Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra F 1.4 błąd 85, samochód na odpala.

lukpio3 05 Feb 2012 12:34 2993 12
  • #1
    lukpio3
    Level 21  
    Witam.
    Wiem że są podobne tematy związane z błędem 85 ale niestety żaden z nich nie był w stanie mi pomóc. Wczoraj siostra pojechała astrą do pracy, zostawiła ją normalnie jak zawsze na parkingu, wieczorem chce odpalić a samochód nie pali. Już była noc więc samochód został pod jej pracą, dziś rano pojechaliśmy, samochód z holowałem. Jak próbowałem go odpalić na holu to zaczęła mi pulsować kontrolka silnika i pulsowała przez cały czas. Dopiero jak wyłączyłem zapłon i włączyłem ponownie to przestała pulsować i świeciła się normalnie. Przy próbie odpalenia samochód kręci normalnie i tak jakby prawie już łapał ale nie odpala. Już mało co brakuje, przez chwilę nawet jakby chodził ale mimo to gaśnie. Sprawdzałem 2 komplety kluczy i jest to samo. Zczytałem błędy i wyświetla tylko jeden. Błąd 85. Nic poza nim nie ma. Wyczytałem że to błąd imo. Teraz po podładowaniu aku, ponowna próba odpalenia. Akumulator już mocniejszy więc lepiej kręcił. Potrzymałem ale tak dosyć długo i w końcu zaskoczył. Trochę go przygazowałem, zostawiłem a on zgasł. Drugi raz też problem z odpaleniem. Pokręciłem dłużej w końcu zapalił i chodzi teraz normalnie. Jak się już trochę podgrzał, ssanie się wyłączyło to pali dobrze no ale kurcze, coś się z nim musi ewidentnie dziać i nie mogę tak tego zostawić tylko muszę zdiagnozować usterkę tylko że nawet nie wiem w czym może tkwić problem. Iskra na 100% jest bo sprawdzałem, wykręciłem świeci. Iskra bardzo ładna, mocna. Przewody od świec? Aparat zapłonowy? A może coś nie tak z paliwem. Jeśli potraficie pomóc będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam.
  • #3
    lukpio3
    Level 21  
    Podam dokładnie dane silnika. Samochód to astra F, rocznik 1998, silnik 1.4 8V o oznaczeniu X14NZ.
  • #4
    Reflekt
    Level 17  
    sprawdź czy po przekręceniu stacyjki słychać pompę paliwa , jeśli nie to podłącz ją na krótko i włącz rozrusznik , a sprawdź bezpiecznik pompy.
  • #5
    lukpio3
    Level 21  
    Tak tak, pompę słychać. I jak napisałem samochód odpalił w końcu ale po wielkich trudach i bardzo długim kręceniu.
  • #6
    Reflekt
    Level 17  
    zakładam że akumulator jest sprawny i rozrusznik, sprawdził bym ciśnienie paliwa powinno być w granicach 0,7-0,8 bar jeśli nie ma wymaganego ciśnienia sprawdź filtr paliwa
  • #7
    lukpio3
    Level 21  
    Akumulator ma niespełna 2 lata. Jeszcze na gwarancji. Samochód wcześniej nawet w największe mrozy kręcił elegancko. Palił od strzału. Rozrusznik na 100000% sprawny. W wakacje był regenerowany :). Rozumiem że ciśnienia paliwa sam nie sprawdzę? A czy przyczyną mogła być niewłaściwa eksploatacja samochodu w mrozy? Bo przecież ona nie zatankuje za większą kwotę tylko jeździ aż wskazówka rezerwy w ogóle się nie podnosi i tankuje po 20 - 30zł. Nie wiem co za jakaś mania. Jakby nie można było jechać, zatankować nawet za te 100zł i mieć spokój. Tłumaczyłem jej że nie powinno się zimą na tak niskiej rezerwie jeździć ale to jak grochem o ścianę.
  • #8
    Reflekt
    Level 17  
    kolego masz odpowiedź , jeśli jeździsz na rezerwie samochodem z pompą w baku wystarczy że załapie parę razy powietrza i się zaciera, zatankuj z 10 l paliwa i włącz i wyłącz parę razy stacyjkę aby odpowietrzyć układ paliwowy. Następnie uruchom silnik
  • #9
    lukpio3
    Level 21  
    Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale w ogóle po odpaleniu, ten samochód jakoś tak nie równo pracuje, przerywa. Nie cały czas tylko przez ok 5s po samym uruchomieniu silnika. Czyżby nie palił na wszystkich?

    Teraz jak byłem go znowu przepalić to zapalił ładnie ale znowu nie równo pracował. Dopiero po chwili zaskoczył i praca się wyrównała.
  • #11
    lukpio3
    Level 21  
    To jest wtryskiwacz? Byłem przekonany że pompa paliwa jest właśnie w tym miejscu, szczególnie że po włączeniu zapłonu słuchać było tak takie chwilowe syczenie.
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Daj sobie spokój, bo nic nie naprawisz. Ten błąd 8 to nieprawidłowy sygnał immo bodajże. Tak że poza Twoimi możliwościami diagnozy i naprawy.
  • #13
    lukpio3
    Level 21  
    Ale jeśli samochód w końcu odpalił to w dalszym ciągu może to być błąd imo? Ja nie jestem pewien czy ten błąd jest na pewno związany z tym że samochód nie może odpalić. Tydzień temu naprawiałem alternator bo łożysko poszło i odłączałem aku więc może już wtedy ten błąd się pojawił.