Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

1841 mp2 Mercedes usterka modułu SCR

nicram1941 03 Feb 2012 11:44 5336 10
Texa Poland
  • #1
    nicram1941
    Level 17  
    Witam!
    Mam problem z Actrosem, posługuje się komputerem TEXA. Wyświetla mi błąd:
    0204 Magistrala CAN-H z usterką modułu SCR
    Nie potrafię do końca zinterpretować tego błędu. Prześwietliłem już wiązkę między sterownikiem SCR a sterownikiem silnika i niby wszystko ok. Może ktoś miał podobny problem, lub może ktoś podpowie gdzie się kierować żeby za dużo się nie narozbierać :). Z góry dziękuję za pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    ekka
    Level 17  
    Jeśli sprawdziłeś ciągłość okablowania i jest w porządku to sprawdź jeszcze rezystancję magistrali Can, możliwe jest też to że strzelił kontroler Can w module SCR
  • Texa Poland
  • #3
    nicram1941
    Level 17  
    Ma być 60 ohm?
    Jak tylko samochód wróci to sprawdzę.
    Dzięki za podpowiedź.
  • #4
    Nowwak
    Level 10  
    Witam. podłaczam się pod temat , mam taki sam błąd. Proszę o pomoc
  • #5
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nowwak wrote:
    Witam. podłaczam się pod temat , mam taki sam błąd. Proszę o pomoc
    A może by Kolega napisał co do tej pory zrobił,sprawdził itp. chyba że nic. Bo dużo podpowiedział Kolega "ekka" wyżej.
  • #6
    maher440
    Level 15  
    Koledzy mam ten sam błąd pomiędzy którymi pinami trzeba zmierzyć tą oporność?
  • #7
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    maher440 wrote:
    Koledzy mam ten sam błąd pomiędzy którymi pinami trzeba zmierzyć tą oporność?

    Witam.
    Tak od razu oporność? A bezpieczniki kolega sprawdzał? Zasilanie kl.30 na A1 F1? i kl.15 na głównej centralce F25?
    Jeśli uszkodzone to sprawdź zawór podgrzewania modułu, i silnik pompy. CAN szybki bedzie pracował w systemie jednoprzewodowym i bedzie wyświetlać np. poziom AdBlue.
    H X6.2 18/3 do scr62/11
    L X6.2 18/5 do scr62/16
    GnD X6.2 18/2 18/6 do SCR62/5 62/9
    Terminator jest w punkcie gwiaździstym Z3
  • #8
    maher440
    Level 15  
    Kolego dzięki za odzew.A więc bezpieczniki przed nogami pasażera sprawdzone(wszystkie automaty)Wszystko działało do momentu wyjęcia alternatora,po jego zamontowaniu zonk(błąd ms 0204,brak na wyświetlaczu poziomu adblu)Nie bardzo wiem gdzie sprawdzić zasilanie o którym Piszesz''Zasilanie kl.30 na A1 F1? i kl.15 na głównej centralce F25? ''naprowadź mnie troszeczkę to ogarnę.Mam takiego samego actrosa ewentualnie na podmianę części lecz na taką łatwiznę iść nie chcę(chyba,że skończą się pomysły).
  • #9
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    A1 to panel dodatkowy bezpieczników obok centralki F1 to pierwszy bezpiecznik itd. X6.2 to kostka pod pokrywa na połączeniu rama -kabina 6 pionowo 2 poziomo, wszystko jest logicznie ułożone (przynajmnięj mi się tak zdaje :D ) Swoją droga co to za diagnostyka która opiera się na sprawdzeniu bezpieczników a napięcie na nich to jest?
    (- Apropos zwarć i kodu usterki zwarcia tzw. rzędu zaworow prop. w modułe SCR, powodować je tez moze czujnik cisnienia powietrza lub AdBlue.) tak na marginesie ku potomnym.
  • #10
    maher440
    Level 15  
    Ok dzięki,jak jutro posprawdzam dam znać co i jak
  • #11
    maher440
    Level 15  
    Problem rozwiązany,brak przejścia na bezpieczniku A1F1 kl.30.Podziękowanie za wsparcie dla SERWIS_GH