Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F Kombi Centralny zamek fabryczny nie otwiera wszystkich drzwi.

02 Feb 2012 21:33 10258 8
  • Level 11  
    Problem polega na tym że ostatnio trochę popadało i jak złapał mocny mróz (-15) , oczywiście zamarzły drzwi. Po walce z drzwiami udało mi się otworzy od strony kierowcy po czym przejechałem kilka kilometrów. Przy wysiadaniu zauważyłem że nie zamykają się wszystkie drzwi z centralnego. W asterce centralny jest fabryczny i dołożone sterowanie na pilota. Z pilota otwierają się drzwi kierowcy, klapa i wlew paliwa natomiast pozostałe 3 drzwi nie reagują ani na pilota ,ani na ręczne otwieranie mastera czyli zamka kierowcy. Autko dzisiaj ogrzewałem dmuchawa elektryczną (FAREL) przez około 4h -drzwi obeschły ale niestety nadal centralny nie działa na wszystkich trzech.
    Czy jest możliwe ze spaliły się siłowniki w tych drzwiach jak były zamarznięte i miały opór przy otwarciu? czy może spaliły się jakieś bezpieczniki? czy jest jeden bezpiecznik do centralnego czy na każde drzwi jest osobny? A może nadal są zamarznięte mimo ogrzewania w środku? (aktualnie -16 auto pod chmurka)
  • Level 21  
    bezpiecznik jest wspólny na wszystkie drzwi , klape i wlew , sprawdź czy nie pękły kable w przelotkach od drzwi , przewody prądowe na siłowniki to czarno-żółty i czarno-czerwony i przez około pół sekundy ma być plus na jednym lub drugim przewodzie w zależności czy otwierasz lub zamykasz
  • Level 11  
    a czy rzeczywiście jest prawdopodobne że siłowniki mogły się spalić ? skoro działają tylko przez pół sekundy to nie wydaje mi się że zdążyły by się spalić. Pytam bo chciałbym zebrać wszystkie możliwe informacje zanim zacznę zrywać tapicerkę.

    Jeszcze jedno pytanie: czy przed siłownikami w drzwiach jest jeszcze jakiś przekaźnik sterujący czy kable bezpośrednio idą do siłownika?
  • Level 21  
    raczej się nie spaliły , kable idą bezpośrednio do siłownika oczywiście sa łączone po drodze poprzez wtyki i gniazda
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak zerwiesz tapicerkę to lepiej naprawić niż ciąć, może to być tylko kwestia regulacji siłownika. Odepnij od niego cięgno zamka i sam siłownik poruszaj do góry i na dół, jeśli drzwi się zamkną a potem otworzą za każdym razem to usterka tkwi właśnie w regulacji.

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Oczywiście jest jeszcze sterownik zamka centralnego ale z tego co piszesz działa bez zarzutu.
  • Level 11  
    a czy mógłby ktoś z szanownych kolegów podać którędy dokładnie idą kable od fabrycznego centralnego i w jakim są kolorze?. A może ma ktoś jakiś schemat centralnego? I jeszcze jedno pytanko: gdzie znajduje sie główny sterownik centralnego i ile z niego ma wychodzić przewodów? , czy na każde drzwi oddzielny czy każde drzwi sa równolegle podpięte do jednego przewodu?
  • Level 11  
    no i niestety , mrozy znikneły a zamki nie działają i będę musiał jednak rozbierać tapicerke :(. Może mi ktos podpowiedzieć jak te kable po kolei idą ? z których drzwi do których, i czy do każdego siłownika są podpięte równolegle czy idą oddzielne przewody do każdych drzwi?