Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagrzewnica olejowa master

camel 15 Mar 2013 22:10 56001 41
  • #31
    pablo1521
    Oil burners specialist
    Z tego zdjęcia to widać jedynie, że mosiężna :)
    Podaj typ, oznaczenie, a nie dyszę w folii.
  • #32
    norek
    Level 16  
    pablo1521 wrote:
    Z tego zdjęcia to widać jedynie, że mosiężna :)
    Podaj typ, oznaczenie, a nie dyszę w folii.
    Na dyszy jest tylko napis 0,6 .
  • #33
    irus.m
    Heating systems specialist
    irus.m wrote:
    Producent założył określone parametry. Trzeba głębszej interwencji w konstrukcję tej nagrzewnicy, by radykalnie zmienić jej parametry. Należało by zastosować przy zmianie dyszy na mniejszą także sterownik do zmiany wydatku wentylatora.
    pozdrawiam


    Jeszcze raz to powtórzę.
  • #34
    norek
    Level 16  
    Wydatek wentylatora to nie problem zmniejszyć .
  • #35
    irus.m
    Heating systems specialist
    norek wrote:
    Wydatek wentylatora to nie problem zmniejszyć .


    Rozumie, że jasne.
    Zastosuj sterowanie dmuchawy na triakach,ustaw proporcje paliwo/powietrze(tlen)
    na analizator spalin.Będzie OK.
    pozdrawiam
  • #36
    piracik
    Moderator of Heating systems
    irus.m wrote:
    Trzeba głębszej interwencji w konstrukcję tej nagrzewnicy, by radykalnie zmienić jej parametry

    Skoro producent zadeklarował 15kW mocy, zużycie oleju wskazuje, że jej moc faktyczna jest większa to jakich zmian potrzeba aby uzyskała moc zadeklarowaną przez producenta. Co producent nie potrafił zrobić, że trzeba go poprawiać?
    Nie znam nagrzewnic ale jak czytam to coś mi się tutaj nie zgadza.
  • #37
    pablo1521
    Oil burners specialist
    norek wrote:
    Na dyszy jest tylko napis 0,6 .

    Spróbuj założyć mniejszą ( 0,4 - 0,5) tego samego typu i jak pisał irus zmniejsz wydatek wentylatora. Najprościej przysłaniając częściowo wlot powietrza. Ale nie przesadź bo się zatrujesz spalinami - tu nie ma odprowadzenia spalin!!
    Reszta to doregulowanie ciśnienia powietrza z kompresora.

    Teoretycznie można by bez wymiany dyszy podnieść cały wymiennik w stosunku do zbiornika paliwa - zwiększyć różnicę poziomów dysza / paliwo.
    Automatycznie zmniejszy to wydatek dyszy.
    Ale to niełatwa operacja :)
    Te nagrzewnice nie są podatne na kombinacje.
    Jest jeszcze jeden prosty sposób - drastycznie zmniejszyć przekrój rurki paliwowej, ale może to skutkować zatykaniem się drogi paliwa z byle jakiego syfu w paliwie i na pewno utrudni zapłon w niskich temperaturach.
  • #38
    longer95
    Level 15  
    Witam, przepraszam że odkopuję ale może ktoś będzie w stanie mi pomóc?

    Posiadam nagrzewnice firmy Desa, model bliżej nie znany. Problem jest taki że prawdopodobnie brakuje w niej jakiegoś elementu. Objawem jest to, że po załączeniu żarzy się kilka sekund żarnik ( z dwoma żółtymi kablami) po czym po kilku sekundach wyłącza się i nie można jej włączyć, pomaga dopiero wyłączenie z prądu i ponowne włączenie. Przeglądając fora znalazłem info że powinien być jakaś fotokomórka, fotodioda? sprawdzająca stan płomienia?. Na płytce z elektroniką dwa niebieskie kable są do niczego nie podpięte (luźne) i prawdopodobnie powinny iść do tego brakującego elementu. Zwarcie ich nic nie pomaga. Jest ktoś w stanie pomóc, powiedzieć co to za brakujący element, ewentualnie zastąpić go rezystorem o podanej rezystancji żeby nagrzewnica nie wyłączała się po tych kilku sekundach tylko działała cały czas?.

    Nagrzewnica olejowa master Nagrzewnica olejowa master Nagrzewnica olejowa master Nagrzewnica olejowa master Nagrzewnica olejowa master
  • #39
    Roman61
    Level 16  
    Potrzebna jest fotokomórka do nagrzewnicy MASTER CEL można ją zakupić w serwisach nagrzewnic Master. Jednak nawet bez fotokomórki nagrzewnica powinna na chwilkę się uruchomić. Jeżeli nie startuje może to świadczyć o uszkodzeniu płytki elektronicznej.
  • #40
    pablo1521
    Oil burners specialist
    Roman61 wrote:
    Jeżeli nie startuje może to świadczyć o uszkodzeniu płytki elektronicznej.

    Raczej o niesprawnym kompresorku i/ lub zatkanej (uszkodzonej) dyszy, lub zapchanej drodze paliwowej.
    A fotokomóki faktycznie brak .... ale jest do kupienia.
    Mimo wszystko najpierw musi zapalić, fotka ma utrzymać płomień. Bez fotki powinna zapalać.
  • #41
    pietas3
    Level 2  
    longer95 wrote:
    Witam, przepraszam że odkopuję ale może ktoś będzie w stanie mi pomóc?

    Posiadam nagrzewnice firmy Desa, model bliżej nie znany. Problem jest taki że prawdopodobnie brakuje w niej jakiegoś elementu. Objawem jest to, że po załączeniu żarzy się kilka sekund żarnik ( z dwoma żółtymi kablami) po czym po kilku sekundach wyłącza się i nie można jej włączyć, pomaga dopiero wyłączenie z prądu i ponowne włączenie. Przeglądając fora znalazłem info że powinien być jakaś fotokomórka, fotodioda? sprawdzająca stan płomienia?. Na płytce z elektroniką dwa niebieskie kable są do niczego nie podpięte (luźne) i prawdopodobnie powinny iść do tego brakującego elementu. Zwarcie ich nic nie pomaga. Jest ktoś w stanie pomóc, powiedzieć co to za brakujący element, ewentualnie zastąpić go rezystorem o podanej rezystancji żeby nagrzewnica nie wyłączała się po tych kilku sekundach tylko działała cały czas?.

    Nagrzewnica olejowa master Nagrzewnica olejowa master Nagrzewnica olejowa master Nagrzewnica olejowa master Nagrzewnica olejowa master



    Witam.
    Posiadam taką samą nagrzewnicę. Po włączeniu zasilania włącznik miga przez kilka sekund a później pali się ciągłym światłem, odpala na kilka sekund a następnie gaśnie. Żarnik działa do tej pory aż nie wyłączę zasilania. Fotorezystor jest na 100% sprawny, paliwo dobrze dochodzi. Może tutaj ktoś mi pomoże.

    Z góry dzięki...
  • #42
    pietas3
    Level 2  
    @pablo1521 możesz mi pomóc?