie chce nic mówić ale ja posiadam wersję hdi 8v 110km i zasięg w trasie po zatankowaniu 80l ON wyniósł 1450 kilometrów!!! prędkość to około 110-130km/h. pewnie byłoby niższe tylko jazda z prędkością 80-90km/h to małe przegięcie ale każdy jeździ jak chce. komfort jazdy jest wysoki jak to we francuzie. polecam z całego serca.

    0