Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 1.7d kontrolka ładowania raz się pali raz nie

01 Lut 2012 20:32 5783 5
  • Poziom 2  
    Witam jestem laikiem w temacie , ale chciałbym się zorientować Czy mogę sam to zrobić . Problem polega na tym że kontrolka w mojej Astrze F 1.7d raz się pali i wtedy wszystko jest w porządku alternator ładuje 14 v , a czasem bez żadnej przyczyny kontrolka nie zapala się i pojawia się problem braku ładowania . Kupiłem drugi alternator bo powiedziano mi że to wina alternatora , ale problem nie znikł pojechałem do speca on też za bardzo nie wiedział w czym problem lecz po poruszaniu kabelkiem od kontrolki przy alternatorze zapaliła się i działało tak dwa dni teraz znowu kontrolka się wyłączyła i nie mam ładowania . Pomocy bo już nie daje rady kosztuje mnie to dużo nerwów kupiłem i wymieniłem akumulator i alternator i dalej to samo .
  • Poziom 19  
    palik napisał:
    lecz po poruszaniu kabelkiem od kontrolki przy alternatorze zapaliła się
    Tu kolega sam sobie odpowiedział. Po prostu brak dobrego kontaktu. Trzeba wyczyścić wszystkie styki, lub wymienić odcinek przewodu jeśli jest przerwany. Wszystko powinno wrócić do normy. Po włączeniu zapłonu kontrolka musi świecić, bo wtedy jest podawane napięcie na uzwojenie wzbudzenia alternatora i właśnie ten kabel doprowadza to napięcie do uzwojenia wzbudzenia.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
  • Poziom 2