Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio I 1.2 KAT monowtrysk kłopoty z obrotami i ssaniem

SpringstilII 05 Lut 2012 02:48 8067 18
  • #1 05 Lut 2012 02:48
    SpringstilII
    Poziom 12  

    Witam,

    Ostatnio rozładował mi się akumulator w moim Clio więc wyciągnąłem go z samochodu, naładowałem i zamontowałem ponownie. Od tego momentu zaczęły się problemy, które wcześniej miejsca nie miały, mianowicie po zapaleniu zimnego samochodu słychać,że chodzi na ssaniu jednak obroty po chwili spadają i samochód gaśnie. Przy następnej próbie odpalenie znów jest to samo, jednak nie zawsze samochód gaśnie, lecz wyraźnie słychać nierówne obroty ( nie posiadam obrotomierza ). Do tego gdy jadę na drugim biegu bez gazu, auto nie toczy się lekko tylko szarpie i niejednokrotnie zdławi się i gaśnie. Przy zatrzymywaniu się i wciśnięciu sprzęgła samochód również gaśnie. Gdy temperatura podniesie się owe problemy znikają, jednak po zgaszeniu i odpaleniu ponownym są chwilowe problemy z obrotami. Orientuje się ktoś z fachowców gdzie szukać przyczyny takiego zachowania samochodu?

    0 18
  • #2 05 Lut 2012 23:59
    SpringstilII
    Poziom 12  

    Dodam jeszcze,że wyżej wymienione objawy nasiliły się i auto jakby straciło na mocy.

    0
  • #3 10 Lut 2012 19:49
    Zenek66
    Poziom 8  

    witam sprawdz swiece przewody wn a na 50 procent może być walnięta kopułka i palec

    0
  • #4 10 Lut 2012 19:56
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Zenek66 napisał:
    witam sprawdz swiece przewody wn a na 50 procent może być walnięta kopułka i palec


    A na drugie 50?

    I tak naraz po wyjęciu aku ?

    Nastawnik wolnych obrotów sie "pogubił"

    Wypiąć i zapiać wytczkę za zapłonie.

    0
  • #6 11 Lut 2012 00:07
    adamblonsky
    Poziom 15  

    A rozgrzałeś od tego czasu auto do pełnej temperatury?
    Niektóre modele po wyjęciu aku gubią nastawy silnika krokowego i innych parametrów.
    rozgrzej go aż się wentylator włączy i powinno się poprawić.

    0
  • #7 11 Lut 2012 00:50
    panam
    Poziom 29  

    SpringstilII napisał:
    Ostatnio rozładował mi się akumulator w moim Clio więc wyciągnąłem go z samochodu, naładowałem i zamontowałem ponownie. Od tego momentu zaczęły się problemy, które wcześniej miejsca nie miały,
    może to jest przypadek,
    adamblonsky napisał:
    A rozgrzałeś od tego czasu auto do pełnej temperatury?
    Niektóre modele po wyjęciu aku gubią nastawy silnika krokowego i innych parametrów.
    rozgrzej go aż się wentylator włączy i powinno się poprawić.

    to nie ten typ. Tak więc moim zdaniem w tym pojeżdzie jest taki podgrzewacz kolektora ssącego pod sppodem i czasem uszczelka uszczała i tak samo auto się zachowywało, ale nie jestam pewien na 100. na 100 byłbym pewien jak byś podał parametry silnika podczas pracy na wolnych obrotach.

    0
  • #8 13 Lut 2012 13:18
    SpringstilII
    Poziom 12  

    @panam
    Jakich parametrów potrzebujesz? Nie mam obrotomierza.

    Po rozgrzaniu do pełnej temperatury nie pomogło..Zatankowałem nawet vervy 98 żeby wykluczyć słabej jakości paliwo ale nawet na tej benzynie dzieje się tak samo, do tego auto bardzo słabo się rozpędza i czasem szarpie. Po wzroście temperatury do około 30-40°C silnik pracuje ok chociaż wydaje mi się,że jest nieco słabszy. O spalaniu nawet nie wspominam, które na dobrą sprawę przekracza 10l/100km. Świece i kable wymienię w najbliższym czasie ale wydaje mi się,że byłby problem z zapalaniem gdyby to było to.

    0
  • #9 13 Lut 2012 13:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #10 13 Lut 2012 22:46
    panam
    Poziom 29  

    Ciśnienie kolektora ssącego na biegu jałowym

    borsche napisał:
    Wyreguluj zawory.
    , to też może być przyczyną, ale nie pojawia się w jednym momencie tylko stopniowo. pozdrawiam

    0
  • #11 24 Mar 2012 20:12
    krystianekk23
    Poziom 2  

    Witam
    mam ten sam problem,po wyjęciu akumulatora te same objawy.Byłem u czterech mechaników w tym u elektromechanika i ręce rozkładają.żona chce złomować ale ja chcem najpierw przyczynę poznać.

    Dodano po 48 [sekundy]:

    Jeśli można wiedzieć to jaka była przyczyna u pana?

    0
  • #12 24 Mar 2012 22:33
    panam
    Poziom 29  

    krystianenekk23 , przeczytaj cały post to się dowiesz.

    0
  • #13 25 Mar 2012 08:36
    krystianekk23
    Poziom 2  

    przeczytałem i nie znalazłem nic,są tylko przypuszczenia a niema rzeczywistej awarii

    0
  • #14 25 Mar 2012 12:45
    panam
    Poziom 29  

    więc sprawdź te pypuszczenia.

    panam napisał:
    Tak więc moim zdaniem w tym pojeżdzie jest taki podgrzewacz kolektora ssącego pod sppodem i czasem uszczelka uszczała i tak samo auto się zachowywało,

    0
  • #15 26 Mar 2012 19:08
    krystianekk23
    Poziom 2  

    jutro wymieniamy uszczelkę,a czy to na pewno to?a co z chłodzeniem silnika?bo wiatrak kręci się tak jak by chciał a nie mógł jak by ktoś go palcem nakręcał.Na krutko wiatrak kręci się jak nowy ale jak podłączysz kostke spowrotem to nie ma siły.

    0
  • #16 26 Mar 2012 23:16
    panam
    Poziom 29  

    krystianekk23 napisał:
    wiatrak kręci się jak nowy ale jak podłączysz kostke spowrotem to nie ma siły.
    to osobny temat, sprawdź masy i zasilania ,sprawdź przekaźnik wiatraka i bezpiecznik. Czszególnie masy, może króraś się urwała.

    0
  • #17 14 Kwi 2012 21:10
    SpringstilII
    Poziom 12  

    Problemy ustały same..Nie wiem do teraz dlaczego..Ale mam jeszcze jedno pytanie, jak nazywa się ta rura oznaczona na zdjęciu? Bo mam dziurę w niej w kilku miejscach.

    Renault Clio I 1.2 KAT monowtrysk kłopoty z obrotami i ssaniem

    1
  • #18 16 Kwi 2012 20:42
    panam
    Poziom 29  

    Ona taka jest, tam są dziury orginalnie, to nie wpływa na pracę silnika

    0
  • #19 22 Cze 2012 22:17
    peioter
    Poziom 1  

    Witam
    U mnie objawy wyglądają podobnie, jednak ja nie ruszałem akumulatora (od zimy jezdze na nowym i nic sie nie działo). Wracajac z pracy poczułem spadek mocy - co ja pisze brak mocy, wrzucałem 2 a samochód stał w miejscu i gaz nie reagował. Mój przydomowym mechanik, pan "Edek" uznał ze to zapchany katalizator - faktycznie był cały nagrzany, wręcz czerwony. Zrobiliśmy wiec z niego strumienice, co teraz nie wydaje mi sie dobrym rozwiązaniem. Obecnie auto po odpaleniu na biegu jałowym kręci do 2000 obrotów, a po nagrzaniu obroty spadają ponizej 500 i auto chodzi jak traktor, silnik chce wyskoczyc z pod maski, i poprostu gasnie. Mechanik z komputerem tez nie wie co tp moze byc, cos posciemniał ze moze kolektor ssący pekniety, niby pokleili jakims silikonem ale cis nie dało. czy kos miał podobną sytuacje ?? czy ktos ma jakis pomysł na naprawe ?? jade tym razem do mechanika od francuzów, oby był bardziej kompetentny

    renault clio II 1,2 8v

    0
  Szukaj w 5mln produktów