Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter

02 Lut 2012 11:18 16753 13
  • Poziom 9  
    Witam! Mam problem z założeniem sterownika centralnego zamka do VW LT. Jest tam oryginalny centralny zamek a ja chce dołożyć sterownik z pilotem. Wiem że trzeba się wpiąć gdzieś w puszkę centralki pod fotelem kierowcy. Próbowałem ale bez skutku. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć dokładnie jak tam to zamontować? W które piny się wlutować. Proszę o pomoc.
  • Poziom 14  
    musisz się wlutować w środku pod sam przekaźnik, sprawdzisz to próbówką do masy, jest to podwójny przekaznik

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    lgrzeg napisał:
    musisz się wlutować w środku pod sam przekaźnik, sprawdzisz to próbówką do masy, jest to podwójny przekaznik

    Bzdura!
    W Sprinterze sterujesz bezpośrednio silniczkiem .
    Przekaźnik "rozcina" przewód i podaje +12V na silniczek.
    Wszystko na przewodach : niebiesko/czerwony i biało/czerwony w różowym złączu.
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter

    W LT35 wpięcie wygląda inaczej - inne kolory i miejsce, jednak tą samą metodą.
  • Poziom 23  
    który rok sprintera??
  • Poziom 9  
    SKRZYNIA napisał:
    który rok sprintera??

    To nie Sprinter tylko VW LT35 2001 rok. Napisałem też Sprinter bo myślałem że to to samo. Więc jak to podłączyć w LT-ku?
  • Poziom 14  
    w VW lt ja się wlutowywuję pod przekazniki w module i działa a co do sprintera nie wiem ale myśle ze to to samo, rozbierz moduł i spróbuj probowka do masy zasterować cewkami

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    lgrzeg napisał:
    w VW lt ja się wlutowywuję pod przekazniki w module i działa a co do sprintera nie wiem ale myśle ze to to samo, rozbierz moduł i spróbuj probowka do masy zasterować cewkami

    Kolejna bzdura!
    Taki sam sposób sterowania jak w Sprinterze, tylko inne kolory i podłączenie w innym złączu.
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
  • Poziom 9  
    lgrzeg napisał:
    w VW lt ja się wlutowywuję pod przekazniki w module i działa a co do sprintera nie wiem ale myśle ze to to samo, rozbierz moduł i spróbuj probowka do masy zasterować cewkami

    Podawałem na każdą nóżkę tego przekaźnika sygnał masy i nie otwierało ani nie zamykało

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    sebus_777 napisał:
    Podawałem na każdą nóżkę tego przekaźnika sygnał masy

    W ten sposób nie "uruchomisz" centralnego w tych autach.
    Opis masz powyżej.
  • Poziom 43  
    CameR napisał:
    W Sprinterze sterujesz bezpośrednio silniczkiem .
    Przekaźnik "rozcina" przewód i podaje +12V na silniczek.

    Albo masą na kablach sterujących(oczywiście z ,,rozcinaniem,,)-żółto/czarny i zielono/czarny.
    W LTku zasada ta sama tylko kolory kabli inne, jakie-nie pamiętam.
    Z przekaźników montuje się taki układzik:
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
    Zasilanie cewek przekaźników na stałe, masami na cewki sterujemy zamkiem.
    Mając konfigurowalny sterownik radiowy, podpinamy tylko odpowiednio kable (NC,NO,COM) i działa :D
  • Poziom 9  
    CameR napisał:
    W ten sposób nie "uruchomisz" centralnego w tych autach.
    Opis masz powyżej.

    Wytłumacz mi jak to dokładnie zrobić bo z tego twojego opisu nic nie wiem. Podłączałem sterowniki w golfach 4 audi a4 i innych ale w LT-ku nie wiem. Dajcie mi dokładny opis bo się nie znam po prostu :)
  • Poziom 22  
    Witam nie chcę zakładać nowego tematu, ale będę miał Sprintera na centralny z 96r. tylko nie na montaż sterownika, a do naprawy. Patrząc na schemat, cholera wie jak to dokładnie działa:
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
    Na pewno jest tam 6 przewodów przy zamku w drzwiach kierowcy.
    2 żółte z czarnym paskiem, 2 czarne, zielony z czarnym paskiem i niebieski z czerwonym paskiem.
    Wszystkie na dobrą sprawe można odszukać przy centralce, tzn. 4 bo 2 żółte z czarnym paskiem zbiegają się w jeden żółty z czarnym, a 2 czarne w czarno czerwony lub biało czerwony zależy od wersji.
    Może ktoś by podpowiedział czy zamek jest modułem, czy są tam po prostu jakieś przełączniki? Jeśli to moduł to faktycznie tych kombinacji może być za dużo i nie warto kombinować, ale jeślli są tam przełączniki to pewnie da się zrobić to jeszcze łatwiej. Pozdro
  • Poziom 10  
    Podepnę się i ja pod istniejący temat. Mam problem z centralnym w sprinterze i na chwilę obecną wszystkie gwiazdy na niebie jako winowajcę wskazują siłownik prawych przednich drzwi. Gdy zamykam kluczykiem lewe następuje znany problem z pozostałymi zamkami typu "zamyka i od razu otwiera". Przy zamykaniu prawych drzwi z reguły nie dzieje się nic, pozostałe zamki nie reagują, ale nie zawsze. Losowo po którymś trzaśnięciu drzwiami reakcja się pojawia choć nie zawsze taka jak trzeba - np. zamek w pozycji otwartej, zatrzaskuję drzwi, a wszystko się zamyka bez powodu. Rozebrałem gadzinę i są tam dwa przełączniki. Jeden zmienia stan w momencie pełnego zamknięcia drzwi i ten działa jak należy
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
    Druki przełącznik jest już wewnątrz siłownika i jego działanie wydaje mi się nieprawidłowe. Wydaje mi się = na chłopski rozum
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
    wydaje mi się, że w pozycji bez oporu "grzybek" powinien całkowicie wyjść na zewnątrz, a tak nie jest. Tak jakby brakowało sprężyny lub połamało się coś wewnątrz.
    Założenie sterownika centralnego zamka VW LT, Mercedes Sprinter
    Ręczne wsuwanie i wysuwanie grzybka wiele nie zmienia, ale też nie zawsze - raz coś ruszyłem, czy nawet zwyczajnie odwróciłem i silniki w zamkach ruszyły :| Odlutowałem z niego przewody i na stałe zwarte są dwa wejścia, wg przewodów zielono/czarny <> czarny, brak reakcji na jakikolwiek ruch - żółty nigdy nie jest zwierany do czarnego i zielonego. Dobrze dedukuję uszkodzenie przełącznika, czy działa on w jakiś inny, niezrozumiały dla mnie sposób :?: Czy taki przełącznik można gdzieś dostać? Wymiana siłownika mi się nie uśmiecha, bo jeden kosztuje więcej niż kompletny uniwersalny zestaw zamka centralnego z pilotem :|