Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przeciazenia neostrada TP

Grubasek12345 01 Lut 2012 19:52 2664 28
  • #1 01 Lut 2012 19:52
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    Witam serdecznie wszystkich! jestem nowym uzytkownikiem, wiec prosze mnie nie bluzgac ze zly dzial lub cos.

    Temat odnosnie internetu a mianowicie, posiadam neostrade DO 20mb/s LIVEBOX TP region, w ktorym sie znajduje mieszkam i urzeduje to woj. Mazowieckie miasto Sierpc.
    Problem z internetem polega na tym, ze moj internet w dzien od godziny 16;00 do 24;00 wyglada tak : http://www.speedtest.pl/test/35275737
    Oczywiscie sprawe zglaszalem nie raz! problemy wystepuja od pazdziernika 2011r.
    Byl u mnie technik z 10 razy, ale nic nie stwierdzil mowi ze u mnie wszystko ok i ja mu tlumacze to 100 razy ze u mnie jest ok, to nie i tak musi przyjechac i nabrudzic na dywanie. Chcialem zapytac co moge zrobic... bo oni mi wyznaczaja terminy, gdy zglosilem w pazdzierniku wyznaczyli mi 31grudnia, jak zglosilem w styczniu to 31 styczen, a jak zadzwonilem dzisiaj to napisali mi ze 31.03.2012 ... Co ja moge zrobic? Czy to jest normalne? cala ta neostrada robi sobie jaja z ludzi, maja klienta za nic. Place - wymagam. Prosze o pomoc czy Wy tez tak macie? czy tylko ja ? Co moge zrobic jakie kroki podjac, zeby z tym walczyc...

    0 28
  • #2 01 Lut 2012 20:29
    Bródka
    Poziom 39  

    No przecież masz wyraźnie napisane że DO 20Mbps
    Jak wygląda pobieranie np z http://noc.gts.pl ?
    Pokaż stan linii z livebox'a

    0
  • #3 01 Lut 2012 20:31
    krzych66
    Poziom 27  

    Możesz napisać reklamacje na piśmie do TP,skarge do UKE,rozwiązać umowe.Zgłaszanie telefoniczne na linie techniczną nic nie da, bo przekażą zgłoszenie firmie podwykonawczej tzw Partner Techniczny która musi sprawdzić wszystko port ,linia,instalacja mimo,że robili już to ileś tam razy takie są procedury.

    0
  • #4 01 Lut 2012 20:47
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    Brodka

    POBIERANIE PLIKU 10MB predkosc 50kb/s - 100kb/s i skacze w nocy mam 1mb stale pobierania pliku.
    Co do stanu linii z livebox'a ktore to dokladnie ? bo ja nie ogarniam tych ich stron. Wiem ze trzeba 192.168.1.1


    Krzychu reklamacje napisalem zwracaja mi koszty 50% ale co z tego... chcialem zerwac umowe to mowia ze musze zaplacic 154zl + tyle ile mi miesiecy umowy zostalo czyli 12 i za kazdy miesiac 74zl...

    Co da jak napisze do uke? i jak sprawdzic ten stan linii livebox'a?

    0
  • #5 01 Lut 2012 20:56
    Bródka
    Poziom 39  

    Grubasek12345 napisał:
    Co do stanu linii z livebox'a ktore to dokladnie ? bo ja nie ogarniam tych ich stron. Wiem ze trzeba 192.168.1.1

    Szukaj pozycji Status Linii, dokładnie ci nie powiem bo sam nie pamietam, a wersji liveboxa to było co najmniej dwie

    W linku poniżej masz jak mniej więcej jak wygląda ta opcja:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1910596-30.html

    0
  • #6 01 Lut 2012 21:07
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    noo wydaje mi sie ze znalazlem,przeciazenia neostrada TP

    0
  • #7 01 Lut 2012 21:13
    Bródka
    Poziom 39  

    Sam mam bardzo podobne parametry i prędkość pobierania mam nieco ponad 2MBajtów/s
    Masz 23 błędy CRC to może świadczyć bo problemach na linii jak np uszkodzony kabel
    Jak masz możliwość podmień kabel łączący router z gniazdkiem, ale bardzo prawdopodobne jest że to wina usługodawcy, jak przyjdzie technik pokaz mu ten screen i drugi wynik w dniu jego przybycia i powiedz ze są błędy CRC
    Próbowałeś łączyć się z internetem za pomocą innego routera ?

    0
  • #8 01 Lut 2012 21:15
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    sprawdzalem na innym kablu do telefonu i z czasem jest to samo, technik byl i bylo wszystko ok sam to sprawdzal, stad mi sie to przypomnialo gdzie sprawdzic. Tyle ze on byl rano a rano mi smiga, dziala on poprawnie od 23-14 w takich godzinach, Zawsze gdy dzwonie mowia przeciazenia i przekladaja termin, mam ich wyzywac? czy jechac do tej siedziby i polamac ?

    0
  • #9 01 Lut 2012 21:16
    Bródka
    Poziom 39  

    Podmień router bo takie objawy może także powodować uszkodzony router
    Filtry na telefonach masz założone ?

    0
  • #10 01 Lut 2012 21:22
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    filtry, tj te biale gdzie wchodzi kabel od telefonu, ktory idzie do routera, tak mam zalozone. Byl u mnie technik i mowi ze u mnie jest WSZYSTKO W PORZADKU robil pomiar dzwoniac do nich, w Liveboxie grzebal i bylo wszystko ok i jest, mysle ze wina na 100% lezy po ich stronie, gdyz mowie ze nawe taki router nie wybieralby akurat godziny w ktorych siedze np w dzien... jak siedzi tata rano jest ok, jak ja wroce ze szkoly wszystko siada... transfer nie raz do 0.5mb/s co ja mam robic?

    0
  • #11 01 Lut 2012 21:36
    Bródka
    Poziom 39  

    Ale uszkodzony modem może być niestabilny, a sama linia podczas większego obciążenia może powodować problemy dla takiego modemu
    Tak jak pisałem sprawdź na innym routerze bo według danych łącze masz "zdrowe"

    0
  • #12 01 Lut 2012 22:13
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    ale on sprawdzal modem.... i jest ok

    0
  • #13 01 Lut 2012 22:22
    Bródka
    Poziom 39  

    Grubasek12345 napisał:
    ale on sprawdzal modem

    Czym sprawdzał ?

    0
  • #14 01 Lut 2012 22:27
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    a czym powinien? na strone grzebal pingowal i dzwonil do nich i mowil ze ok.

    0
  • #15 01 Lut 2012 22:30
    Bródka
    Poziom 39  

    Powinien podmienić router i sprawdzić prędkość na stronie noc.gts.pl tak robią m.in. technicy netii

    0
  • #16 01 Lut 2012 22:40
    witux
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Grubasek12345. Popraw błędy w swoich wypowiedziach. W przeciwnym razie dostaniesz "warna", a temat pójdzie w kosz. Regulamin pkt. 3.1.13 - nikt o tak sobie nie wymyślił. Trzymaj poziom!

    0
  • #17 02 Lut 2012 18:40
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    a mozna mnie przelaczyc na inny wezel? co ja mam robic? ludzie pomocy... chce normalny internet taki jaki mam w nocy.

    0
  • #18 02 Lut 2012 18:51
    Bródka
    Poziom 39  

    Grubasek12345 napisał:
    a mozna mnie przelaczyc na inny wezel?

    Ale łącze od strony parametrów masz dobre rozumiesz to ?
    A to czy można to już zależy od operatora
    Grubasek12345 napisał:
    co ja mam robic?

    Podmieniłeś router ?

    0
  • #19 02 Lut 2012 19:08
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    no nie mam skad wziac... ale czy to od routera? ... w dzien akurat by sie to tylko dzialo ? jaki router jak cos podpiac? w ogole jaki jest dobry? bo ja sie nie znam na tym jakis taki tani co moglbym kupic bo nikt nie ma pozyczyc...

    i kolejne pytania, czy mam mozliwosc wlaczenia sie na fastpatch? i czy te przeciazenia moga byc spowodowane tym ze mam do centrali 50km ?

    Prosiłem o poprawienie błędów. Niestety nie podziałało.
    Dostajesz ostrzeżenie nr 1. W dalszym ciągu obowiązuje Cię w/w polecenie.
    [witux]

    0
  • #20 04 Lut 2012 15:29
    sb84
    Poziom 9  

    A ja Ci powiem że czego byś nie zrobił to za dużo nie zwojujesz. Mam DOKŁADNIE ten sam problem pod Zamościem, do października ubiegłego roku cacy, a od października najpierw problemy w weekendy, potem w weekendy i popołudniami / wieczorami, a teraz to już norma, od 12:00 do 23:00 dzień w dzień taki transfer jak na Twoim teście, pobieranie 50kb/s, wysyłanie 80kb/s i ping 120. A czasem jeszcze gorzej, download potrafi spaść do 10-20 kb/s.

    Ulga 50% od kilku miesięcy i odpowiedź na pytanie kiedy łaskawie coś się zmieni? jak się zmieni. Już nawet przestałem się denerwować, bo i tak nie mam żadnej alternatywy, netie, sretie i inne cuda i tak pójdą po tych samych kablach więc to pewnie bez różnicy? jakość się nie zmieni, a tylko firma wystawiająca fakturę.

    Bajkę o przeciążonym węźle znam już na pamięć, a panowie PT tylko poprawiają mi humor za każdym razem. Ja im zgłoszenie że za niski transfer a oni mi sms'a: "Informujemy że mogą występować problemy z transferem, Pozdrawiamy TP".

    I tak w kółko ;(

    0
  • #21 04 Lut 2012 15:43
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    No ja wlasnie zainstalowalem ten nowy livebox 2.0 i to samo, czyli router byl ok... ja mam przeciazenia od pazdziernika do 31.03 ... reklamacje poszly, ale co z tego ja chce normalny internet...

    0
  • #22 04 Lut 2012 15:47
    sb84
    Poziom 9  

    Grubasek12345 napisał:
    No ja wlasnie zainstalowalem ten nowy livebox 2.0 i to samo, czyli router byl ok... ja mam przeciazenia od pazdziernika do 31.03 ... reklamacje poszly, ale co z tego ja chce normalny internet...


    Te rzekome terminy usunięcia przeciążeń to sobie w buty mogą wsadzić tak samo, także wcale na Twoim miejscu (choć Ci tego życzę) nie przyzwyczajałbym się do myśli że z końcem marca Twoje problemy miną.

    U mnie było to kolejno:
    - do końca października
    - do końca listopada
    - do 31 grudnia
    - do końca stycznia 2012
    - a od wczoraj - nie wiemy ;]

    Notabene, rzuci ktoś okiem na moje parametry?
    W tej chwili działa (teoretycznie) na tym 10Mbit, rzekomo 2.2km od centrali.

    przeciazenia neostrada TP

    0
  • #23 04 Lut 2012 17:54
    sp5-4013
    Poziom 16  

    Niech wykonają pomiary czy twoja para nie ma zwarcia/upływność sąsiednią parą od internetu.Stary problem w starych sieciach- pomiary!

    0
  • #24 04 Lut 2012 17:55
    sb84
    Poziom 9  

    Jak mam im to zasugerować? oni stwierdzili że sprawdzili wszystko i że wszystko ok.

    0
  • #25 04 Lut 2012 18:11
    sp5-4013
    Poziom 16  

    To niech mierzą do skutku ,nie podpisuj zlecenia jak źle.
    Jak jest rozparowane lub wpływ sąsiedniej pary kiedy sąsiad siadzie do internetu wzajemnie się zakłócacie rosną SNR spada prędkość-pomiary.

    0
  • #26 04 Lut 2012 18:12
    sb84
    Poziom 9  

    Ta, ostatnich 5 zgłoszeń nawet nikt się nie pofatygował. A odpowiedź przyszła SMS'em. Sobie mogę pogwizdać ;]

    0
  • #27 04 Lut 2012 18:16
    sp5-4013
    Poziom 16  

    W mojej firmie jest bonifikata 300zł z kieszeni jak 3 razy ta sama usterka.

    0
  • #28 05 Lut 2012 03:47
    Grubasek12345
    Poziom 7  

    czyli co robimy? umowy zerwac nie moge, bo stara nie bd placic za te miesiace + 140zl ... wiec musze czekac. Moze naprawia ta usterke, a moze istnieje mozliwosc przepiecia mnie pod inna "puszke"?

    0
  • #29 05 Lut 2012 13:33
    witux
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Temat zamknięty do czasu poprawienia postów Pana Grubasek12345 zgodnie z Regulaminem Forum pkt. 3.1.13. Tzn. Zdania rozpoczynamy dużą literą.

    0