Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES-BENZ ACTROS 1840 1999 TRZYMAJĄ HAMULCE

03 Lut 2012 20:51 4320 9
  • Poziom 9  
    Witam, proszę o pomoc chodzi o mercedesa ACTROSA model 1840 rocznik 1999, od jakiegoś czasu jest problem z oporami toczenia, raz zablokował całkowicie hamulce tarcze były czerwone, po niedlugim czasie przegrzane i do wymiany. Po wymianie 3 tygodnie temu problem wrócił tylko hamulce z przodu lekko trzymają i tarcze moment czerowne. Zaciski sprawdzone nie stoją z prawej wymieniony modulator, także wymieniony zawór pedału hamulca dwuobwodowy k1 k2 już dwa razy, tylko nie na nowy a po regeneracji. Tak kazali w serwisie i po 30 km to samo. Zamienialiśmy kostki k1 i k2 czasami pomaga na chwilę. Także trzymają na spuszczonym ręcznym hamulcu, gdy hamulec zacznie trzymać w przednich siłownikach jest troszkę powietrza, czasami po gwałtownym wciśnięciu pedału hamulca do oporu przestają trzymać, ale znów po lekkim dotknięciu pedału znowu powtórka. Chcę dodać iż czasami pojawia mi się błąd czujnika ABS prawa strona lub luzu łożyska jakby niby przerwa w czytaniu ale sprawdzone łożysko i jest ok .
    Proszę o pomoc w usunięciu usterki lub inne informacje.
  • MetalWork
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    musisz ustalic dlaczego jak piszesz "gdy hamulec zacznie trzymac w przednich silownikach jest troszke powietrza". Tutaj jest przyczyna twojego problemu. Tam nie moze byc powietrza w ogole procz momentu jak dusisz na pedal hamulca.

    A proporcjonalny zawor przekaznikowy dla przedniej osi byl sprawdzany?? Moze to on puszcza powietrze na silowniki. O nim nic nie piszesz.
  • MetalWork
  • Poziom 9  
    Właśnie nie wiem który to zawór bo poczytałem i okazuje się że są inne zawory które odpowiadają też za hamulec, jeśli chodzi o powietrze to wiem że go tam nie może być a jest i nie wiem dlaczego. A jeśli chodzi o zawory to niektórzy piszą że jest sterownik z tyłu samochodu, też zawór z przodu z lewej od kierowcy. Itd a ja stoję w miejscu, w serwisie skasowali kasę kupiłem już dwa zawory pedału hamulca, prawy modulator i nowe tarcze i klocki już będzie chyba po nich.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    ten zawor jest zamontowany w okolicach amortyzatora przedniego z lewej strony
  • Spec od Mercedesów
    saron22 napisał:
    ten zawor jest zamontowany w okolicach amortyzatora przedniego z lewej strony


    Tutaj trzeba uważać - bo przy przedniej osi jest jeszcze jeden, dodatkowy zawór i nie jest to zawór proporcjonalny. Otóż zawór oznaczony 33.07 jest to tzw. "zawór hamowania awaryjnego" - umożliwia przyhamowanie jednego, przedniego (chyba lewego) koła w sytuacji gdy padnie elektronika. Objaw jest opisywany przez kierowców że "brakło nagle hamulców" - co nie jest prawdą, bo hamulec jakiś tam jednak jest - właśnie dzięki temu zaworowi. Zawór proporcjonalny przedniej osi jest w okolicy (pod) przekładnią kierowniczą - tak wynika z obrazka który znalazłem. Poniżej zamieszczam jeszcze dwa obrazki - cały hamulec w tym aucie i tylko przód. Jak będziesz kumaty - co coś z tego wywnioskujesz. Jakieś sto lat temu kilkakrotnie spotkałem się w Actrosie pierwszoseryjnym właśnie z taką usterką, ale było to tak dawno, że już nie pomnę...
    Na pewno musisz sobie podpiąć jakieś manometry wg poniższych schematów, żeby sprawdzić skąd bierze się to ciśnienie w układzie.
    MERCEDES-BENZ ACTROS 1840 1999 TRZYMAJĄ HAMULCE
    MERCEDES-BENZ ACTROS 1840 1999 TRZYMAJĄ HAMULCE
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzisiaj wymieniłem ten zawór, jestem po próbnej jeździe i tarcze z przodu zimne przynajmniej na razie. Mam nadzieję że będzie ok, ale jeszcze dam info czy po pierwszej trasie wszystko ok. Dzięki za pomoc.
  • Poziom 2  
    W moim actrosie ten sam problem. Zawor wabco 480 202 004 proporcjonalny przekaznikowy ( za lewa przednia lampa)przepuszczal cisnienie zasilajace ten zawor na zaciski hamulcow przednich oraz przewod sterujacy z glownego zaworu hamulcowego( nieszczelnosc wewnetrzna). Z zaworu glownego ham powietrze wydostawalo sie przez spust glownego zaworu hamulcowego . Sa zestawy naprawcze, niestety mi nie udalo sie wymienic wszystkich uszczelnien i nadal przepuszczal miedzy kanalami, musialem wymienic caly zawor na TRUCKLINE WA 22.
    004
  • Poziom 20  
    Trzeba było zregenerować dodatkowo cewke zaworu a nie same gumki wymieniać :)
  • Poziom 2  
    Pomysl dobry. Nie bylem w stanie jej zdemontowac. Probowalem kluczem 36 + zaba hydrauliczna na obudowie elektromagnesu. Niestety obracala sie (nie slizgala) lecz nie odkrecala. Bede wdzieczny za podpowiedz jak to rozlozyc.