Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ostrówek a Ursus c360 czy zestawy naprawcze są takie same?

Sylwek23111 01 Feb 2012 21:20 28549 32
  • #1
    Sylwek23111
    Level 11  
    Witam wszystkich.
    Jak w temacie mam pytanie.
    Chodzi mi głównie o zestawy naprawcze silnika Ostrówka i c360.
    Może to jest jedno i to samo ale słyszałem o tym, że Ostrówek posiada pojemność ok. 3.2 i wynika to z tego, iż posiada tuleje cylindrowe o śr. wewnętrznej 100mm.
    Natomiast w ciągnikach rolniczych Ursus c360/355/362/4011 były oryginalnie tuleje 95mm.
    I takie moje pytanie:
    - czy jest różnica otworów cylindrowych w Ostrówku i c360?
    Nie znalazłem żadnego podobnego tematu nigdzie i dlatego postanawiam go tu założyć.
    Jest to mój pierwszy post.
    Proszę o pewne odpowiedzi. Pozdrawiam.
  • #2
    *SSaPeRR*
    Level 17  
    Niema żadnych różnic pomiędzy silnikiem w C-360 a silnikiem w Ostrówku KTO 161 i KTO 162. W jednym i w drugim jest silnik S-4003. Dopiero kolejne modele Ostrówków budowane były na bazie ciągników Ursus 3512 z silnikiem 3-cylindrowym Perkinsa. A jeszcze nowsze na bazie 5314 z silnikiem 4-cylindrowym Perkinsa o mocy chyba 72KM. Jak dobrze pamiętam to napęd nawet był 4x4.
    Piszę to co pamiętam, bo kiedyś szukałem Ostrówka dla wójka i przerabiałem te wszystkie dane.
  • #3
    Sylwek23111
    Level 11  
    *SSaPeRR* wrote:
    *SSaPeRR*
    Niema żadnych różnic pomiędzy silnikiem w C-360 a silnikiem w Ostrówku KTO 161 i KTO 162. W jednym i w drugim jest silnik S-4003. Dopiero kolejne modele Ostrówków budowane były na bazie ciągników Ursus 3512 z silnikiem 3-cylindrowym Perkins. A jeszcze nowsze na bazie 5314 z silnikiem 4-cylindrowym Perkins o mocy chyba 72KM. Jak dobrze pamiętam to napęd nawet był 4x4.
    Piszę to co pamiętam, bo kiedyś szukałem Ostrówka dla wujka i przerabiałem te wszystkie dane.

    Jesteś pewny tego? Czyżby tabliczka znamionowa na ,,Ostrówkach,, kłamała i wprowadzała w błąd?
  • #4
    *SSaPeRR*
    Level 17  
    Pojemność skokowa silnika w C-360 to 3121cm3, czyli tak jak napisałeś odnośnie Ostrówka około 3.2L
    Czyli żadnej różnicy nie ma.
  • #5
    kidu22
    Level 35  
    Niektórzy montują do c-360 zestawy od zetora i tam jest 100mm średnica.

    Pozatym w każdym sklepie z częściami dostaniesz to co zechcesz. Wystarczy się wysłowić po Polsku.

    Dziwny ten temat.
  • #6
    Sylwek23111
    Level 11  
    dziwny ten temat jest z pewnością dla kogoś kto nie rozumie pytania:) heh a pytanie brzmi m.in czy ktoś wie jaką średnica zewnętrzna tulei jest w c360 a jaka w Ostrówek(w wersji o pojemności 3.2 na bazie silnika S-400)... Więc nie proszę o wymądrzanie się tylko o odpowiedzi.... A do sklepu z częściami mam trochę km a poza tym chyba po to jest forum by zapytać tu... No chyba że się mylę??????
  • #7
    bobytempelton
    Level 17  
    Nie dostaniesz oryginalnych tulei i tłoków do ostrówka, zamontuj te od c360 lub rozwierć(honuj) blok i wstaw tuleje z zetora 72xx, 77xx, będzie mocniejszy, w ostrówku jeszcze po za tym montowane były sekcje w pompie wtryskowej o większej powierzchni, dzięki czemu można uzyskać wyższy wydatek pompy wtryskowej, wieksze spalanie i wyższą moc. Te sekcje dalej są dostępne, jeżeli myślisz o głowicach też nie zakładaj ursusowskich a z zetora 5320,5340, pasują idealnie a mają większe zawory-lepsza wymiana powietrza, i jeszcze kilka przeróbek by się znalazło....
  • #8
    Sylwek23111
    Level 11  
    bobytempelton wrote:
    Nie dostaniesz oryginalnych tulei i tłoków do ostrówka, zamontuj te od c360 lub rozwierć(honuj) blok i wstaw tuleje z zetora 72xx, 77xx, będzie mocniejszy, w ostrówku jeszcze po za tym montowane były sekcje w pompie wtryskowej o większej powierzchni, dzięki czemu można uzyskać wyższy wydatek pompy wtryskowej, wieksze spalanie i wyższą moc. Te sekcje dalej są dostępne, jeżeli myślisz o głowicach też nie zakładaj ursusowskich a z zetora 5320,5340, pasują idealnie a mają większe zawory-lepsza wymiana powietrza, i jeszcze kilka przeróbek by się znalazło....



    Wiem wiem. rozrząd i te sprawy i można osiągnąć parę km więcej. Mnie głownie chodzi by spalał lepiej paliwo oraz żeby miał te parę koników więcej. a koszt takiego rozwiertu? nie wie ktoś może ? za dwa tygodnie remont kapitalny ma być i przy okazji chcemy dokonać trochę przeróbek, by zwiększyć moc i zmniejszyć nadmierne kopcenie. (głowice to słyszałem by założyć Zetor-oskie, rozrząd od 72XX ) tylko teraz kwestia pojemności. A od Zetor-a nie pasują jakieś zestawy naprawcze bez rozwiercania a mające większą średnice tłoka? pytam gdyż chcę sprawdzić wszystkie możliwości.
  • #9
    bobytempelton
    Level 17  
    Trzeba rozwiercać pod zetorowskie tuleje od 72xx-77xx, koszt od 50-100zł od dziury, można jeszcze wsadzić wałek rozrządu od zetora 72xx, podkręcić pompę itd. ale po co ? ON po 5,80zł?
  • #10
    ftp.kowal
    Level 36  
    Co do głowic to pamiętaj że musisz kanał wodny od spodu zaślepić jeśli oczywiście chcesz założyć od zetora. Dodatkowo zmiana kolektora przynajmniej ssącego.
  • #11
    Sylwek23111
    Level 11  
    ftp.kowal wrote:
    Co do głowic to pamiętaj że musisz kanał wodny od spodu zaślepić jeśli oczywiście chcesz założyć od zetora. Dodatkowo zmiana kolektora przynajmniej ssącego.




    No a możesz dokładnie rozwinąć wypowiedź? Pierwsze słyszę by zaślepiać cokolwiek. Jesteś pewny tego? Ponoć głowice od tych ciągników niczym się nie różnią poza wielkością gniazd zaworowych.

    A co do pytania po co to wszystko robić?
    Jak się nie ma kasy na ciągnik mocniejszy a temu należy się remont to chyba lepiej udoskonalić ten i mieć pewny ciągnik na dobrych częściach. U nas są ciężkie gliniaste ziemie. I czasem te kilka km robi wielką różnicę. Oczywiście przy założeniu że dalej będzie pracowała w tym samym parku maszyn. A co do rozrządu od 72xx? Bez zmiany sekcji i pompy wtryskowej można osiągnąć ciekawy efekt. Wystarczy rozrząd od 7211 i głowice od Zetor-a. I było już to poruszane na innym forum. Wg tego pomysłodawcy zlikwidował nadmierne kopcenie i ciągnik był ekonomiczniejszy. Nie wiem czy to prawda ale tak twierdził...
  • #12
    ftp.kowal
    Level 36  
    To przyjrzyj się na głowice nie tylko maja inne zawory. W C-360 masz zaślepiony kanał wychodzący od spodu głowicy. W zetorach w tym miejscu jest normalnie otwór gdyż jest troszkę inaczej blok stworzony. Kolektor ssący o ile dobrze pamiętam śruby ma delikatnie po skosie nie tak jak w ursusach w pionie.
  • #13
    Sylwek23111
    Level 11  
    ftp.kowal wrote:
    To przyjrzyj się na głowice nie tylko maja inne zawory. W C-360 masz zaślepiony kanał wychodzący od spodu głowicy. W zetorach w tym miejscu jest normalnie otwór gdyż jest troszkę inaczej blok stworzony. Kolektor ssący o ile dobrze pamiętam śruby ma delikatnie po skosie nie tak jak w ursusach w pionie.


    A czym zaślepić ten kanał? Z c360 ta zaślepka będzie pasowała? Czy też nie? no i co jeszcze, jak już przykładowo zaślepimy ten kanał w głowicy, czy jak na oryginalne tuleje Ursus C360 założę głowicę od 7211 to czy zawory nie będą czasem się opierać o kołnierz tulei? Testował ktoś już takie eksperymenty ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    bobytempelton wrote:
    Trzeba rozwiercać pod zetorowskie tuleje od 72xx-77xx, koszt od 50-100zł od dziury, można jeszcze wsadzić wałek rozrządu od zetora 72xx, podkręcić pompę itd. ale po co ? ON po 5,80zł?


    Sugerujesz że można od mniejszych niż 72XX zakładać zestawy naprawcze bez żadnych przeróbek?
  • #14
    kidu22
    Level 35  
    Kolego jak chcesz więcej mocy zamontuj turbine i masz 100% pewności że podkręcona pompa nie będzie źródłem kopcenia na czarno.

    Piszę całkiem serio.
  • #15
    Sylwek23111
    Level 11  
    kidu22 wrote:
    Kolego jak chcesz więcej mocy zamontuj turbine i masz 100% pewności że podkręcona pompa nie będzie źródłem kopcenia na czarno.

    Piszę całkiem serio.

    Turbiny na pewno nie będę montował, ten silnik ma służyć przez długie lata po remoncie a nie. Przerabiać tłoki i korbowody, dorabiać chłodnicę oleju, bawić się w kombinowanie z kolektorami. Nie jest to trudne jak się ma pojęcie, lecz jaki będzie koszt tego?(koszt to jeszcze nic). Druga sprawa to żywotność silnika ile on w duecie z turbo pochodzi? panewki do wymiany co 500 mtg.
  • #16
    ftp.kowal
    Level 36  
    Ale turbo to bardzo dobry pomysł, chociaż tez trzeba by troszkę pokombinować z głowicami. Gniazda powinno się wtedy wstawić twardsze żeby za szybko się nie wypalały. Czemu sądzisz że panewki byś zmieniał tak często. Odnośnie głowic od zetora zaślepki będą pasować w sumie i tak musisz je dać do tokarza żeby zrobił miejsce na nie. Tu masz porównanie. http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1298879566/gallery_799_974_74682.jpg
  • #17
    *SSaPeRR*
    Level 17  
    U mnie we wiosce miał jeden facet C-360 z turbiną od Sprintera o pojemności skokowej silnika chyba 2.8L.
    Kopa to miała. Nie było mowy żeby nawet na 4 biegu ciągnik się przydusił podczas uprawy w polu. Nawet dawała rade z prasą walcową Welgera 120x120. I bele były dość dobrze zbite. Ale już po 2 latach robił remont skrzyni, może też zawiniły szersze opony- takie jak w Zetorze 6245. A po 4 latach siadł silnik. Ale też sporo się narobiła przez ten czas. Po remoncie już nie zakładał turbiny.
  • #18
    Sylwek23111
    Level 11  
    ftp.kowal wrote:
    Ale turbo to bardzo dobry pomysł, chociaż tez trzeba by troszkę pokombinować z głowicami. Gniazda powinno się wtedy wstawić twardsze żeby za szybko się nie wypalały. Czemu sądzisz że panewki byś zmieniał tak często. Odnośnie głowic od zetora zaślepki będą pasować w sumie i tak musisz je dać do tokarza żeby zrobił miejsce na nie. Tu masz porównanie. http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1298879566/gallery_799_974_74682.jpg


    Może i to jest dobre ale ja trzymam się swojego zdania. Za dużo przeróbek i koszt też nie mały. A co do panewek to opinia od kogoś kto już montował turbo w c360 na polskim wale korbowym i polskich panewkach. Jak wiadomo w Zetor-ku są lepszego wykonania te i inne części więc na Zetor-owskich częściach (wał, panewki, kopytka, głowice już nie wspomnę o kołach rozrządu i rozrządzie) turbo ma większy sens jeśli chodzi o czas eksploatacji silnika. A z tymi głowicami to coś muszę po kombinować.
    Myślę dokonać takich zmian w silniku:
    -wałek rozrządu i cały rozrząd od 72xx
    -kolektory, tłumik od 72xx
    -głowice( i tu właśnie nie wiem od jakiego modelu Zetor-a wsiąść )
    -oraz zestawy naprawcze(myślałem że dostanę od Ostrówka a tu lipa, teraz nie wiem co z nimi począć, bo jeśli założę oryginalne 95mm to nie wiem czy zawory na kołnierzu się nie będą otwierać a w okolicy nie mam dostępu do części Zetor)




    no i kolega powiedział co to kochane turbo nam sprawi, pomijając kupę przeróbek i kosztów, odpłaci się nam w żywotności silnika. Kiedyś może na stare lata założę sobie turbo + Intercooler ale w celach hobby-stycznych i będę sobie popylał do sklepu i do kościoła takim sprzętem:) heh
  • #19
    kidu22
    Level 35  
    Przy dzisiejszych zamiennikach części i rzeczywistej pracy w gospodarstwie po 4 latach tak czy inaczej trzeba robić silnik :) . A jak chodziła przy słomie to odpowiedz gotowa.
  • #20
    Sylwek23111
    Level 11  
    kidu22 wrote:
    Przy dzisiejszych zamiennikach części i rzeczywistej pracy w gospodarstwie po 4 latach tak czy inaczej trzeba robić silnik :) . A jak chodziła przy słomie to odpowiedz gotowa.


    Mi nie chodzi o to żeby ciągała tam 4 skiby w glinie. Teraz sobie radzi całkiem dobrze w orce na 3skiby (tylko to kopcenie aż szkoda płuc :)heh ), Dzięki tym zabiegom co napisałem chcę by było lepsze przewietrzanie komory spalania... Była już taka przeróbka z rozrządem i ponoć jest to opłacalne... (w paliwie)

    a oto filmik z orki http://www.youtube.com/watch?v=1_DDhR0BDFI
  • #22
    Sylwek23111
    Level 11  
    kidu22 wrote:
    Sylwek23111 wrote:
    Teraz sobie radzi całkiem dobrze w orce na 3skiby (tylko to kopcenie aż szkoda płuc :)heh ),


    Za dużo ma podkręconą pompe. Skoro kopci.


    To ja wiem, ale chyba nie powiesz mi że po dokonaniu tych przeróbek dalej będzie tak kopcił jak dziki. A dawkę to sobie ustawiam teraz wg potrzeb. Do beczkowozu skręcam do minimum a do robót ciężkich to tak by strasznie nie kopcił.
  • #23
    kidu22
    Level 35  
    Sylwek23111 wrote:
    To ja wiem, ale chyba nie powiesz mi że po dokonaniu tych przeróbek dalej będzie tak kopcił jak dziki. A dawkę to sobie ustawiam teraz wg potrzeb. Do beczkowozu skręcam do minimum a do robót ciężkich to tak by strasznie nie kopcił.

    A wiesz że dawke to ciągle regulujesz pedałem gazu?
    A że przeginasz w ustawieniu ograniczeń to ci kopci.
    Jedynie dodatkowe powietrze może spalić to dodatkowe paliwo.
    Cudów nie żądaj że głowica coś zmieni.


    Teraz wywnioskowałem że masz c-360 na silniku ostrówka. Bo raczej koparką nie ciągasz beczkowozu.

    Zresztą widziałem już wiele i 90% uszkodzeń maszyn są winni operatorzy.
    Albo sadzi całą kite tak że przy silniku nie da się ustać bo podmuch powietrza z wentylatora cię przewróci , albo robi na tak niskich obrotach że aż trzęsię maszyną isty debilizm.
    W tym wymiany i serwisy , które sa olewane TOTALNIE.
  • #24
    Sylwek23111
    Level 11  
    A wiesz że dawke to ciągle regulujesz pedałem gazu?
    A że przeginasz w ustawieniu ograniczeń to ci kopci.
    Jedynie dodatkowe powietrze może spalić to dodatkowe paliwo.
    Cudów nie żądaj że głowica coś zmieni.


    Teraz wywnioskowałem że masz c-360 na silniku ostrówka. Bo raczej koparką nie ciągasz beczkowozu.

    Zresztą widziałem już wiele i 90% uszkodzeń maszyn są winni operatorzy.
    Albo sadzi całą kite tak że przy silniku nie da się ustać bo podmuch powietrza z wentylatora cię przewróci , albo robi na tak niskich obrotach że aż trzęsię maszyną isty debilizm.
    W tym wymiany i serwisy , które sa olewane TOTALNIE.[/quote]

    Ja wiem co robię przy pompie a to co Ty mówisz to też racja. Ale jak sobie skręcisz ogranicznik listwy na pompie to Ci życzę powodzenia z odpalaniem ( nawet wciśnięty pedał gazu Ci nic nie da, skąd wiem ? praktyka a nie wymądrzanie się) przynajmniej na mojej c360 tak jest no chyba że jest to jakiś niebywały egzemplarz z mojego ciągnika.
    sugerujesz że nie dbam o serwis ciągnika, zdziwił byś się. A obroty zazwyczaj nominalne stosuje no chyba że zimny silnik to wtedy na małych... I chyba odbiegamy od tematu i od pytań co do przeróbek... Więc może nie ma co o głupotach gadać bo nie dojdziemy do porozumienia nigdy.

    Napisałem co zamierzam zrobić.
  • #25
    rafałszabla
    Level 13  
    Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic [16mm] a 60 -14mm po zamontowaniu głowic duży luz na boki :!: zakładałem do 60 głowice zetor 4511 3cyl. zwany''Major'' kolektory pasują kanał wodny zaślepiony stożkiem na poksyp...Tuleje orginał 95mm, bo 100 zetoroska potrzebuje innej dawki paliwa -nominał 60 nie wyrabia :cry: .Z turbo radzę dać spokój A gdzie SMAROWANIE sworzni pod ciśnieniem :!: :!: :!: I OD razu chłodzenie denka tłoka :Fade-color Dlatego nie zdaje egzaminu na dłuższą metę pozdrawiam.
  • #26
    Sylwek23111
    Level 11  
    rafałszabla wrote:
    Witam i powiem tak zetory mają inne szpilki głowic [16mm] a 60 -14mm po zamontowaniu głowic duży luz na boki :!: zakładałem do 60 głowice zetor 4511 3cyl. zwany''Major'' kolektory pasują kanał wodny zaślepiony stożkiem na poksyp...Tuleje orginał 95mm, bo 100 zetoroska potrzebuje innej dawki paliwa -nominał 60 nie wyrabia :cry: .Z turbo radzę dać spokój A gdzie SMAROWANIE sworzni pod ciśnieniem :!: :!: :!: I OD razu chłodzenie denka tłoka :Fade-color Dlatego nie zdaje egzaminu na dłuższą metę pozdrawiam.

    Turbo odpada pisałem już. A co do szpilek to nie widzę problemu by prze gwintować na 16mm. A podkręcić pompę można bez problemu. I zakładają większe tuleje do c360 i jakoś nikt pompy nie wymienia... więc oryginalna śmiało pociągnie to wszystko. i przynajmniej będzie lepiej spalał paliwo.
    tylko pytanie skąd tuleje 100mm zdobyć by pasowały bez problemu w miejsce tych oryginalnych 95mm. Bo jak już mam rozwiercać to cyknę sobie na tuleje 102mm od 7211 i wtedy sekcje załatwię od 7211. Głowice od 7211 wyjdą jakieś 4x300=1200zł
    wałek rozrządu około 160zł, kolektory około 150+160+130+tłumik160=600zł, zestawy naprawcze 4x200=800zł, rozwiercanie bloku 4x100=400zł no i to chyba tyle pomijając robociznę osiowanie bloku i szlif wału oraz panewki i sekcje.
    czyli łącznie by stworzyć lepszego Ursus-a z pakietem mocy 60-65km trzeba wydać
    3000zł. A remont kapitalny ma być w lutym teraz więc chyba ta przeróbka jest opłacalna.
  • #27
    ftp.kowal
    Level 36  
    Ostrówka robiłem tylko kilka razy i to dość dawno temu pompa siedzi tam taka jak w C-360? Jeśli tak to zapomnij o samej wymianie sekcji. Jak już coś to całkowita wymiana pompy od zetora.
  • #28
    Sylwek23111
    Level 11  
    ftp.kowal wrote:
    Ostrówka robiłem tylko kilka razy i to dość dawno temu pompa siedzi tam taka jak w C-360? Jeśli tak to zapomnij o samej wymianie sekcji. Jak już coś to całkowita wymiana pompy od zetora.


    Co Ty, sekcje pasują.... A od Zetor-a 7211 pompa w ogóle podejdzie? Słyszałem że nie. tylko kurcze nie wiem na pewno bo nie pamiętam argumentu dlaczego nie.
    A po drugie jak gdyby nawet podeszła to mnie nie stać na takie zabawy, co jeszcze... odnośnie tych zestawów naprawczych może ktoś coś wie na ten temat? Pytałem kilka postów wyżej. zależy mi na szybkim info bo na dniach kapitalny remont silnika będzie.
  • #29
    ftp.kowal
    Level 36  
    Jeśli jest taka pompa jak w C-360 to nie będzie pasować. W zetorach miałeś dwa typy pomp. Jedna z centralnym smarowaniem druga beż niego. Stary typ pompy czyli bez centralnego smarowania miała cieńsze i chyba dłuższe sekcje. Z kolei nowy typ pompy ma sekcje tak jakby zmontowaną razem jako element tłoczący, ale tu jest "tak jakby" bo nie jestem pewien. Jutro jak będę miał chwilę wolnego to zrobię zdjęcia sekcji i wrzucę dla porównania.
  • #30
    Sylwek23111
    Level 11  
    ftp.kowal wrote:
    Jeśli jest taka pompa jak w C-360 to nie będzie pasować. W zetorach miałeś dwa typy pomp. Jedna z centralnym smarowaniem druga beż niego. Stary typ pompy czyli bez centralnego smarowania miała cieńsze i chyba dłuższe sekcje. Z kolei nowy typ pompy ma sekcje tak jakby zmontowaną razem jako element tłoczący, ale tu jest "tak jakby" bo nie jestem pewien. Jutro jak będę miał chwilę wolnego to zrobię zdjęcia sekcji i wrzucę dla porównania.


    No właśnie tym argumentem było właśnie centralny układ smarowania( skleroza).
    O sekcje spytam pompiarza dokładnie i napisze tu.

    A odnośnie tych głowic. później mam uszczelkę jaką dać pod ten zaślepiony kanał?
    jak będę miał głowice od 7211 i tuleje 102mm to przecież nie założę od c360 uszczelki bo ona jest na tuleje 95mm? A od 7211 czy pochodnych o średnicy tulei 102mm ma już zrobiony otwór w uszczelce i otoczkę z miedzi chyba. A tak w ogóle zapytam czy ktoś już rasował ten silnik na 7211? Może niech taka osoba się wypowie. Tu mam zdjęcie uszczelki i głowicy od c360.