Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Programowalny zespół wyłączników (ATmega8)

perlon 01 Lut 2012 21:44 1664 0
  • #1 01 Lut 2012 21:44
    perlon
    Poziom 19  

Dzień dobry.
    Na początek zaznaczam, że jestem absolutnie początkującym amatorem bez wykształcenia związanego z prądem Wink. Mam w domu oświetlenie załączane włącznikami bistabilnymi. Niestety nagminnie się sypią więc postanowiłem je wymienić. Urodził się więc pomysł wielokanałowego włącznika z możliwością załączania w trybie bistabilnym, astabilnym, ze zwłoką, załączaniem/wyłączaniem grupowym, być może jeszcze coś. Sterownik ma załączać oświetlenie w domku. Rozrysowałem schemat i zaprojektowałem płytkę ale nie mam pojęcia czy się to uda uruchomić. Program mam w 80% napisany i testowany na płytce stykowej bez triaków tylko diody LED. Układ jest wynikiem lektury tego co znalazłem w necie. Układ ma więcej wejść niż wyjść ponieważ przyciski mogą być w układzie 1-1 lub grupowe. Taki zapasik funkcjonalny. Wejścia optotriaków wychodzą na pojedyńcze goldpiny do których będą podłączone diody LED ze wspólną masą i z powrotem do goldpina na GND. Nie wiem jak to dobrze narysować w Eaglu. Proszę o sprawdzenie schematu i płytki oraz odpowiedź na kilka pytań.
    1. Wymyśliłem sobie że upchnę 8 kanałów w obudowie Z-101 na szynę (6 modułów). Stąd tak ciasno na płytce i elementy SMD1206. Czy w przy optotriakach to dobry pomysł?
    2. Jak cienkie i jak blisko siebie mogą być ścieżki z sygnałem sterującym triaki BT136?
    3. Czy przy kontrolerze zamiast kondensatorów typu pastylka mogę zastosować kondensatory SMD? Są tańsze i odpada mi kilka wierceń, ale czy spełnią swoje zadanie?