Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra A1,6 C16NZ wolno spadające obroty a czasem samoczynnie podnoszące się

pawel_14_03 02 Lut 2012 10:21 4793 20
  • #1 02 Lut 2012 10:21
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    witam mam problem z moją vectrą a z 89 roku 1,6 c16nz benzyna+gaz jak przygazuję jej(zarówno na gazie jak i paliwie) to obroty tak od 2,2tys chwilkę stoją i tak wolno spadają, nie ma znaczenia czy przygazuję do 5tys czy więcej od tej wartości (2,2tys) lecą dopiero wolno..
    czasem zdarzy się tak że po zapaleniu lub już w trakcie jazdy np po zatrzymaniu się na skrzyżowaniu z wolnych obrotów windują się do 2,5 czasem wyżej i tak trzymają dopiero po pewnym czasie czasem kilka min w czasie dalszej jazdy zaczyna wraca wszystko do normy... silniczek krokowy wyczyściłem czujnik położenia przepustnicy raczej działa bo gdy odpiąłem z niego wtyczkę to obroty trzymało ok 1,5-1,8tys i wolno reagowało na dodanie gazu (na biegu jałowym to sprawdzałem)....proszę o jakieś rady....

  • #2 02 Lut 2012 11:29
    marsti
    Poziom 10  

    Zacznij od przeczyszczenia przepustnicy i silniczka krokowego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Możesz mieć również problem z podciśnieniem bądź nieszczelnym układem dolotowym

  • #3 02 Lut 2012 22:30
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    silniczek krokowy czyszczony a przepustnica wygląda w miarę

  • #4 02 Lut 2012 22:57
    marsti
    Poziom 10  

    Jak ze szczelnością dolotu? wszystkie podciśnienia podpięte? Może ciągnie lewe powietrze w okolicy przystawki podającej gaz.

  • #5 13 Lut 2012 18:31
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    No podpięte wszystkie doloty, a doszła jeszcze dolegliwość że trzyma wysokie obroty między zmianami biegów.... Spróbowałem odpalic na odpiętym silniczku krokowym i tak obroty szły w górę jak nieraz się dzieje w czasie jazdy... Muszę go wymienic i powinno to dopiero załatwic sprawę.... dzięki za zainteresowanie tematem...

    Nie chcę zakładać nowego tematu, a chciałem zapytac jaki olej wymienic bo teraz akurat jest na dotarciu (ma 247tys km i wymienione uszczelniacze pierścienie i tulejki korbowodów) i po 1tys km mam zmienić a nie wiem jaki był by najlepszy... Czy 5w30mógł by byc?

  • #7 13 Lut 2012 19:23
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    No przepustnica mimo wszyskto jest ok i nic się nie przycina bo oglądałem ją dokładnie i elegancko odbija.... A masz jakieś propozycje robokop?? A mam też sprawę tego typu że nie wiem jak ocenić czy katalizator i tłumik jest drożny.. (czy to tylko z analizatorem spalin sprawdzi bez rozbiórki?). W jakimś stopniu jest drożny bo dym wychodzi:), tylko coś zamula od jakiegoś czasu....

  • #8 13 Lut 2012 19:50
    ociz
    Moderator Samochody

    Uszczelka pod korpusem przepustnicy, lub jakaś inna nieszczelność. Silniczka krokowego nie wymieniaj i zapamiętaj sobie na zawsze że one się po prostu nie psują. Psują się tylko innego typu zawory które ciemnota nazywa krokowymi.

  • #9 13 Lut 2012 20:00
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    ociz napisał:
    Uszczelka pod korpusem przepustnicy, lub jakaś inna nieszczelność. Silniczka krokowego nie wymieniaj i zapamiętaj sobie na zawsze że one się po prostu nie psują. Psują się tylko innego typu zawory które ciemnota nazywa krokowymi.

    Będę musiał sprawdzić tą sugestię... A nie może być ta opcja, że się przycina ten silniczek i czasem zadziała jak powinien, a czasem nie?

  • #11 13 Lut 2012 20:34
    robokop
    Moderator Samochody

    kwok napisał:
    ociz troszkę się mylisz :D ja przez ostatnie 10 lat dwa wymieniłem bo się kręciły wokoło tzn silniczek nie ciągnął po gwincie grzybka.

    Bo były wcześniej "fachowo czyszczone" pewnie. Ten silniczek nie ma aż takiego momentu żeby gwint tłoczka zerwać. Jedyne usterki to w zagazowanych samochodach bywały, kurzem i olejem zarastały.

  • #13 22 Lut 2012 11:26
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    Witam wymieniłem silniczek krokowy na zamiennik od poloneza, co niby do opla i poloneza ma być ale jakoś dziwnie chodził, bo czasem obroty do 700spadały i tak nieraz falowały między 1000 a 1100... Oddałem go od tego czasu ze 2razy mi tak podskoczyły obroty na 2500-3000.. Ale jest ten problem z powolnym opadaniem obrotów przy zmianie biegów między biegami nie ma spadku obrotów dopiero po puszczeniu sprzęgła widać różnicę... Co za tym idzie spalanie rośnie...
    Jakim dobrym sposobem można sprawdzić szczelność tego układu dolotowego? Bo wzrokowo wygląda dobrze.

  • #14 25 Lut 2012 11:08
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    bardzo proszę o pomoc, bo moja vectra zamula zanim przekroczy 2tys, a potem trzyma wysokie między biegami i pali jak smok..:(

  • #15 25 Lut 2012 11:18
    maxyusz
    Poziom 9  

    Szczelność najłatwiej sprawdzić rozpylając np. PLAKA w miejscach gdzie podejrzewamy, że ciągnie lewe powietrze. Zmiana obrotów silnika będzie dowodem nieszczelności.

  • #16 25 Lut 2012 11:29
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    dzięki wielkie kolego. Sprawdzę co będzie robić jak tak zrobię.
    A masz może sposób na sprawdzenie czy katalizator i tłumik nie jest przytkany?

  • #17 25 Lut 2012 12:26
    maxyusz
    Poziom 9  

    Odkręć wydech i sprawdź różnicę. Jeśli już to końcowy wydech bo katalizator raczej się wypali i wyleci właśnie do końcowego lub ewentualnie do środkowego jeśli taki tam jest, ale jeśli szukasz przyczyny twojej usterki w zatkanym wydechu to mało to prawdopodobne moim zdaniem. Przy zatkanym wydechu silnik nie wchodzi na obroty a czasem nawet nie zapala. Jeśli masz org. katalizator to prawdopodobnie już go tam w środku nie ma sądząc po roczniku samochodu i fakcie, że masz instalację gazową.

  • #18 25 Lut 2012 13:15
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    no 248tys przebiegu ma.. widać spawy przed i za katem i to nie są raczej fabryczne spawy więc nie wiem czy w ogóle tam jest. A co do tłumika środkowego to jest mocno skorodowany na zewnątrz i ma małe dziurki i być może zapadł się w środku a auto przed remontem pierścieni i uszczelniaczy brało dużo oleju i może zakleiło go. Wiem że wydech nie tłumaczy wariowania obrotów ale "zmulenie" auta już tak...
    A czy może zbyt wolno reagująca sonda lambda mieć wpływ na to nie spadanie obrotów?

  • #19 25 Lut 2012 15:58
    maxyusz
    Poziom 9  

    Jak miałem sondę uwaloną w c16nz to kopciła na czarno i szarpała przy gwałtownym wciśnięciu gazu, wolne raczej były ok ale spalanie daleko od ok.

  • #20 28 Lut 2012 18:18
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    Witam.
    W pewnym sensie znalazłem przyczynę tych wolno opadających obrotów, zdjąłem jeden wężyk od podciśnienia który jest wpięty w koniec filtra powietrza przykręcany nad przepustnicą. Reaguje na puszczenie gazu tylko na wolnych obrotach poszarpuje silnikiem, ale pewnie przez to że, nie ustawione były gdy był wypięty... Ale mimo wszystko coś jest nie tak bo normalnie powinno to być założone.
    Do tego jak jest zdjęty to przy przyśpieszaniu nie rozpędza się tak od razu tylko po kilku sekundach przyśpiesza odczuwalnie..

  • #21 29 Lut 2012 08:57
    pawel_14_03
    Poziom 8  

    Pomoże ktoś jaka może być przyczyna tych problemów z podciśnieniem?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo