Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[CAM] Cyfrowy Polsat i brak niektórych kanałów

Andrzej.Woo 04 Lut 2012 22:51 26567 31
  • #1 04 Lut 2012 22:51
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    Posiadam moduł CAM Cyfrowego Polsatu który pracuje w TV Panasonic TC-P46G15E. Telewizor posiada dekodery DVB-T/C/S/S2 (MPEG-2,MPEG-4, H.264) - uprzedzam ew. pytania.

    Jakieś 8 miesięcy temu zniknęły wszystkie kanały grupy TVN (TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN Style etc.) oprócz TVN HD, a jakieś 2 dni temu zniknęły wszystkie kanały HD (Polsat HD, Fox HD, TVP HD etc.) oprócz TVN HD. O ile utratę kanałów z grupy TVN jakoś przeżyłem, to zaczyna mnie irytować fakt, że teraz zniknęły następne. Feler objawia się komunikatem "Kanał zakodowany". W ciągu tego czasu chyba z 10 razy "ponawiali sygnał", "uprawnienia" etc. oczywiście bez jakiegokolwiek skutku. Dodam tylko, że wszystkie inne (np. niemieckie) kanały HD odbierane są poprawnie, a siła i jakość sygnału są prawie maksymalne. Na częstotliwościach na których znajdują się "nieodbierające" kanały odbieram z doskonałą jakością inne kanały.

    Proponują mi udanie się do APS CP, ale sporo punktów na ich stronie Internetowej jest nieaktualnych, albo w tych punktach nie są w stanie sprawdzić modułu CAM. Infolinia serwisowa generalnie ma to w d*pie i odsyłają mnie do APS, a APS tłumaczy mi, że nie są w stanie sprawdzić modułu CAM i tak w kółko.

    Mam więc pytania:
    1. Czy któryś z forumowiczów ma/miał podobny problem z CAM + CP?
    2. Czy to może być problem konwertera/instalacji?
    3. Ponieważ Polsat zrezygnował z modułów CAM czy oznacza to, że takiego modułu nikt mi już nie naprawi/wymieni?

    Pozdrawiam i liczę na pomoc forumowiczów.

    ---------------
    Widzę, że problem jest znany CP i od roku ignorowany.
    Link

    0 29
  • #2 04 Lut 2012 23:38
    netTv
    Poziom 24  

    Na początek zainteresuj się aktualizacją firmware do TV, ponieważ był problem po stronie oprogramowania Panasonica, właśnie z kanałami TVN. Zanikanie kanałów HD może mieć związek z niską jakością sygnału dostarczaną przez zestaw antenowy. Potwierdza to fakt odbioru TVN HD, który jest nadawany z transpondera z modulacją DVB-S, która ma mniejsze wymagania w stosunku do zestawu antenowego.Czyli najpierw aktualizacja softu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1957536.html a później ustawienie anteny.
    Problem TVN jest całkowicie po stronie oprogramowania TV, które nie jest zintegrowane pod nasz rynek i nie wspiera poprawnie modułów cam z naszych platform.

    1
  • #3 05 Lut 2012 09:57
    p3st
    Poziom 24  

    Jeśli chodzi o "kanały HD" - transponder na którym się znajdują nadaje z nowym FEC, należy ponownie przeskanować częstotliwość.
    Niewykluczone, że w przypadku TVNów też zaszła jakaś zmiana i też wskazane było by przeskanowanie częstotliwości.

    -1
  • #4 05 Lut 2012 10:22
    netTv
    Poziom 24  

    TVN to problem simulcryptu i interfejsu CI w TV. Brak kanałów HD (np. PolsatHD) z transpondera 12.264 V, świadczy o problemie sygnału z anteny gdzie zmniejszenie ilości bitów korekcyjnych, uniemożliwiło "naprawę" sygnału po stronie odbiornika. Na wszelki wypadek warto sprawdzić parametry transpondera 12.264 w menu TV czy FEC jest na AUTO jeśli nie, to ustawić 3/4 i jak pisze kolega, przeskanować ponownie transponder.

    0
  • #5 05 Lut 2012 13:10
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    TV zaktualizowany wg instrukcji netTv, transponder przeskanowany: jakość sygnału 8, siła 10 na "niedziałających" kanałach i... bez zmian.

    Przed "awarią" te kanały chodziły płynnie, bez rwania, bez żadnych dziwnych historii w sposób absolutnie doskonały. Inne kanały HD (np. niemieckie) działają doskonale. Ciekawy efekt jest np. z kanałem TVP HD który ma tylko fonię, a obrazu już nie.

    CP twierdzi, że oni absolutnie ze swojej strony niczego nie robią, a z tego co piszecie wynika, że robią tylko udają głupiego.

    0
  • #6 05 Lut 2012 13:44
    netTv
    Poziom 24  

    Kiedy dokładnie zniknął kanał Polsat HD?
    Zmiana FEC na transponderze 12.265 została wykonana w nocy 30/31.01.2012.
    W typowych odbiornikach zazwyczaj zmiana FEC nie powoduje problemów ponieważ większość wykrywa zmianę automatycznie i dostosowuje ustawienia do obieranego sygnału.
    Niekodowaną fonie masz na TVP HD ale z emisji na ASTRZE 19.2.
    Moja propozycja, ustaw TV na kanale TVP info z częstotliwości 12.284 H i pozostaw na przynajmniej na klika godzin. Ewentualnie możesz ponowić uprawnienia przez ICOK lub infolinię.
    Czy masz obraz na TVPinfo z częstotliwości 12.284?

    0
  • #7 05 Lut 2012 14:14
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    netTv napisał:
    Kiedy dokładnie zniknął kanał Polsat HD?
    Zmiana FEC na transponderze 12.265 została wykonana w nocy 30/31.01.2012.


    Nie wiem dokładnie, bo wróciłem z tygodniowej podróży 3 lutego i wtedy zauważyłem brak kanałów.

    netTv napisał:
    Moja propozycja, ustaw TV na kanale TVP info z częstotliwości 12.284 H i pozostaw na przynajmniej na klika godzin. Ewentualnie możesz ponowić uprawnienia przez ICOK lub infolinię.
    Czy masz obraz na TVPinfo z częstotliwości 12.284?


    Ponaawiałem uprawnienia z 10 razy (wczoraj 2 razy) - bez nawet najmniejszego skutku. TVPInfo mam, ale TV pokazuje mi częstotliwość 12.285 MHz

    0
  • #8 05 Lut 2012 14:44
    netTv
    Poziom 24  

    Czyli odbierasz poprawnie TVP info?
    Jeśli tak, to na ile czasu przy ponawianiu uprawnień pozostawiłeś tv włączony na kanale TVP info lub Dla Abonentów?
    TV po wysłaniu ponowienia uprawnień powinien pozostać na kanale np. TVP info przez co najmniej godzinę bez przerwy.

    1
  • #9 06 Lut 2012 07:18
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    Tak, TVP Info odbieram prawidłowo bez najmniejszych zakłóceń, pikselozy, stopklatek etc. Telewizor podczas ostatnich prób ponawiania uprawnień raz był włączony na kanale "Dla abonentów" 4 godziny, a drugim razem ponad 3 godziny - po prostu go włączyłem i poszedłem do pracy (pracuję w domu).

    0
  • #10 06 Lut 2012 09:47
    netTv
    Poziom 24  

    W takim razie przełącz TV na kanał Polsat HD. Następnie wyjmij na chwile i włóż moduł cam CP.

    0
  • #11 06 Lut 2012 12:53
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    Jedyny efekt takiej operacji jest taki, że potem żadne kodowane/płatne programy nie odbierają (komunikat: "kanał zakodowany"). Tylko wyłączenie i ponowne włączenie telewizora pozwala na oglądanie płatnych kanałów. Oczywiście Polsat'u HD dalej nie widać.

    1
  • #12 06 Lut 2012 13:11
    netTv
    Poziom 24  

    Jak masz ustawiony parametr FEC na tp 12.264 czyli tym z Polsat HD?

    0
  • #13 06 Lut 2012 13:41
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    Rozumiem, że chodzi o korekcję błędów. Nie mam możliwości ani ustawienia FEC, ani nawet podglądu.

    Przy okazji dla Polsat HD pokazuje mi częstotliwość 12266 MHz.

    0
  • #15 06 Lut 2012 14:48
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    Usuwałem już wszystkie stare kanały, resetowałem TV do ustawień fabrycznych i ponownie skanowałem. Problem delikatnie przesuniętych częstotliwości (o 1 MHz) już u mnie wcześniej występował włącznie z kanałami HD. Inne transpondery (np. 12285 zamiast 12284) też tak mają. Kwarce doskonałe nie są i pewnie delikatnie przesunięta p.cz. daje taki efekt, ale to nie tu jest przyczyna.

    Zauważ datę w ostatniej kolumnie na tym transponderze w tabeli którą mi podałeś: Ostatnia zmiana 2012-02-02+

    0
  • #16 06 Lut 2012 18:41
    netTv
    Poziom 24  

    Możesz dodać transponder "z palca" i przeskanować na częstotliwości 12.265

    0
  • #17 06 Lut 2012 21:23
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    Oczywiście, że mogę. Wykrywa kanały i znajduje je ale... nadal bez skutku. Siła sygnału 100%, jakość 80%, a kanał zakodowany.
    Najwyraźniej CP coś zmienił w kodowaniu i nie chcą się do tego przyznać. Podejrzane jest również brak modułów CAM w obecnej ofercie CP.

    0
  • #18 06 Lut 2012 21:48
    netTv
    Poziom 24  

    W kodowaniu nic nie zmienił. Mam moduł i działa po zmianie FEC.Jaki masz pakiet w CP?

    0
  • #19 06 Lut 2012 22:14
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    Pakiet mam Familijny HD + Extra HD. Widocznie zmienili coś z czym radzi sobie Twój dekoder, ale nie radzi sobie dekoder w telewizorach Panasonica bo dzieje się to również u innych posiadaczy tych telewizorów i użytkowników CP.

    0
  • #20 06 Lut 2012 22:23
    netTv
    Poziom 24  

    Zgadza się Panasonic wie o problemie ale ma gdzieś swoich klientów.Dlatego nie mam i nie kupie niczego z tej firmy.Możesz najwyżej napisać do Panaosonica, może maja jakiś nowszy firmware rozwiązujący problem.

    0
  • #21 06 Lut 2012 22:50
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    A wiesz może jak się sprawuje w tych telewizorach moduły TNK?! Łatwiej zmienić operatora Sat niż telewizor.

    0
  • #22 09 Lut 2012 07:21
    netTv
    Poziom 24  

    Nie wiem jak w Panasonicu, ale w Samsungach moduł CP i TNK HD działa bez zarzutu.

    0
  • #23 09 Lut 2012 19:47
    jumbo8
    Poziom 16  

    Czy Kolega sprawdzał ww. moduł w innym tunerze ze złączem CI? Ja bym radził od tego zaczynać. Tak można sprawdzić czy problem może tkwić w sposobie kodowania (simulcrypt), czy w uprawnieniach.

    0
  • #24 14 Lut 2012 19:53
    cezzarek
    Poziom 8  

    Witam!

    Obawiam się, że problem może leżeć w ustawieniach meny serwisowego lub samym tunerze. Ja mam Panasonic model TX-P50GW20 z modułem Cyfrowego Polsatu. Od grudnia 2010 roku do maja 2011 również nie miałem kanałów z grupy TVN poza TVN Meteo. Panasonic zrobił jednak poprawkę softu. Ponieważ nie dawałem na infolinii spokoju, w ramach gwarancji przyjechał do mnie serwisant wgrał nowy soft z karty SD oraz coś pozmieniał w menu serwisowym. Okazało sie również, że pewna partia tunerów w Panasonicach miała wadę. Ponieważ wczesniej na infolinii Panasonic podawałem nr seryjny swojego telewizora, okazało się że tuner mam z wadą. Serwisant go w ramach gwarancji wymienił. Od tej chwili nie mam problemów, ale czasami pikseluje mi Polsat HD oraz Polsat Sport HD. Sygnał z anteny oraz ustawienia anteny są raczej OK. Na chwilę wszystkie kanały odbieram. Gdyby coś to podam na PM maila do człowieka w firmie Panasonic który zna ( a przynajmniej znał) problem. Ja miałem o tyle gorzej, że mj telewizor był przeznaczony na rynek niemiecki i Panasonic nie do końca chciał uznać gwarancję. W końcu jednak gwarancję przyjęli. Jeżeli Twój TV jest na polski rynek to łaski nie robią. Mam nadzieję, że byłem pomocny

    Pzdr,

    C.

    Jedyny problem który mam to związany z Polsatem Sport HD, ale nie jest związany z brakiem odbioru kanału. Po oglądaniu Polsat Sport HD i przełączeniu na inny kanał, często moduł CI nie dekoduje innych kanalów. Odbiera wyłącznie FTA. Pomaga wyłączenie telewizora na chwilę (wystarczy "stand by")

    0
  • #25 15 Lut 2012 08:05
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    Ja mam G15E który ma trochę ponad 2 lata więc już gwarancji dawno nie mam. Upgrade zrobiłem zgodnie z instrukcją zamieszczoną w tym wątku - bez efektów. Dzisiaj będę sprawdzał moduł na innym dekoderze.

    Najśmieszniejsza (a może najtragiczniejsza) jest infolinia CP. Odsyłają mnie do APS które nie mają żadnej możliwości sprawdzenia CAM. Upierają się przy tym, że da się to zrobić w APS. Mieszkam w 3city więc trudno powiedzieć, że mam mało punktów APS pod nosem. 2 numery telefonów które mi podali to nieistniejące już od ponad roku punkty. Jednym słowem - tragedia.

    0
  • #26 15 Lut 2012 10:34
    cezzarek
    Poziom 8  

    Wada tunera polegała na źle dobranych kondensatorach. Serwisant przy wymianie powiedział mi, że mógłby wymienić ok. 10 kondensatorów, ale łatwiej bedzie mu wymienic cały tuner. Niestety nie mam wiedzy jakie powinny być prawidłowe pojemności i które winno sie wymienić. Tuner w G15 jest dokładnie taki sam jak w GW20. Nie wiem również co należy zmienić w menu serwisowym. Gdy serwisant wgrywał mi soft z karty SD, była to wersja 2.508 - niedostępna przez net. Teraz mam wersję 2.515. Wszystko chodzi jak należy. Jeżeli nie masz gwarancji, sugeruję udać się do oficjalnego serwisu PANASONIC w trójmieście i popytać o rozwiązanie.

    Pzdr.

    C.

    1
  • #27 15 Lut 2012 10:47
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    Gdyby to była wina tunera to nie dekodowałby żadnego sygnału włączając w to darmowe kanały FTA. Tekst o kondensatorach to taka ściema, że powinieneś zauważyć, że delikatnie mówiąc... pie*ił bzdury. Żadnym software'm nie da się zastąpić złej elektroniki.
    Ja sądzę, że przyczyną są niepotrzebnie (a może z konieczności) wprowadzone blokady tunera DVB-S i DVB-C i coś zwyczajnie spierniczyli przy konfiguracji dla odpowiednich lokalizacji. Numer z przeniesieniem pewnej części konfiguracji poprzez kartę SD załatwia pewnie tylko część problemu, a nieoficjalny software całość, ale jest nieoficjalny bo pewnie łamie jakieś patenty albo inne postanowienia i nie mogą go oficjalnie udostępnić.

    Podaj telefon to tego szpeca od Panasoniców.

    0
  • #28 15 Lut 2012 11:06
    cezzarek
    Poziom 8  

    To dlaczego serwisant wymienił mi tuner - jeśli w 2011 grało wszystko poza TVN? Wtedy też kanały FTA oraz wszytskie inne grały OK. Po wgraniu nowego softu oraz zmian w menu serwisowym dalej wszystko grało na starym tunerze a mimo został on w ramach gwarancji wymieniony. . Informacje odnośnie wymiany tunera i złych kondensatorów są również na hdtv.com.pl - wątki znajdziesz sam.

    Telefon i mail do gościa zaraz wyślę na PM

    C.

    0
  • #29 15 Lut 2012 11:59
    Andrzej.Woo
    Poziom 9  

    Dzwoniłem do Panasonic'a i wszystko się wyjaśniło.
    Standard DVB-S/S2 ma określoną dokładnie szerokość pasma dla transpondera. Niestety część operatorów ma w d* standardy i wykracza poza nie wychodząc z założenia, że skoro większość tunerów sobie radzi, to w czym problem?

    Modele serii 20 w górę mają możliwość software'owego zdjęcia ograniczeń dla transmisji. Wykonuje się to ustawiając bit 1 w menu serwisowym "Option 5". Seria G15 ma w menu serwisowym tylko Option 1-3 ergo nie ma możliwości poszerzenia sobie pasma.

    Wymiana tunera na taki który ma już poszerzone pasmo pewnie przyniosłaby rozwiązanie. Problem jest tylko w tym, że na alledrogo nikt nimi nie handluje (taki żart).

    Rozwiązaniem w moim przypadku jest pożegnanie się z CP i zaprzyjaźnienie się TNK mając nadzieję, że im nie przyjdzie do głowy wykraczanie poza pasmo żeby zaoszczędzić parę złotych na opłatach.

    0
  • #30 15 Lut 2012 12:29
    cezzarek
    Poziom 8  

    Cieszę, się, że chociaż tyle mogłem pomóc, chociaż satysfakcjonującego rozwiązania to nie przyniosło. Jeżeli telewizor jest po gwarancji być może, jakiś dobry spec od TV SAT byłby w stanie odpowiednio stuningować tuner. Nie można wykluczyć, że kiedyś przy TNK problem będzie taki sam. Nawiasem mówiąc, mam również kartę C+ pakiet podstawowy bez modułu HD (moduł ASTON 1.05). Na moim Panasonic'u, kanały te które mają te same częstotliwości dla CP oraz C+ np TVP1 zdecydowanie ładniej wyglądają przy odbiorze przez moduł CAM Cyfrowego Polsatu.

    Pzdr,

    C.

    0
  Szukaj w 5mln produktów