Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diesel za nic nie chce odpalić

dzul 03 Lut 2012 22:10 28307 137
  • #31 03 Lut 2012 22:10
    dzul
    Poziom 12  

    pierwszy eksperyment. Ponoć pomaga, bo niby parafiny tyle sie nie wytwarza czy cuś. Słyszałem także że warto wlać teć denaturatu, żeby przeczyściło układ paliwowy z wody. Nie wiem ile w tym prawdy. Są mądrzejsi co pewnie zaraz wypowiedzą sie na ten temat i sprostują nam.

  • #32 03 Lut 2012 22:12
    kidu22
    Poziom 35  

    Kol. Powiedz czego nie masz:
    1. Twarda pompka
    2. Ropa z wtrysku

    Świece grzeją, rozrusznik kręci więc powinno odpalić.

  • #33 03 Lut 2012 22:21
    dzul
    Poziom 12  

    Pompke jak podpompuje robi sie twarda, zakręce go to robi sie miękka, Wtrysku jeszcze nie odkrecałem. Z rana jak wstane sprawdze to, bo ktoś kluczykiem musi mi zakręcić.

  • #34 03 Lut 2012 22:22
    ModyFiacik
    Poziom 13  

    sprawdź dopływ ropy. A z tą benzyną i denaturatem to bym sie zastanowił :)

  • #35 03 Lut 2012 22:29
    kidu22
    Poziom 35  

    Skoro mięknie to zasysa paliwo.
    Ogrzej pompe, naładuj akumulator i kręć pompując pompką , musi odpalić.

  • #36 03 Lut 2012 22:40
    dzul
    Poziom 12  

    kidu22 napisał:
    Skoro mięknie to zasysa paliwo.
    Ogrzej pompe, naładuj akumulator i kręć pompując pompką , musi odpalić.

    ogrzej pompe - możliwośc tylko wrzatkiem z czajnika
    naładuj akumulator - naładowany
    krec i pompuj da sie zrobic- było probowane z pelnym aku bez nagrzewania filtra paliwa.

    Jak odkrece wtrysk i zakrece mu to z wtrysków powinno lać czy ma rozpryskiwać?
    Pytania może banalne, ale pierwszy raz użeram się z takim problemem.

  • #37 03 Lut 2012 22:43
    ModyFiacik
    Poziom 13  

    to po co by miał być wtrysk skoro z niego leje?

  • #38 03 Lut 2012 22:49
    kidu22
    Poziom 35  

    dzul napisał:
    ogrzej pompe - możliwośc tylko wrzatkiem z czajnika


    Może być ale pełne 2l i lej bardzo powoli.
    dzul napisał:

    Jak odkrece wtrysk i zakrece mu to z wtrysków powinno lać czy ma rozpryskiwać?


    Popuść rurki z wtrysków a nie cały wtrysk, jeśli będzie się pokazywał ON to ok.

  • #39 04 Lut 2012 21:14
    rafbid
    Poziom 32  

    Możesz jeszcze dodatkowa dmuchać np że suszarki do włosów w filtr powietrza słyszałem że pomaga.

  • #40 04 Lut 2012 21:35
    kuba1im
    Poziom 19  

    Z tym denaturatem to prawda, sprawdzone na peugeocie 206 1.9D, co do grzania w filtr powierza wydaje mi się bzdura, diesle wolą zimne powietrze. Ogrzanie pompy słuszna i zacna rzecz, jeśli pomoże to znak, że to pompa. Sam niedawno miałem taki problem, tyle że w pugu od filtru paliwa są przezroczyste przewody i było widać, że lewego powierza dostawał. Z tą benzyna do oleju to nie wiem. Na zimę jednak lepiej lać pewne paliwo (chociaż jakie paliwo w dzisiejszych czasach jest pewne). Ogólnie stwierdziłem, że nie opłaca się lać "tańszego" paliwa. Przysłowia mądrością narodu a jedno z nich mówi "tanio czyli dwa razy drożej".

  • #41 04 Lut 2012 21:47
    arti13
    Poziom 32  

    Co do benzyny dolewanej do ropy, to podobno w instrukcji obsługi diesla jest napisane, żeby dolewać w zależności od temperatury.
    Pozdrawiam

  • #42 04 Lut 2012 21:48
    ModyFiacik
    Poziom 13  

    ale to obojętnie jaki DIESLE czy tylko bez turba te?

  • #43 04 Lut 2012 21:51
    arti13
    Poziom 32  

    Obojętnie. Do 10% jak dolejesz nic złego nie powinno się stać.
    Pozdrawiam

  • #44 04 Lut 2012 21:51
    kuba1im
    Poziom 19  

    z tego co mi wiadomo to eksperymenty tylko z wolnossącymi, czyli te "bez turba".

  • #46 05 Lut 2012 10:28
    kubi4
    Poziom 16  

    Ja do volvo v70 do tej pory leję prócz depresatora ok 10-15% benzynki 95 i nie mam kłopotu . A jeszcze miksol S dolewam tak ok 100ml na 20l on.

  • #47 05 Lut 2012 11:42
    dzul
    Poziom 12  

    Co do benzyny i denaturatu dolanego do ropy to nie radziłbym do aut z pompowtrykami. A do starych klekotów takich jak ja mam napewno nie zaszkodzi, a kto wie? może pomoże. Jeden kolega wspominał że ma przezroczyte przewody i widzi jak dostaje lewego powietrza. U mnie niestety nie są przezroczyste, ale chyba będe musiał założyć bo wydaje mi się, że także u mnie dostaje tego powietrza. Za pare godzin sprawdze wtryski czy leją, bo wczoraj nie było jak. Niedługo zdam relacje.

  • #48 05 Lut 2012 13:14
    ulabrzyd
    Poziom 10  

    jak kolega wspomniał benzynka, pomaga przy rozruchu dieselka i chodzi tu o zmniejszenie bardziej temp. zapłonu niż same wytrącanie parafiny, denaturacik pomaga bardziej na jesien gdy kondensuje sie para i zalega w zbiorniku, wiąże sie w tedy i nie zabija filtra paliwa. teraz poniżej zera para sie nie kondensuje.

  • #49 05 Lut 2012 13:20
    dzul
    Poziom 12  

    Dobra panowie wracamy do tematu. Odkręciłem wężyk od wtrysku, kolega zakręcił, a tam leci po kropelce. Czyżby elektrozawór? Nie bardzo wierze, że to pompa paliwa. Gdy przekręcam kluczyk, to słysze chodzącą pompe. Wiec wydaje mi się, że przyczyną może być elektrozawór, albo zamarźniete przewody paliwowe.

  • #50 05 Lut 2012 13:27
    kwok
    Poziom 39  

    Napisz w końcu czy puszcza dyma (gaz w podłogę i kręcisz). Czy pompa wtryskowa podaje? - podczas kręcenia rozrusznikiem z gazem w podłodze poluzowujesz metalową rurkę od wtryskiwacza a nie wężyk powrotny, dużo tej ropy nie nie wyleci ale powinna się pojawiać.

  • #51 05 Lut 2012 13:30
    ulabrzyd
    Poziom 10  

    w twoim przypadku stawiam na zapowietrzony układ paliwa. małe pytanie odpalałes auto po wymianie filtra, a zalewałeś go paliwem przed montażem jeśli nie to troche sobie po kręcisz. jak wyżej jeden kolega pisał popuść same przewody ale tylko na jednym wtryskiwaczu by reszty nie zapowietrzyc- bo bedą sie musiały na nowo ułożyc, zakręć silnikiem i sprawdz czy się pokarze paliwo, ale wcześniej przepompoj reczną pompką az usłyszysz lekkie brzeczenie w pompie paliwa. bedzie to zaworek zwrotny. jak go usłyszysz to bedziesz miał w pompie paliwo.

  • #52 05 Lut 2012 13:40
    dzul
    Poziom 12  

    Auto nie chciało odpalić, więc wymieniłem filtr paliwa (był nieźle zapchany). Zalałem go całego i dosyć się nakręciłem, więc powinien dawno się wypełnić. Kręciłem z gazem w podłodze i miałem odkręconą rurke od wtryskiwacza, napewno nie od powrotnego bo powrotnych i mnie się nie wykręca, bo są wciskane. Odkręciłem tylko jeden. Żaden dym się nie pojawił.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kwok napisał:
    Napisz w końcu czy puszcza dyma (gaz w podłogę i kręcisz). Czy pompa wtryskowa podaje? - podczas kręcenia rozrusznikiem z gazem w podłodze poluzowujesz metalową rurkę od wtryskiwacza a nie wężyk powrotny, dużo tej ropy nie nie wyleci ale powinna się pojawiać.


    dymu nie ma, z gazem w podłodze leci po kropelce z rurki od wtryskiwacza

    Dodano po 3 [minuty]:

    ulabrzyd napisał:
    w twoim przypadku stawiam na zapowietrzony układ paliwa. małe pytanie odpalałes auto po wymianie filtra, a zalewałeś go paliwem przed montażem .

    Na ręcznej pompce jest taka śrubka do odpowietrzania. Zanim w ogóle próbowałem go odpalić popuściłem tą śróbke i pompowałem ręcznie aż zaczeło cieknąć ON.

  • #53 05 Lut 2012 13:40
    ulabrzyd
    Poziom 10  

    przy słabym sprężaniu wystarczy w takim aucie wstrzyknąć trochę oleju na cylinder to powinno go na chwile doszczelnic. tu uwaga dla kolegi, diesel do rozruchu potrzbuje ciepłego powietrza najlepiej z nagrzewnicy, bo w popularnym kwaczu ogien wypala tlen potrzebny do zapłonu, zimne powietrze jest gestsze i poprawia spalanie ale podczas pracy nie rozruchu.

  • #54 05 Lut 2012 13:43
    kwok
    Poziom 39  

    To wychodzi na to że jest zapowietrzony - przy tych mrozach kręcąc rozrusznikiem zarżniesz rozrusznik i aku - zostaje ciąganie na sznurku niestety.
    Możliwość druga to że pompa wtryskowa robi za małe ciśnienie i wtryskiwacze się po prostu nie otwierają - starość nie radość - ale tu trzeba być 100% pewnym ze jest odpowietrzony.

  • #55 05 Lut 2012 13:50
    dzul
    Poziom 12  

    Myśle że podczas kręcenia na gazie w podłodze kropelka ON na wtryskach to chyba za mało. Coś tu nie tak. Czemu tak małom podaje? woda w paliwie czy za gęste paliwo?

    Dodano po 4 [minuty]:

    kwok napisał:

    Możliwość druga to że pompa wtryskowa robi za małe ciśnienie i wtryskiwacze się po prostu nie otwierają - starość nie radość.

    Problemy się zaczeły juz tydzień przed wymianą filtra paliwa. Jakby pompa wtryskowa robiła za małe ciśnienie, czy auto by nie gasło podczas jazdy? albo by nie chodziło na wszystkich cylindrach? bo autko jak już odpaliło chodziło na wszystkich.

  • #56 05 Lut 2012 13:55
    kwok
    Poziom 39  

    Jeśli tłoczek robiący ciśnienie na wtryskiwacze jest zużyty to właśnie przy rozruchu będzie problem - na wyższych obrotach będzie podawał

  • #57 05 Lut 2012 13:57
    xprofessional_bud
    Poziom 2  

    Powiem tak sprawdź świece żarowe:). I sprawdź przewody które znajdują się przy przekaźniku bo często się przepalają.

  • #58 05 Lut 2012 14:26
    dzul
    Poziom 12  

    Świece są nowe! Coś z ciśnieniem na wtryskach jest nie tak. Sprawdziłem elektrozawór i jest ok. Świece grzeją też ok.
    Czy powodem niskiego ciśnienia na cylindrach moze być także kiepskiej jakości paliwo?

  • #59 05 Lut 2012 14:30
    ulabrzyd
    Poziom 10  

    zdejm kolego przewód za pompka, upuść trocze paliwa, potem za filtrem paliwa przepompuj i zobacz co sie dzieje i jakie jest to paliwo.

  • #60 05 Lut 2012 14:40
    dzul
    Poziom 12  

    filtr paliwa jest wkręcany w tą reczną pompke. Nie omieszkam sprawdzić

  Szukaj w 5mln produktów