Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instrument na lampach, brzmienia wibrafon, ksylofon, wyzwalany piezzo

ra_dek 04 Feb 2012 13:22 4642 16
    ra_dek
    Level 12  
    Witam wszystkich serdecznie, jestem amatorem majsterkowania z podstawami elektroniki /kilka prostych układów/, przychodzę raczej po pomoc ale w przyszłości chętnie coś pokaże.

Tymczasem w temacie:
    Planuję wykonać e-wibrafon, oparty lampy, w związku z tym poszukuję prostego schematu instrumentu oraz sposobu wyzwalania go za pomocą przetworników piezoelektrycznych.
    Są projekty MIDI, są proste elektroniki, mnie chodzi o instrument którego dźwięk będzie zbliżony do ksylofonu i/lub wibrafonu /najlepiej i to i to i jeszcze coś/ a który będzie wyzwalany imitacją ksylofonu /sztabki z podklejonym elementem piezzo/

Mechaniczną część zamierzam wykonać w najbliższym czasie sam, poszukuję pomysłu na prostą do wykonania część elektroniczną.

Dodam że mam już za sobą "budowę" perkusji w oparciu o Alesis Trigger iO i wiem że można by na tym... ale chcę by instrument był "samodzielny" i miał czar lamp :)
  • Helpful post
    jankazik
    Level 17  
    Nie trywialne zadanie postawiłeś przed sobą. Instrument rozpoznawalny jest po dwóch atrybutach dźwięku: barwie i obwiedni. Jeżeli barwę w miarę zbliżoną do ksylo-wibra-fonu można próbować uzyskać i to z niezłym skutkiem za pomocą odfiltrowania harmonicznych z przebiegu otrzymanego na generatorze samodławnym (tak jak kiedyś w organach) to z obwiednią tak prosto nie będzie. Zakładam cały czas, że chciałbyś mieć instrument co najmniej kilku głosowy. Sterowanie nie byłoby skomplikowane na jakimś uP. Załączam schemat lampowego VCA.

https://obrazki.elektroda.pl/7612930600_1328650113.png

AR spokojnie zrobisz na półprzewodnikach. Oczywiście tyle modułów VCA AD ile chcesz głosów. Schematy generatorów i filtrów znajdziesz u wujka Gógla.
    ra_dek
    Level 12