Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter

sebus_777 02 Lut 2012 11:18 15226 13
  • #1 02 Lut 2012 11:18
    sebus_777
    Poziom 9  

    Witam! Mam problem z założeniem sterownika centralnego zamka do VW LT. Jest tam oryginalny centralny zamek a ja chce dołożyć sterownik z pilotem. Wiem że trzeba się wpiąć gdzieś w puszkę centralki pod fotelem kierowcy. Próbowałem ale bez skutku. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć dokładnie jak tam to zamontować? W które piny się wlutować. Proszę o pomoc.

    1 13
  • Relpol
  • #2 02 Lut 2012 19:52
    lgrzeg
    Poziom 14  

    musisz się wlutować w środku pod sam przekaźnik, sprawdzisz to próbówką do masy, jest to podwójny przekaznik

    0
  • #3 02 Lut 2012 20:05
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    lgrzeg napisał:
    musisz się wlutować w środku pod sam przekaźnik, sprawdzisz to próbówką do masy, jest to podwójny przekaznik

    Bzdura!
    W Sprinterze sterujesz bezpośrednio silniczkiem .
    Przekaźnik "rozcina" przewód i podaje +12V na silniczek.
    Wszystko na przewodach : niebiesko/czerwony i biało/czerwony w różowym złączu.
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter

    W LT35 wpięcie wygląda inaczej - inne kolory i miejsce, jednak tą samą metodą.

    0
  • Relpol
  • #4 02 Lut 2012 20:38
    SKRZYNIA
    Poziom 23  

    który rok sprintera??

    0
  • #5 02 Lut 2012 20:48
    sebus_777
    Poziom 9  

    SKRZYNIA napisał:
    który rok sprintera??

    To nie Sprinter tylko VW LT35 2001 rok. Napisałem też Sprinter bo myślałem że to to samo. Więc jak to podłączyć w LT-ku?

    1
  • #6 02 Lut 2012 20:56
    lgrzeg
    Poziom 14  

    w VW lt ja się wlutowywuję pod przekazniki w module i działa a co do sprintera nie wiem ale myśle ze to to samo, rozbierz moduł i spróbuj probowka do masy zasterować cewkami

    0
  • #8 02 Lut 2012 21:05
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    lgrzeg napisał:
    w VW lt ja się wlutowywuję pod przekazniki w module i działa a co do sprintera nie wiem ale myśle ze to to samo, rozbierz moduł i spróbuj probowka do masy zasterować cewkami

    Kolejna bzdura!
    Taki sam sposób sterowania jak w Sprinterze, tylko inne kolory i podłączenie w innym złączu.
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter

    0
  • #9 02 Lut 2012 21:05
    sebus_777
    Poziom 9  

    lgrzeg napisał:
    w VW lt ja się wlutowywuję pod przekazniki w module i działa a co do sprintera nie wiem ale myśle ze to to samo, rozbierz moduł i spróbuj probowka do masy zasterować cewkami

    Podawałem na każdą nóżkę tego przekaźnika sygnał masy i nie otwierało ani nie zamykało

    0
  • #10 02 Lut 2012 21:06
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    sebus_777 napisał:
    Podawałem na każdą nóżkę tego przekaźnika sygnał masy

    W ten sposób nie "uruchomisz" centralnego w tych autach.
    Opis masz powyżej.

    0
  • #11 02 Lut 2012 21:07
    milejow
    Poziom 42  

    CameR napisał:
    W Sprinterze sterujesz bezpośrednio silniczkiem .
    Przekaźnik "rozcina" przewód i podaje +12V na silniczek.

    Albo masą na kablach sterujących(oczywiście z ,,rozcinaniem,,)-żółto/czarny i zielono/czarny.
    W LTku zasada ta sama tylko kolory kabli inne, jakie-nie pamiętam.
    Z przekaźników montuje się taki układzik:
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
    Zasilanie cewek przekaźników na stałe, masami na cewki sterujemy zamkiem.
    Mając konfigurowalny sterownik radiowy, podpinamy tylko odpowiednio kable (NC,NO,COM) i działa :D

    0
  • #12 02 Lut 2012 21:10
    sebus_777
    Poziom 9  

    CameR napisał:
    W ten sposób nie "uruchomisz" centralnego w tych autach.
    Opis masz powyżej.

    Wytłumacz mi jak to dokładnie zrobić bo z tego twojego opisu nic nie wiem. Podłączałem sterowniki w golfach 4 audi a4 i innych ale w LT-ku nie wiem. Dajcie mi dokładny opis bo się nie znam po prostu :)

    0
  • #13 10 Cze 2012 17:28
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam nie chcę zakładać nowego tematu, ale będę miał Sprintera na centralny z 96r. tylko nie na montaż sterownika, a do naprawy. Patrząc na schemat, cholera wie jak to dokładnie działa:
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
    Na pewno jest tam 6 przewodów przy zamku w drzwiach kierowcy.
    2 żółte z czarnym paskiem, 2 czarne, zielony z czarnym paskiem i niebieski z czerwonym paskiem.
    Wszystkie na dobrą sprawe można odszukać przy centralce, tzn. 4 bo 2 żółte z czarnym paskiem zbiegają się w jeden żółty z czarnym, a 2 czarne w czarno czerwony lub biało czerwony zależy od wersji.
    Może ktoś by podpowiedział czy zamek jest modułem, czy są tam po prostu jakieś przełączniki? Jeśli to moduł to faktycznie tych kombinacji może być za dużo i nie warto kombinować, ale jeślli są tam przełączniki to pewnie da się zrobić to jeszcze łatwiej. Pozdro

    0
  • #14 02 Kwi 2014 10:07
    Artur_
    Poziom 9  

    Podepnę się i ja pod istniejący temat. Mam problem z centralnym w sprinterze i na chwilę obecną wszystkie gwiazdy na niebie jako winowajcę wskazują siłownik prawych przednich drzwi. Gdy zamykam kluczykiem lewe następuje znany problem z pozostałymi zamkami typu "zamyka i od razu otwiera". Przy zamykaniu prawych drzwi z reguły nie dzieje się nic, pozostałe zamki nie reagują, ale nie zawsze. Losowo po którymś trzaśnięciu drzwiami reakcja się pojawia choć nie zawsze taka jak trzeba - np. zamek w pozycji otwartej, zatrzaskuję drzwi, a wszystko się zamyka bez powodu. Rozebrałem gadzinę i są tam dwa przełączniki. Jeden zmienia stan w momencie pełnego zamknięcia drzwi i ten działa jak należy
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
    Druki przełącznik jest już wewnątrz siłownika i jego działanie wydaje mi się nieprawidłowe. Wydaje mi się = na chłopski rozum
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
    wydaje mi się, że w pozycji bez oporu "grzybek" powinien całkowicie wyjść na zewnątrz, a tak nie jest. Tak jakby brakowało sprężyny lub połamało się coś wewnątrz.
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
    Ręczne wsuwanie i wysuwanie grzybka wiele nie zmienia, ale też nie zawsze - raz coś ruszyłem, czy nawet zwyczajnie odwróciłem i silniki w zamkach ruszyły :| Odlutowałem z niego przewody i na stałe zwarte są dwa wejścia, wg przewodów zielono/czarny <> czarny, brak reakcji na jakikolwiek ruch - żółty nigdy nie jest zwierany do czarnego i zielonego. Dobrze dedukuję uszkodzenie przełącznika, czy działa on w jakiś inny, niezrozumiały dla mnie sposób :?: Czy taki przełącznik można gdzieś dostać? Wymiana siłownika mi się nie uśmiecha, bo jeden kosztuje więcej niż kompletny uniwersalny zestaw zamka centralnego z pilotem :|

    0