Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 2.8 VR6 - drgania i stukanie przy przyspieszaniu

FiK 02 Feb 2012 11:29 6930 8
  • #1
    FiK
    Level 10  
    Witam forumowiczów.

    Potrzebuję wskazówki, gdyż mój mechanik jest bezradny. Otóż przy prędkości już praktycznie powyżej 20km/h ma podczas przyspieszania ma miejsce równomierne stukanie. Przy nieco większej prędkości dochodzi do tego drganie nadwozia.

    Czasami potrafi to być naprawdę silne i na dobrą sprawę boje się rozpędzać samochód do większych prędkości, bo nie wiadomo co może się stać.

    Mechanik obstawiał na początku, że jest to wina gumowego "przegubu", który łączy przednią cześć z wałem napędzającym tył. Z braku części (brak zamienników, trzeba było ściągać z hurtowni za ~350zł) po prostu zdemontował mi wał idący na tył i powiedział, że będzie dobrze. Nie było, wróciłem do niego i samochód został na kanale.

    Wymieniony został drążek kierowniczy, bo były na nim luzy i przegub wewnętrzny na lewej półosi. Na nic zdały się te zmiany. Nic więcej nie widać uszkodzonego. Wysyła mnie on do speca od automatów i po radę na fora.

    Na forum sharana znalazłem taksówkarza, który dosłownie kilka dni temu napisał podobne objawy (jednak ja nie mam spadku mocy), niemniej jednak nie uzyskał on odpowiedzi.

    Na elektrodzie też był jeden facecik, gdzie problem nie został rozwiązany na łamach forum, bo on przestał się wypowiadać, napisałem do niego przed chwilą PMkę.

    Z góry dziękuję i liczę na rozwiązanie problemu, na chwilę obecną 680zł popłynęło...
    Liczę jednak na Waszą pomoc.

    PS. Gdyby to była skrzynia, to jaki może być kosz zmiany z automatu na manuala?
    PS2. Mechanik również chciał, abym zapytał czy istnieje możliwość całkowitego odłączenia tylnego napędu, tj. żeby się sam nie załączał, bo być może to jest to (w jego opinii).

    ----
    Równoległy temat na w/w forum sharana
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    adamblonsky
    Level 15  
    Sprawdź jeszcze raz dokładnie półosie, przeguby bo z opisu to wynika że to ich sprawka.
  • #4
    FiK
    Level 10  
    lewa sprawdzona, wyeliminowana.

    Została jeszcze prawa - to jest w planach.

    Myślałem też, że mogą być to poduszki silnika (np. łapa jednej z poduszek jest za blisko karoserii), albo poduszka skrzyni biegów.

    W podejrzeniu jest jeszcze jakaś guma od amortyzatora przedniego, bo to miało być wymieniane przez poprzedniego właściciela, któremu tak powiedzieli w ASO gdy przede mną ktoś auto oglądał.

    A wał chyba można wykluczyć, skoro ma to miejsce tylko przy przyspieszaniu?

    W dodatku zauważyłem dzisiaj, że przy maksymalnym obrocie kół w prawo stukanie mocno się nasila. Może to będzie jakiś pomocny trop?
  • #5
    enauto
    Level 29  
    FiK wrote:
    Potrzebuję wskazówki, gdyż mój mechanik jest bezradny.
    FiK wrote:
    Mechanik również chciał, abym zapytał czy istnieje możliwość całkowitego odłączenia tylnego napędu, tj. żeby się sam nie załączał, bo być może to jest to (w jego opinii).

    Zmień tego "mechanika" na takiego co umie sprawdzić półosie i przeguby. Jeżeli prawa półośka ma taki ciężarek wyrównoważający to też należy sprawdzić czy się nie przemieścił wzdłuż półosi (czasem tak bywa) i uderza o jakiś inny element.
  • #6
    płetwa
    Level 31  
    FiK wrote:

    W dodatku zauważyłem dzisiaj, że przy maksymalnym obrocie kół w prawo stukanie mocno się nasila. Może to będzie jakiś pomocny trop?


    Takie objawy wskazują na przegub zewnętrzny.
  • #7
    paweldlugi
    Level 2  
    Mam podobny problem lecz mechanik stawia na przegub wewnętrzny tylko jak poznac z ktorej strony jest uszkodzony.
  • #8
    adamblonsky
    Level 15  
    Do: paweldlugi
    Po luzach, uszkodzonej gumie, ewentualnie rozebrać i jeśli mechanik ma cokolwiek pojęcia to będzie wiedział czy jest uszkodzony.
  • #9
    FiK
    Level 10  
    Problem rozwiązany:

    był to przegub zewnętrzny prawy i przegub wewnętrzny prawy. Siłą rzeczy wymieniłem całą półoś, bo zamiennik ze średniej półki kosztował mnie 270zł, gdzie jest to część nowa z roczną gwarancją, a kupno przegubów osobno oscylowałoby w okolicach 600zł.

    Luzy były słabo wyczuwalne, a stukanie odczuwało się najbardziej po środku samochodu w okolicach drążka zmiany biegów.

    PS. Podobno przeguby i półosie są baardzo popularnym problemem w Sharanie:
    http://www.autocentrum.pl/autorentgen/volkswagen/sharan/