Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana uszczelki pod głowicą w Scani 92 z 87roku

02 Lut 2012 20:53 6333 55
  • Poziom 8  
    Witam! Potrzebuje pomocy!
    W Scani wymieniłem uszczelki głowicy i auto bardzo ciężko zapala,przedtem paliło przy -30 a tzw dotyk. jeśli już zapali to strasznie dymi szaro-czarną barwą. Z początku zaczyna przebierać jakby brakowało paliwa, zapłon nie był ruszany ale za to głowice były planowane. Wtryski też pozostały te same z przed naprawy. Proszę o dobre i trafne rady!!!
    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    A luz zaworowy był regulowany?
  • Poziom 8  
    Tak był regulowany
  • Poziom 15  
    To może jeszcze powiedz z jakiego powodu była wymiana uszczelek oraz co dokładnie było robione? Tylko uszczelki plus planowanie?
    Co się dzieje jak chwile pochodzi?
  • Poziom 32  
    A zawory ? (do planowania raczej je demontowano)
  • Poziom 8  
    Powodem były wycieki płynu pod głowicami na zewnątrz silnika, mechanik ściągnął głowice wymienił uszczelki oddał głowice do sprawdzenia i planowania złożył jak się należało i nagle jakiś problem z odpaleniem się pojawił. Twierdził, że nie szło odpowietrzyć układu paliwowego nad którym pracował cały dzień. Nigdy z odpowietrzaniem nie było problemu. Jak już pochodzi chwile to silnik ma taki bardziej metaliczny dźwięk od poprzedniego i brakuje mu też mocy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Powodem były wycieki płynu pod głowicami na zewnątrz silnika, mechanik ściągnął głowice wymienił uszczelki oddał głowice do sprawdzenia i planowania złożył jak się należało i nagle jakiś problem z odpaleniem się pojawił. Twierdził, że nie szło odpowietrzyć układu paliwowego nad którym pracował cały dzień. Nigdy z odpowietrzaniem nie było problemu. Jak już pochodzi chwile to silnik ma taki bardziej metaliczny dźwięk od poprzedniego i brakuje mu też mocy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak, zawory zostały zdemontowane
  • Poziom 32  
    Pytałem o zawory? A docierane chociaż ? sprawdzone na szczelność ?

    A jak pociągnął pompę i wtryski trochę na sucho to też mogły dostać popalić.
  • Poziom 8  
    Głowice z zaworami są OK sprawdzane przez dobrego fachowca. Wcześniej przy wymianach filtrów paliwowych nigdy nie były zalewane filtry tylko przepompowane i chodził na dotyk.
  • Poziom 16  
    Sprawdź pompkę zasilającą i odstojnik. Może brakuje paliwka?
    Chyba że górski nie jest otwarty(jeżeli jest), ewentualnie gaszenie jest nie do końca cofnięte.
  • Poziom 8  
    Pompka jest sprawna, zaworek zwrotny na pompie wymieniony na nowy ,bo też mógłby mieć winę ale bez zmian.Górski jest otwarty a takie coś na pompie jest jak przyspieszacz ciągniony linką i czy czasem to nie ma żadnego wpływu?
  • Poziom 16  
    Przyspieszacz na pompie jest popychany nie ciągnięty, ciągnięte jest gaszenie.
    A to że pompka ręczna pompuje nie znaczy że podaje mechanicznie. Może podmienić jeszcze filtry paliwa i dobrze odpowietrzyć układ(przed rozruchem), można nawet po zapalaniu luzować przewody przy wtryskach (po jednym) w celu usunięcia resztek powietrza.
    Jak zapali to pracuje na wszystkie cylindry?
  • Poziom 8  
    Właśnie nie pracuje na wszystkie, najpierw pracuje wraz z rozrusznikiem a potem wkręca się na swoje wolne obroty i chodzi w miarę normalnie przy czym dymi. Na pompie ( z przodu pompy) jest taka kostka do której wchodzi linka, co to jest takiego, być może to zostało poruszone przypadkiem?
  • Poziom 16  
    To jest właśnie przyspieszacz, ale to by nie miało takiego wpływu na pracę silnika.
    Drugi koniec tej linki powinien być z przodu pod maską obok wlewu oleju.
    Ja bym sprawdził luzy zaworów jeszcze raz, może coś namieszane.
  • Poziom 8  
    zawory regulował w taki dziwny jak dla mnie sposób: ustawił na pierwszym wahanie regulował 6 ssący i wydech jednocześnie regulował luzy pojedynczych zaworów na 5 4 i jeszcze jakimś i zastanawiam się czy to jest poprawna regulacja w tym modelu
  • Poziom 14  
    I chyba znalazła sie przyczyna czy ten silnik ma dwie głowice
  • Poziom 8  
    jaka w takim razie powinna być kolejność regulacji?

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    nadal tak samo i już nie mam pomysłów. ktoś ma jakieś doświadczenia z tym silnikiem?
  • Poziom 14  
    na 1 mijanka regulujesz 6 na 2 mijanka regulujesz 5 na 3 mijanka regulujesz 4 i odwrotnie na 4 mijanka regulujesz 3 na 5 regulujesz 2 na 6 regulujesz 1
  • Poziom 8  
    a jest jakaś różnica między tym drugim sposobem regulacji w tego typu silniku? a jeśli to nic nie zmieni to co mi pozostaje?
  • Poziom 14  
    na tym drugim łatwo można sie pomylic
  • Poziom 8  
    ok! dzięki za pomoc
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ja bedac na twoim miejscu dla pewnosci przeregulowalbym zawory w tradycyjny sposob ale ten drugi sposob Scania podaje w swoich zeszytach warsztatowych ale nie wiem czy akurat w tym modelu, nie sadze jednak aby byla jakas roznica
  • Poziom 14  
    saron22 różnicy nie ma chyba że pomylisz zawory
  • Poziom 16  
    Co to za mechanik, bierze się za wymianę uszczelki pod głowicą a nie potrafi wyregulować zaworów.
    A to czy jest jedna, dwie, trzy, czy nawet sześć głowic nie ma żadnego znaczenia przy regulacji zaworów. Znaczenie ma to ile jest cylindrów, ewentualnie kolejność zapłonu.
  • Poziom 8  
    a co się stanie gdy szlifierz niby liźnie tylko te głowice i nawet ich nie rozbierze po czym zamontuje je na nowych uszczelkach, bo mechanik jakiś dziwny i coś mnie kłamie?
  • Poziom 14  
    sebastian607 napisał:
    Co to za mechanik, bierze się za wymianę uszczelki pod głowicą a nie potrafi wyregulować zaworów.
    A to czy jest jedna, dwie, trzy, czy nawet sześć głowic nie ma żadnego znaczenia przy regulacji zaworów. Znaczenie ma to ile jest cylindrów, ewentualnie kolejność zapłonu.
    silnik z dwiema głowicami w scani ma inaczej ułożenie zaworów np na 1 tłoku 1ssący 2 wydech ale na 2tłoku 1wydech 2ssący na 3tłoku 1ssący a 2wydech
  • Poziom 15  
    http://www.youtube.com/watch?v=zZQ3lJslhCg tutaj masz jak wygląda ten proces i nawet masz głowice bez wyciągniętych zaworów, tyle, że tam chyba jest tak, że może być bardzo blisko zaworów.
    Niestety lichy mechanik, zacznij od regulacji zaworów, powinieneś to zrobić samemu przy odrobinie umiejętności, ewentualnie sugeruję wizytę kogoś lepszego, może znajdzie się tu na elektrodzie ktoś z poznania kto pomoże Ci. Poza tym skoro on to rozkopał i nie działa to lepiej niech Ci to zrobi do porzadku.
  • Poziom 8  
    Problem jest z tym, że ten mechanik olał sprawę, wykasował i twierdzi że auto jest sprawne. Dzisiaj kręcił tak długo i bez samostartu nigdy by nie odpalił. Co zrobić z takim mechanikiem?
  • Poziom 15  
    Postrasz sądem, chyba, że wszystko było na gębę robione to masz problem i dowiedziałeś się z kim nie robić interesów.
    I nie wiem co Ci da planowanie przy takich głowicach jak w Scani, chyba lżejszy portfel :).