Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki olej - Audi A3 1.9TDI 90KM 2001r. - NIEMCY

makaronmc 04 Lut 2012 13:36 25461 21
  • #1 04 Lut 2012 13:36
    makaronmc
    Poziom 30  

    Witam

    Jestem świeżo po zakupie auto o którym mowa w temacie.

    Jaki olej lać do silnika ? Audi zaleca chyba Castrol ?

    Pytanie czy półsyntetyk czy syntetyk ?

    Patrzyłem pod maskę i nie widać żadnych karteczek.

    1 21
  • #2 04 Lut 2012 14:07
    kamil907
    Poziom 28  

    Jaki przebieg? Chociaż to co widnieje na liczniku też może być mylne. Są gdzieś na silniku jakiekolwiek wycieki oleju? Jesli nie ma wycieków i przebieg nie jest zbyt wysoki to lej syntetyk, w przeciwnym przypadku półsyntetyk. Marka nie ma aż tak dużego znaczenia bo teraz już praktycznie każdy producent sprzedaje to samo, są tylko nieliczne wyjątki.

    -1
  • #3 04 Lut 2012 14:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 04 Lut 2012 14:30
    miklu0
    Poziom 7  

    Polecam

    Castrol EDGE 5W30 alb 5W40,
    Castrol Magnatec 5W30 alb 5W40,

    Ten pierwszy jest podobno przeznaczony dla pompowtryskiwaczy.

    1
  • #5 04 Lut 2012 15:01
    makaronmc
    Poziom 30  

    Auto ostatni udukomentowany przebieg 180 tys. km ma w kwietniu 2009 przy wymianie rozrzadu.

    Lucznik pokazuje 216 tys.km.

    Diagnosta zagladam do i pod silnik i mowil ze jest sucho.

    Co jesli auto np. jezdzilo na polsyntetyku a ja mu zaleje systetyk albo na odwrot ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jest duza roznica cenowa pomiedzy pelnym syntetykiem a polsyntetykiem?

    2
  • #6 04 Lut 2012 15:16
    balonika3
    Poziom 36  

    makaronmc napisał:
    Jaki olej - Audi A3 1.9TDI 90KM 2001r. - NIEMCY
    Cóż oznaczają owi Niemcy?

    1
  • #7 04 Lut 2012 16:04
    kamil907
    Poziom 28  

    Lej półsyntetyk. To zwykłe TDI i będzie śmigał na wszystkim, nawet jak byś mineralnym zalał. Nie rozumiem ludzi którzy chcą chyba robić doktoraty z problemu jaki olej wybrać.. Trzeba lać co jest pod ręką, byle zawsze na czas.

    0
  • #8 04 Lut 2012 18:36
    cygandg
    Poziom 9  

    10w40 w zupełności wystarczy do tego silnika mobil,elf,catrol coś z tego polecam.

    0
  • #10 04 Lut 2012 20:44
    xyro
    Poziom 23  

    Producent do tego silnika zaleca tylko 5w50. Ja bym dobrym syntetykiem zalał i do wszystkich silników vw 1.9 na pompie zawsze to stosuje. Problemu nie było. Jak nie znasz historii auta to zmień nowy olej po 5 tyś,a później już normalnie. Jak silnik bierze duże ilości oleju to mu nawet super hiper olej nie pomoże. Albo remontować wtedy albo najtańszy mineralny lotos, żeby zminimalizować koszta obsługi i czekać na agonię. Jak cieknie to nie łatać to tańszym olejem tylko uszczelnić silnik, bo uszczelki i oringi majątku nie kosztują, a wyciek to nie tragedia. Drugie pytanie to ile planujesz pojeździć tym autem. Jak długo to mu nie żałuj na olej. Jak to tylko auto przejściowe lub na 2 -3 lata to zwykły 10-w40 wystarczy. Z dobrych olejów to oryginalny mobil, vavoline, elf, motul. Na pewno nie castrol, który nie jest dobrym olejem niestety w stosunku do ceny.

    1
  • #11 07 Lut 2012 14:14
    makaronmc
    Poziom 30  

    Byłem dzisiaj u znajomego mechanika i jest zalany Castrol Syntetyk.

    Niestety nie wiem jaki dokładnie typ...

    Więc kupować syntetyk Castrola ? Może jakiś typ polecacie ?

    1
  • #12 07 Lut 2012 20:13
    xyro
    Poziom 23  

    Castrol to tylko edge sport 0w40. Jedyny syntetyczny olej castrola. Ja bym polecał jak wyżej: valvoline, mobil, elf, sprawdzone już od lat i nigdy problemu nie było. Tania alternatywa to valvoline lub mobil 10w40 jak chcesz dojechać silnik do końca. Jak wszystko jest ok to albo mobil 0w40 albo valvoline 5w40. Polecam te oleje.

    0
  • #13 07 Lut 2012 20:59
    makaronmc
    Poziom 30  

    Autem mam zamiar jeszcze trochę pojeździć...

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Byłem dzisiaj w sklepie i 4 litry Castrola EDGE kosztowało 140zł.

    Sprzedawca polecał dla pompo-wtryskiwaczy bo ma jakieś tam dodatkowe składniki...

    2
  • #14 07 Lut 2012 21:24
    xyro
    Poziom 23  

    Do Pd powinien być z normą 505.01 (pisze na oleju).
    Zalej mobilem 0w40 i wymiana z filtrem co 10 tyś km i będziesz zadowolony.
    Na prawdę nie polecam castrola. Różne dziwne historie z tym olejem miałem.

    0
  • #15 08 Lut 2012 07:43
    makaronmc
    Poziom 30  

    Może Ci się felerny trafił ?

    Dodano po 57 [sekundy]:

    W moich kręgach Castrol jest bardzo polecany, nawet bardziej niż inne bo nie zostawia nic po sobie...

    0
  • #16 08 Lut 2012 16:28
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Przy 300 tys. km możesz lać co chcesz. Silnika nie zniszczysz.

    -1
  • #17 08 Lut 2012 18:39
    makaronmc
    Poziom 30  

    Ostatnio "mechanik średniej klasy" powiedział mi żebym od razu wymienił olej w skrzyni biegów.

    Olej się chyba wymienia tylko w skrzyniach automatycznych ???

    0
  • #18 08 Lut 2012 22:18
    xyro
    Poziom 23  

    Co do castrola to nie chodzi mi o jeden czy 2 przypadki. Brałem z pół roku ten olej też i widziałem wiele silników od nowości na tym oleju. Silniki po 100 tys miały osad w środku jak po 400 tys na mineralnym. Tak w środku sinika jak i w rowkach w pierścieniach.O klepiących hydro-popychaczach, i zatartych panewkach wałka nie wspomnę. Złego słowa nie mogę powiedzieć o castrol edge tym full syntetyku. Jest to wysokiej klasy olej syntetyczny. 10w60 też się na torze sprawdzał, ale żeby na nim zrobić5 tyś to nie bardzo bo zaraz się woda z niego robiła. Magnatec - największy syf. Z nim było najwięcej problemów. W zimnie robił się glut z niego a w lecie woda. Porażka. Ludzie po wymianie wracali z pretensjami, że klepie silnik jak stara kosiarka. Wymiana na mobila pomagała.

    W skrzyni jak najbardziej można olej zmienić bo po 11 latach to olej nie wiele wspólnego z olejem ma ;) 75w90 syntetyk do twojej skrzyni. Nie pamiętam ile wchodzi 1.5 albo 2 l. Pozdrawiam.

    0
  • #19 08 Lut 2012 23:37
    balonika3
    Poziom 36  

    I to jest właśnie to! Temat kwitnie jak wiśnia w Japonii, a to tylko olej. A gdzie reszta? To się dopiero doradzaczy znajdzie. I kiedy tu jeździć tym biednym Audi, jak ono więcej znachorów ma, niż potencjalnych chorób? Ile to jeszcze tematów i postów? A może było kupić rower? Bez przerzutek rzecz jasna... Człowieku, jak tak magicznie działają na Ciebie te nazwy olejów, te ich formuły, kosmiczne dodatki, to nie pytaj, tylko oglądaj reklamy! Tam znajdziesz to, czego szukasz. A Silnik 1,9TDi - no cóż - iście kosmiczna konstrukcja... W życiu takiej nie widziałem.

    Edit - zapomniałem o tym dodatku "NIEMCY", to już nawet nie kosmos...

    0
  • #20 11 Lut 2012 22:44
    darekzaz
    Poziom 2  

    makaronmc napisał:
    Witam

    Jestem świeżo po zakupie auto o którym mowa w temacie.

    Jaki olej lać do silnika ? Audi zaleca chyba Castrol ?

    Pytanie czy półsyntetyk czy syntetyk ?

    Patrzyłem pod maskę i nie widać żadnych karteczek.


    Najlepiej zalej sobie MOTUL X-cess 5w40 bije na głowę Castrola a w ostateczności 10w40, najlepiej ten pierwszy bo przy 5w nie będziesz miał problemów z rozruchem w niskich temperaturach a gęstość kinematyczną mają i tak praktycznie tą samą

    1
  • #21 12 Lut 2012 06:49
    1969pawel
    Poziom 11  

    Odradzam Castrola. Ja polecam Valvoline Synpower albo Liquimolly Synthoil to prawdziwe syntetyki. Przed wymianą zrób płukankę preparatem ENGINE FLUSCH. Przeczytaj tu o olejach o silnika http://dray.pl/bmw/oleje.pdf.. Olej w skrzyni wymień na oryginalny albo Fuchs -to samo, koszt ok 80-100zł 2L. Nie słuchaj znachorów, którzy straszą zepsuciem skrzyni po wymianie oleju. Mam takie samo auto 2001r, 1,9 90KM, wymieniłem olej w skrzyni na oryginalny i biegi lepiej wchodzą nawet przy -26 st..Wiem, na czym jeżdżę i widziałem to, co wylało się ze skrzyni.

    0
  • #22 12 Lut 2012 15:20
    xyro
    Poziom 23  

    Nie polecam preparatów do płukania ... już po kilku takich eksperymentach widziałem co schodzi z olejem, i nie jest to o dziwo szlam z silnika tylko opiłki metalu z panewek i innych ruchomych częsci silnika. Silnik po takim płukaniu nie raz zaczynał klekotać jak stary diesel. Dobrą zasadą jest jeśli po zmianie oleju na dużo lepszy (mam tu na myśli syntetyk) wymienić olej ponownie po 2-5 tyś km, niby koszta ale cały syf który olej syntetyczny rozpusci ładnie zejdzie z silnika. Przy zmianie z mineralnego na półsyntetyk (półsyntetyk to mineralny z dodatkami, które polepszają parametry oleju jeśli chodzi o lepkości, ale temp przy której olej dobrze chroni silnik jest taka sama dla oleju mineralnego i półsyntetyka, tak samo jak odporność na zerwanie filmu olejowego) takie wczesniejsze zmiany można sobie darować, ale jak wlewamy full syntetyka (nie wszystkie 5w40 to syntetyki), taka wcześniejsza zmiana nie zaszkodzi na pewno.

    2