Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] skoda fabia kombi zamek bagażnika

tripman 04 Feb 2012 11:41 21488 16
  • #1
    tripman
    Level 11  
    Stałem się szczęśliwym posiadaczem skody fabia kombi 2006 i już następnego dnia zaczęły się problemy. Zamarzl (chyba) zamek bagaznika, więc chciałem go otworzyć ręcznie. Wczołgałem się do bagażnika Zdjalem tapicerki z klapy moim oczom ukazał się elektryczny zamek, którego nie mam pojęcia jak otworzyć ręcznie.
    Wogóle jest taka możliwość?

    Używaniem funkcji szukaj ale to nie zdało rezultatu?
    Może ktoś mi powiedzieć jak go otworzyć?

    Co do samej usterki to nie działał bagażnik, więc wymieniłem bezpiecznik, który od razu się spalił.
    Wymieniłem na lekko większy, to klapą się otworzyła poczym ją zamknąłem, ale niestety nie do końca i teraz lata podczas jazdy. I nie da jej się teraz ani domknać ani otworzyć.

    A bezpiecznik teraz jest ok.
    Sprawdziłem mikrostyk w klapie jest ok.
    Napięcie dochodzące do siłownia cały czas jest w granicach 3,5v po naciśnięciu przycisku spada do3,2v.
    Wie ktoś co należało by zrobić jak mi się już uda otworzyć ta klapę?[/s]
  • Helpful post
    #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiem, napraw wiązkę klapy. Wstawienie większego bezpiecznika mogło spowodować uszkodzenie modułu komfortu. Nie musiało. Może tylko wiązka sama się obroniła i w niej upaliło.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tu masz prawie identyczny temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2112228.html
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    tripman wrote:
    wymieniłem bezpiecznik, który od razu się spalił.
    Wymieniłem na lekko większy

    Gratuluję! Wstaw gwoździa, to usterka da o sobie znać sygnałem dymnym.
  • #4
    tripman
    Level 11  
    Dzięki za info, ale jak otworzyć ta klapę? Podać na zamek 12v?
    Zapomniałem dodać ze jak naciskam na switch to słychać działanie jakiegoś przekaznika jakby z modułu komfortu. Ale tak jak mówiłem napięcie dochodzące do zamka jest trochę za niski według mnie? Czyżby jednak moduł poszedł?

    Przy zmiana modułu bedzie konieczność podłączenia do Vga? Czy wystarczy założyć poprostu n.owy?
  • Helpful post
    #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamek możesz zasilić 12V i otworzy. Przy zmianie musisz kodować.
  • #6
    tripman
    Level 11  
    Paweł - napisałeś w/w poście, że moduł komfortu można z taką usterką naprawić, w fabi jest tak samo? Pamiętasz co trzeba zrobić?
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pewnie, że pamiętam. Niemniej to nie jest wiedza, którą się podzielę.
  • #8
    tripman
    Level 11  
    Jestem tu nowy. Myślałem, że to forum ma na celu pomoc innym, ale chyba się pomyliłem.
    Aczkolwiek dziękuję za poprzednie informacje.

    Może inni jednak w tym pomoga?
  • #9
    tripman
    Level 11  
    Podałem 12V przez bezpiecznik 10amper na zamek i nic. Nawet nie drgnal a bezpiecznik cały.

    edit:
    Okazało się, że zamek ma możliwość otworzenia ręcznego. Na końcu zamka jest "cypelek", który trzeba delikatnie popchnąć. - Wcześniej go nie zauważyłem ponieważ jest przykryty czarnym plastikem z tapicerki.

    Teraz szukam jak naprawić moduł komfortu.
    Jak znajdę dam znać. Chyba, że ktoś pomoże?

    Acha sprawdziłem dokładnie, napięcie na siłowniku jest cały czas 3,5V po naciśnięciu przycisku w klapie spada do 3,25V to normalne?
  • #10
    enauto
    Level 29  
    Włącz w miejsce siłownika żarówkę 21W i zobacz jak się zachowuje.
  • #11
    tripman
    Level 11  
    Hmm dobry pomysł z tą żarówką.
    Tak też zrobiłem tyle, że dałem żarówkę 20WATT na 12 volt oczywiście i niestety nic, nawet nie błysneła - żarówka sprawna.
    Mogę prosić o jakieś inne wskazówki?
  • #12
    enauto
    Level 29  
    Pawel wawa wrote:
    Wiem, napraw wiązkę klapy.

    Sprawdzałeś to co Pawel wawa napisał już w drugim poście ?
  • #13
    tripman
    Level 11  
    Wiązka klapy wygląda na ok. Sprawdziłem czy kabel jest ok mierząc od modułu komfortu do złączki w siłowniku. Kabel wygląda na ok, z tym że z modułu komfortu (z dwupinowej złączki) wychodzi kabelek brązowo-czarny, a na złączce jest brązowo-zielony.
    Mam nadzieję, że to dobry kabel. Po odcięciu go zaraz przy module nie miał zwarcia ani do masy ani do plusa. A na wyjściu z modułu napięcie dalej takie samo ok 3,5V.
    Pytanie dlaczego kabel brązowo-czarny cały czas podaje takie napięcie i nie zmienia się po naciścięciu przycisku klapy?
    W module tak jakby przekaźnik pracuje.
  • #15
    tripman
    Level 11  
    W przelotce sprawdziłem i już wszystko wiem, zwłaszcza dzięki koledze enauto!
    Kable sprawne, moduł sprawny, napięcie na siłowniku jest - padł siłownik.

    Siłownik jest zamontowany pod klapą przy ryglu, a nie w klapie jak co poniektórzy myśleli.
    Napięcie do niego dochodzi, ale siłownik nie działa...

    Wie ktoś jak "dobrać" się do siłownika? Należy zdjąć ten cały czarny plastik przy ryglu?

    Jeżeli tak to jak to zrobić? Jest to tak łatwe jak ściągnięcie tapicerki z tylnej klapy bagażnika, czy może większa filozofia?
  • #17
    tripman
    Level 11  
    Wymieniony siłownik otwarcia bagażnika ten w zderzaku... - otwieranie działa!

    Podłączyłem również trzeci przycisk pilota otwierającego bagażnik do modułu komfortu.

    Pilot oczywiście uniwersalny.

    Pozdrowienia dla kolegi enauto.