Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F Kombi Centralny zamek fabryczny nie otwiera wszystkich drzwi.

02 Lut 2012 21:33 9826 8
  • Poziom 10  
    Problem polega na tym że ostatnio trochę popadało i jak złapał mocny mróz (-15) , oczywiście zamarzły drzwi. Po walce z drzwiami udało mi się otworzy od strony kierowcy po czym przejechałem kilka kilometrów. Przy wysiadaniu zauważyłem że nie zamykają się wszystkie drzwi z centralnego. W asterce centralny jest fabryczny i dołożone sterowanie na pilota. Z pilota otwierają się drzwi kierowcy, klapa i wlew paliwa natomiast pozostałe 3 drzwi nie reagują ani na pilota ,ani na ręczne otwieranie mastera czyli zamka kierowcy. Autko dzisiaj ogrzewałem dmuchawa elektryczną (FAREL) przez około 4h -drzwi obeschły ale niestety nadal centralny nie działa na wszystkich trzech.
    Czy jest możliwe ze spaliły się siłowniki w tych drzwiach jak były zamarznięte i miały opór przy otwarciu? czy może spaliły się jakieś bezpieczniki? czy jest jeden bezpiecznik do centralnego czy na każde drzwi jest osobny? A może nadal są zamarznięte mimo ogrzewania w środku? (aktualnie -16 auto pod chmurka)

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Rozbierz tapicerkę niedziałających drzwi i zmierz czy w czasie otwierania/zamykania dochodzi napięcie do siłownika.
  • Poziom 21  
    bezpiecznik jest wspólny na wszystkie drzwi , klape i wlew , sprawdź czy nie pękły kable w przelotkach od drzwi , przewody prądowe na siłowniki to czarno-żółty i czarno-czerwony i przez około pół sekundy ma być plus na jednym lub drugim przewodzie w zależności czy otwierasz lub zamykasz
  • Poziom 10  
    a czy rzeczywiście jest prawdopodobne że siłowniki mogły się spalić ? skoro działają tylko przez pół sekundy to nie wydaje mi się że zdążyły by się spalić. Pytam bo chciałbym zebrać wszystkie możliwe informacje zanim zacznę zrywać tapicerkę.

    Jeszcze jedno pytanie: czy przed siłownikami w drzwiach jest jeszcze jakiś przekaźnik sterujący czy kable bezpośrednio idą do siłownika?
  • Poziom 21  
    raczej się nie spaliły , kable idą bezpośrednio do siłownika oczywiście sa łączone po drodze poprzez wtyki i gniazda
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak zerwiesz tapicerkę to lepiej naprawić niż ciąć, może to być tylko kwestia regulacji siłownika. Odepnij od niego cięgno zamka i sam siłownik poruszaj do góry i na dół, jeśli drzwi się zamkną a potem otworzą za każdym razem to usterka tkwi właśnie w regulacji.

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Oczywiście jest jeszcze sterownik zamka centralnego ale z tego co piszesz działa bez zarzutu.
  • Poziom 10  
    a czy mógłby ktoś z szanownych kolegów podać którędy dokładnie idą kable od fabrycznego centralnego i w jakim są kolorze?. A może ma ktoś jakiś schemat centralnego? I jeszcze jedno pytanko: gdzie znajduje sie główny sterownik centralnego i ile z niego ma wychodzić przewodów? , czy na każde drzwi oddzielny czy każde drzwi sa równolegle podpięte do jednego przewodu?
  • Poziom 10  
    no i niestety , mrozy znikneły a zamki nie działają i będę musiał jednak rozbierać tapicerke :(. Może mi ktos podpowiedzieć jak te kable po kolei idą ? z których drzwi do których, i czy do każdego siłownika są podpięte równolegle czy idą oddzielne przewody do każdych drzwi?