Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagrzewnica olejowa master

camel 05 Feb 2012 09:14 56172 41
  • #1
    camel
    Level 14  
    Witam mam następujący problem .Nagrzewnica 20 kW firmy Master po włączeniu urządzenia przechodzi cykl startu odpala płomień lampka kontrolna miga następnie zaświeca się na stałe, po czym nagrzewnica wyłącza się.dopiero po zdjęciu zasilania nagrzewnica ponownie startuje i pracuje od kilku do kilkudziesięciu sekund zanim się wyłączy.Filtr paliwa sprawdzony, filtry powietrza sprawdzone, fotokomórka działa,pompa łopatkowa wyczyszczona.

    Poproszę o jakieś sugestie odnośnie uszkodzenia.
  • #2
    Roman61
    Level 16  
    Napisz czy to jest nagrzewnica z zapłonem żarnikowym czyli CEL a może z zapłonem iskrowym czyli CED z twojego opisu wynika raczej że to jest CEL i może być w niej uszkodzony żarnik. Jak nie jesteś zorientowany zamieść zdjęcia palnika.
  • #3
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Może wystarczy przeczyścić fotoelement lub krążek spiętrzający powietrze.
    Nie wiem jak w nagrzewnicach ale w kotłach często jest tak, że krążek jest pokryty sadzą do tego stopnia, że fotoelement nie widzi światła z płomienia.
    Warto również podregulować palnik jeżeli jest sadza.
  • #4
    camel
    Level 14  
    To jest nagrzewnica z zapłonem żarnikowym, żarnik podczas startu jarzy się,chyba że ma on działać także gdy płomień już się pali ( jako podtrzymanie).
    Fotokomórkę czyściłem nie zauważyłem też dużych ilości sadzy które miały by wpływ na pracę urządzenia.
  • #5
    Roman61
    Level 16  
    Żarnik powinien się żarzyć około 7 sekund potem gaśnie. Zostaje jeszcze czyszczenie dyszy może jest zabrudzona i źle rozpyla paliwo, może pompa nie podaję właściwego ciśnienia a zdarza się też uszkodzenie płytki elektronicznej czyli możliwości jest wiele.
  • #6
    camel
    Level 14  
    Dyszę sprawdzałem nie widać oznak zabrudzenia po odłączeniu żarnika i odkręceniu dyszy widać że ładnie rozpyla paliwo,jutro sprawdzę płytkę na razie dziękuję za pomoc.
  • #7
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Roman61 wrote:
    Zostaje jeszcze czyszczenie dyszy

    Zdradzisz kolego w jaki sposób czyścisz dysze? Skąd masz później pewność prawidłowego jej działania?
    Roman61 wrote:
    darza się też uszkodzenie płytki elektronicznej

    Nie lepiej na początek sprawdzić fotoelement? Koszt na pewno niższy niż płytki.

    Proponuję wyciągnąć fotoelement i przeczyścić. Sprawdzić czy szkiełko (często z tworzywa) nie jest zmatowione lub podtopine.
    Można wpiąć omomierz i porównać opór przy zasłoniętym, a następnie przy odsłoniętym fotoelemencie.
    Można również spróbować (zachować szczególną ostrożność) wyciągnąć w/w element, zasłonić, włączyć nagrzewnicę i w ciągu 2 / 3s od momentu pojawienia się płomienia odsłonić aby widział np. lampę na suficie. Nie podstawiać elementu pod bardzo mocne światło np. 1m od lampy lub bliżej - grozi uszkodzeniem automatyki.
  • #8
    camel
    Level 14  
    Dyszę czyściłem miękką szmatka przemywając ropą później odłączyłem elektrycznie żarnik ,odkręciłem dyszę na bok,podłożyłem szmatkę pod dyszę i uruchomiłem nagrzewnicę bez żarnika widać jak tworzy się mgiełka z paliwa (oczywiście nie za długo). Fotorezystor również sprawdzałem miernikiem podświetlając żarówką trzyma stałe parametry zależnie od natężenia światła.
  • #9
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Dyszy się nie czyści. Jeżeli jest podejrzana to się ją wymienia po czym należy wykonać analizę spalin.
  • #10
    dadus18
    Level 13  
    Witam by nie zakładać nowego tematu będę kontynuował ten. Problem podobny jak w temacie, z tym że moja nagrzewnica to Blyss 14 KW model REO 15. Posiada zapłon iskrowy chyba bo ma 2 wystające druciki w palniku. Zaczęła przerywać więc rozkręciłem, przeczyściłem komorę spalania oraz ten iskrownik, wymieniłem paliwo w baku no i wyciągnąłem element światłoczuły by przemyć osłonkę. Po złożeniu niestety już nie odpala mruga czerwona lampka. Czy jest to wina wyciągnięcia tego elementu na światło?? Czy może coś innego ??? Pozdrawiam.
  • #11
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Jeżeli fotoelement będzie widział światło to nie puści paliwa.
  • #12
    dadus18
    Level 13  
    Sprawdziłem, zakryłem fotoelement, ale nic z tego nadal nie działa. A czy ta blaszka (chyba wyłącznik termiczny) ma być w obiegu zamkniętym czy otwartym, bo może niechcący dotchnąłem. Jak nie to to nie wiem:/, a jak sprawdzić czy fotoelement jest sprawny?
  • #13
    piracik
    Moderator of Heating systems
    P dwóch lub trzech próbach odpalenia wyciąg palnik i zobacz czy komora spalania jest mokra od oleju.
    Sprawdź ustawienie elektrody zapłonowej. Dyszę można byłoby wymienić na nową. Jeżeli już parę lat pracuje to nie rozpyla tak jak trzeba.
    Ściągnij sobie instrukcję i poustawiaj wszystko tak jak jest tam podane.
    Zwróć uwagę na ustawienie ilości powietrza.
    Bardzo wiele czynników ma tam znaczenie dla prawidłowej pracy.
    Może poszukaj jakiegoś serwisu w okolicy, który w dobrych pieniądzach ustawiłby Ci to pod analizę spalin.
    Pozdrawiam
  • #14
    dadus18
    Level 13  
    Oleju nie puszcza, bo nawet w filtrze go nie ma, nagrzewnica pracowała może kilkanaście razy, a instrukcji nie mogę za nic znaleźć, ilość paliwa też regulowałem ale nic nie daje :/
  • #15
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Jeżeli w filtrze nie będzie paliwa to palnik może nie zassać go.
    Jak regulowałeś ilość paliwa bez paliwa? Masz manometr aby teraz ustawić ciśnienie na prawidłowe?
    Znasz wartość tego ciśnienia? Nakręciłeś coś w ślepo, teraz będziesz musiał pokombinować aby to zadziałało.

    Zalej filtr olejem. Wkręć manometr do pompy i ustaw ciśnienie oleju na dyszę.
    Jeżeli podasz oznaczenia dyszy to powiem jakie ciśnienie na dyszę nastawić.
  • #16
    dadus18
    Level 13  
    Hmm... no wiem nie popisałem się tutaj, generalnie to ona działa w ten sposób że po włączeniu załancza się wiatrak, potem po chwili jest pstryk", napełnia się filtr (tak to nie ma w nim paliwa) i wtedy podaje do dyszy. W instrukcji doczytałem kiedyś że z tyłu jest pokrętło regulujące ciśnienie więc sprawdziłem co się będzie działo i skręciłem, efekt był taki że nie grzało tak mocno, ale chodziła normalnie, nic więcej nie regulowałem z tym że teraz nie chce zrobić tego pstryk i świeci się czerwona kontrolka. A czy jest możliwe że ten fotoelement po wystawieniu na światło się uszkodził???
  • #17
    piracik
    Moderator of Heating systems
    dadus18 wrote:
    A czy jest możliwe że ten fotoelement po wystawieniu na światło się uszkodził???

    Nie, z tego powodu nie powinien się uszkodzić.
  • #18
    norek
    Level 16  
    Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego
    posiadam Blyss 14 KW model REO 15 i pali od nowości 2L ON na godzinę pracy a powinna około 1,5 (dysza 0,6)
    jak zmniejszyć spalanie tej nagrzewnicy ?
  • #20
    norek
    Level 16  
    irus.m wrote:
    Sprawdż, czy jest wkręcona odpowiednia dysza, czy podawany olej jest pod odpowiednim ciśnieniem t.z. według instrukcji.
    pozdrawiam
    DTRki nie posiadam,dostałem tylko gwarancje i instrukcje jak wyczyścić filtr itd.
  • #22
    norek
    Level 16  
    Może znajdzie się jakiś serwisant i coś podpowie .
  • #23
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Na tej dyszy mniejszego spalania nie uzyskasz. Aby zmniejszyć zużycie paliwa przez dana dysze zmniejszamy ciśnienie oleju. Przy tej dyszy która masz jeżeli jeszcze bardziej przykrecisz to przestanie rozpylac. Tylko wymiana dyszy.

    Dodano po 7 [minuty]:

    15kW to mniej więcej dysza 0.35 ciśnienie 8,5 bar.
    Dane te nie pochodzą z DTR urządzenia tylko z suwaka danfoss.
  • #24
    norek
    Level 16  
    Manometr potrafię podpiąć w obieg tylko jak zmniejszyć to ciśnienie ?
    w dokumentacji napisali że powinna zużywać 1,18 kg/h a pali jak smok
    nawet jestem skłonny zmniejszyć moc do 10 kw tylko jaka dyszę zastosować ?
  • #25
    pablo1521
    Oil burners specialist
    camel prośba jest o podanie typu nagrzewnicy.
    Bez tego cały temat jest pisany w ciemno.

    piracik wrote:
    15kW to mniej więcej dysza 0.35 ciśnienie 8,5 bar.

    Pierdoły kolego piszesz. To co napisałeś dotyczy dysz ciśnieniowych w palnikach ale - NIE ten rodzaj nagrzewnicy!!
    To nie palnik olejowy tylko nagrzewnica z dyszą rozpylaną powietrzem.
    Brak ciśnienia paliwa - dajesz tylko ciśnienie powietrza do dyszy w granicach 0,20 - 0.50 bar
    Paliwo pobierane jest podciśnieniowo!!!

    irus.m wrote:
    Sprawdż, czy jest wkręcona odpowiednia dysza,


    A myślisz, że była wymiana na nieodpowiednią?
  • #26
    irus.m
    Heating systems specialist
    Zdarzyło mi się , że w sprzętach ,,przez nikogo nie rusanych" były wstawione inne akcesoria.
    Nie ufam nawet sobie, za każdym razem sprawdzam zgodność DTR z naturą, lub protokołem zmian. To jest prostsze, niż dochodzić do celu przez parę godzin.
    pozdrawiam
  • #27
    norek
    Level 16  
    pablo1521 wrote:
    To nie palnik olejowy tylko nagrzewnica z dyszą rozpylaną powietrzem.
    Brak ciśnienia paliwa - dajesz tylko ciśnienie powietrza do dyszy w granicach 0,20 - 0.50 bar
    Paliwo pobierane jest podciśnieniowo!!!
    Tak jak opisałeś kolego,ustawiłem ciśnienie najmniejsze jakie można było aby spalanie występowało
    jak zmniejszyć moc tej dmuchawy ?
    dmuchawa jest nowa i nic nie podmieniałem tylko sprawdziłem jaka jest dysza
  • #28
    pablo1521
    Oil burners specialist
    Na siłę jeśli musisz zmniejszyć moc to tylko wymiana dyszy na taki sam tylko, ale mniejszą, ale licz się z tym, że możesz jej nie doregulować - W tych nagrzewnicach nie ma regulacji powietrza do spalania.
  • #29
    norek
    Level 16  
    Dysza jest taka jak na foto (0.6),gdzie taką kupić i ile mniejszą zastosować ?
    Nagrzewnica olejowa master
  • #30
    irus.m
    Heating systems specialist
    Producent założył określone parametry. Trzeba głębszej interwencji w konstrukcję tej nagrzewnicy, by radykalnie zmienić jej parametry. Należało by zastosować przy zmianie dyszy na mniejszą także sterownik do zmiany wydatku wentylatora.
    pozdrawiam