Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ogrzewanie nowego domu prosba o opinie i rady

kobi1408 05 Lut 2012 12:53 4537 30
  • #1 05 Lut 2012 12:53
    kobi1408
    Poziom 8  

    Witam
    Jestem w trakcie budowy domu jednorodzinnego. Ściany jednowarstwowe ytong 40cm, okna pasywne potrójna szyba. Wielkość: parter 124m2 poddasze 98m2 plus garaż 43m2. Staram się bardzo dobrze izolować dom.
    Planuje w domu wykonać następujące ogrzewanie:
    1. Parter całość ogrzewanie podłogowe około 104m2
    2. Poddasze ogrzewanie podłogowe około 20m2
    3. Reszta kaloryfery około 78m2
    4. Kocioł gazowy dwufunkcyjny kondensat
    5. Kominek z wezownica lub nasadka wodną na komin. Planuje palić w kominku 3 razy w tygodniu wieczorami .
    6. pojemnościowy wielofunkcyjny wymiennik ciepła
    7. wentylacja mechaniczna
    8. garaz nieogrzewany lub 1 kaloryfer na powrocie

    Nie chodzi mi o sposób wykonania instalacji gdyż jest to za wczesny etap, ponadto zlecę wykonanie prac firmie , jak będę mieć schemat wrzucę do oceny.

    Mnie chodzi o następujące informacje :
    1. czy moja koncepcja ogrzewania jest optymalna do mojego domu mieszkalnego
    2. co można zmienić a co zostawić

    Proszę o opinie i rady:

  • Megger
  • #2 05 Lut 2012 14:02
    Dido230
    Poziom 22  

    Samo podłogowe może nie zawdze dać radę więc dobrze mieć grzejniki, podłogowe trzeba raczej traktowac jako przyjemnosć. Co do zródła ciepła wolałbym mieć jakąś alternatywę na wszelki wypadek jak PO doprowadzi do tego że gaz będzie droższy od węgla i ON-opałowego. Pomysl też nad tym czy przy braku zasilania które czasem może się zdarzyć Twoje ogrzewanie będzie działać i w jakim stopniu.

  • #3 05 Lut 2012 15:40
    Zbigniew Rusek
    Poziom 33  

    Ja uważam, że podłogówka będzie wystarczająca (zwłaszcza przy takiej izolacji cieplnej domu). Sam wolałbym (ale to nie możliwe, gdyż mieszkam w bloku) nie mieć grzejników a mieć ogrzewaną podłogę (gdyż mi za gorąco w plecy a jednocześnie zimno w nogi). przy tak solidnej izolacji garaż może być nieogrzewany, jeśli będzie tak samo izolowany jak reszta domu (auto nie zamarznie). Z budynkami pasywnymi trzeba uważać, by się nie zminiły w saunę (może być tak, że zimą prawie wcale nie trzeba będzie ogrzewać - poza okresem dużych mrozów) a w pozostałych porach roku problemem może być zbyt wysoka temperatura wewnątrz a klimatyzacja pożera dużo prądu. Gdy np. wystarczy grzać przez 3 czy max. 4 tygodnie w roku a klimatyzacja chłodząca musi pracować 5-6 miesięcy, to rachunek ekonomiczny jest wątpliwy. Gdy dom stanie się "termosem" to nawet ciepło z telewizora, komputera, oświetlenia będzie - poza zimą - zmorą. W końcu rok to nie tylko zima.

  • #4 05 Lut 2012 15:56
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Odseparował bym termicznie garaż od części mieszkalnej (ogrzewanej).
    Potrzebny będzie bufor ciepła jeśli ma działać kominek z ogrzewaniem podłogowym.
    Nie musi być duży ale lepiej się sprawdzi on z zaworem niż sprzęgło o małej pojemności.
    Nie wiem jak chcesz połączyć kominek z mechanicznym wymiennikiem powietrza i kto Ci zatwierdzi taki projekt.

  • #5 05 Lut 2012 16:04
    1tropek
    Poziom 22  

    "1. Parter całość ogrzewanie podłogowe około 104m2 "

    Czy układ budynku będzie powodował swobodny przepływ ciepłego powietrza z parteru na piętro?
    Ogrzewanie podłogowe jest bardzo bezwładne i czasami można dojść do wniosku, że grzeje tylko wtedy kiedy chce.

  • #6 05 Lut 2012 16:37
    kobi1408
    Poziom 8  

    1. garaż jest odizolowany od części mieszkalnej budynku
    2. w części pokoju gościnnego około 45m2 jest duża klatka schodowa stad będzie przepływ powietrza z parteru na piętro.
    3. wentylacja mechaniczna nie jest podłączona do instalacji co
    4. szacuje ze nie uda mi się osiągnąć budynku pasywnego zakładam jedynie bardzo dobra izolacje
    5 braki w dostawie prądu zdążają się bardzo rzadko w mojej okolicy stad nie inwestuje oprócz kotła gazowego i kominka w inne źródło ciepła, najwyżej będę palił w kominku i rozprowadzać ciepło poprzez kratki wydmuchowe powietrza z kominka
    Czy kominek z wezownica lub nasadem kominowym przy moim stylu palenia bedzie wystarczający ??, czy lepiej zastosować kominek z płaszczem wodnym ??
    wymiennik ciepła może taki : http://www.wymienniki-ciepla.pl/wymienniki.html ??

  • #7 05 Lut 2012 16:58
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    1) Chodzi o to, że przy kominku należy odpowiednią ilość powietrza niezależnie od działania wentylacji mechanicznej.
    2) Na etapie projektu żaden projektant nie zaprojektuje Ci kominka z nasadem kominowym . Nasad kominowy stosuje się tylko w modernizacjach gdzie z pewnych względów nie da się zrobić inaczej.

  • Megger
  • #8 05 Lut 2012 17:34
    kobi1408
    Poziom 8  

    1. Powietrze do kominka dostarczane bedzie rura z zewnatrz
    2. czyli jaki kominek do mojego stylu palenia, z plaszczem wodnym czy bez ??

  • #9 05 Lut 2012 17:45
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Zamontował bym z płaszczem wodnym (lub dołożyć wężownicę ale w kominku a nie nad) + bufor i zawór. Łatwiej jest rozprowadzić ciepło na cały budynek ale trudniej zabezpieczyć i zgrać z kotłem podstawowym.

  • #10 05 Lut 2012 19:24
    1tropek
    Poziom 22  

    1tropek napisał:
    "1. Parter całość ogrzewanie podłogowe około 104m2 "

    Czy układ budynku będzie powodował swobodny przepływ ciepłego powietrza z parteru na piętro?
    Ogrzewanie podłogowe jest bardzo bezwładne i czasami można dojść do wniosku, że grzeje tylko wtedy kiedy chce.



    ?

  • Megger
  • #11 05 Lut 2012 20:47
    kobi1408
    Poziom 8  

    @1tropek
    jak wcześniej pisałem, w salonie który jest połączony z jadalnia ,kuchnią ogólnie otwarta przestrzeń, znajduje się klatka schodowa dość duża, tedy będzie powietrze unosić się na piętro , czy będzie swobodny przepływ tego nie wiem na 100%

  • #12 05 Lut 2012 20:59
    1tropek
    Poziom 22  

    kobi1408 napisał:
    @1tropek
    jak wcześniej pisałem, w salonie który jest połączony z jadalnia ,kuchnią ogólnie otwarta przestrzeń, znajduje się klatka schodowa dość duża, tedy będzie powietrze unosić się na piętro , czy będzie swobodny przepływ tego nie wiem na 100%


    Na prawo od wejścia są schody na piętro, następnie do kotłowni i mała łazienka a kuchnia po lewej?

  • #13 05 Lut 2012 21:39
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    kobi1408 napisał:
    5. Kominek z wezownica lub nasadka wodną na komin. Planuje palić w kominku 3 razy w tygodniu wieczorami .

    Chyba tylko dla klimatu- ogień, te rzeczy ( taki atawizm).
    Już wiele razy na tym forum odradzałem budowę kominka z płaszczem wodnym, jako dodatkowe źródło ciepła JEŚLI JEST GAZ. To po prostu sie nie opłaca i dodatkowe atrakcje w postaci kotłowni w salonie... Przyzwoity wkład kominkowy, + podłaczenie tego do instalacji to koszty porównywalne z kotłownia gazowa., a dochodzi jeszcze spora kasa na obudowanie tego kominka.
    Zalecam jak najwięcej podłogówki, a jeśli grzejniki to należy je powiekszyć o min. 50% i grzać na 40- 45 stC z tej samej temp. co podłogówka. Dołożyc 1-1,5 tys na automatyzacje , podział na strefy+ dobre sterowanie z kilku termoregulatorów tygodniowych. I kumaty, nie zacofany fachowiec to podstawa. Niestety wiekszość obiecuje złote góry stosując bardzo drogie rozwiązania, których możliwości sa z reguły wykorzystane w 20% , albo zniweczone beznadziejnym montażem, doborem osprzetu , czy regulacją instalacji.

    Po co ściany Ytong 40 cm? Już widzę marnowana kasę...

  • #14 06 Lut 2012 09:33
    kobi1408
    Poziom 8  

    @andrzej lukasiewicz
    1 ściany są już wymurowane, stan surowy zamknięty, osobiście gdybym jeszcze raz budował , wykonałbym ściany dwuwarstwowe

    czy warto zainwestować w podłogówkę na poddaszu również w pokojach ,zamiast kaloryferów. Jednak tam zamiast płytek będą panele co ogranicza przewodzenie ciepła

  • #15 06 Lut 2012 10:09
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Mam panele gr 10mm na cienkim podkładzie 1,6 i takie ogrzewani spokojnie daje radę przy -20 st. Warunek to min 25-30 cm ocieplenia na poddaszu.

    kobi1408 napisał:
    osobiście gdybym jeszcze raz budował , wykonałbym ściany dwuwarstwowe

    To ktoś decydował za CIebie? Jakie to sa ściany 2 warstwowe- chyba 3 warstwowe. To to dopiero jest wywalanie kasy...A na koniec znów 4 warstwa styropianu i struktura...( 90% znanych mi przypadków tak własnie sie kończy)

  • #16 06 Lut 2012 10:43
    k0s10r
    Poziom 18  

    Tak jak kolega wcześniej pisał, nie rób drugiej kotłowni w salonie. Zamiast kominka zainwestuj w dobre sterowanie podłogówki tzn. termostaty i siłowniki do oddzielenia poszczególnych pomieszczeń. Ja u siebie mam samą podłogówkę, z rozdzielaczy od podłogówki podłączyłem sobie też dwa grzejniki drabinkowe, które wspomagają grzałki elektryczne.

  • #17 06 Lut 2012 11:05
    kabee84

    Poziom 24  

    W dobrze zbudowanym obiekcie (przede wszystkim porządna izolacja termiczna) ogrzewanie podłogowe sprawdza się znakomicie i jest bezsprzecznie najekonomiczniejszym sposobem ogrzewania. Najekonomiczniejszym z kilku względów: niskie temperatury czynnika grzewczego w instalacji (pełna kondensacja w w kotle kondensacyjnym), optymalne rozprowadzenie ciepła (mniejszy ruch mas powietrza) i przy niższej temperaturze odczuwamy większy komfort cieplny.
    Podłogówka ma jedną ogromną wadę: duża bezwładność. Możliwości wysterowania temperatur w poszczególnych strefach czasowych są bardzo ograniczone. Jednym zdaniem: podłogówka najlepiej się spisuje, gdy chcemy mieć w miarę równą temperaturę w pomieszczeniu przez całą dobę.

    Jeśli ktoś sugeruje, że podłogówka nie dogrzeje domu - nie ma zielonego pojęcia na ten temat. Nie słuchaj takich doradców. Dobrze wykonane ogrzewanie podłogowe działa znakomicie. Ja mam u siebie w firmie wyłącznie ogrzewanie podłogowe, anie jednego grzejnika. Aktualnie 19stopni, na zewnątrz rano było -20... Budynek bardzo słabo docieplony.

    Osobnym tematem jest, czy lubisz ogrzewanie podłogowe. Nie każdemu ono służy.... Ale to zupełnie osobny temat.

    Grzejniki w sypialniach moim osobistym zdaniem to dobry pomysł, ale tak jak kolega andrzej zasugerował - znacznie je przewymiarować, aby z niskiej temperatury czynnika grzewczego wycisnąć jak najwięcej mocy. Podobno źle się śpi w pomieszczeniach z ogrzewaniem podłogowym. Ja nie mam takich doświadczeń, w pracy nie śpię :-) a w domu mam grzejnik i głowicę ustawioną na pozycji "1" (lubię spać przy niższej temperaturce).

    Kominek z płaszczem wodnym jest dobry wyłącznie, gdy chciałbyś z niego korzystać często. Znam ludzi, którzy uwielbiają palić w kominku i kocioł gazowy pełni funkcję "dodatkowego". Znam też takich, którzy palą w kominku hobbistycznie, dla przyjemności, sporadycznie. Wtedy kominek z płaszczem wodnym nie ma absolutnie żadnego sensu. Musisz sam określić przede wszystkim, jak często chcesz korzystać z kominka. Jeśli bardzo często - płaszcz wodny i kominek na układ zamknięty. Jeśli sporadycznie - zwykły wkład. Z jakimikolwiek wężownicami na komin, nasadkami i innymi cudami nie zawracaj sobie głowy. Szkoda czasu, zdrowia i pieniędzy. Mechaniczne rozprowadzenie powietrza tzw. turbo z kominka też odradzam. Syf w całym domu a do tego ja osobiście źle się czuję - zbyt suche powietrze.

    Panele podłogowe nie są problemem przy podłogówce. Tak jak pisałem na wstępie - poprawnie wykonana instalacja będzie grzała. Są nawet specjalne panele odporne na zmiany temperatur czyli do ogrzewania podłogowego.

    Automatyka instalacji to dodatkowy ciekawy temat. Warto przed tynkami rozprowadzić przewody do termostatów w poszczególnych pomieszczeniach. Koszt niewielki (przewód 1,20/mb) a w przyszłości mamy większe możliwości dotyczące automatyki... Kocioł oczywiście obowiązkowo z automatyką pogodową. Na podłogówkę zawór 3-drogowy z siłownikiem i automatyką sterującą zaworem. Pompy daj energooszczędne, automatyczne - mało kto na to zwraca uwagę, a taka pompa pracując prawie całą dobę potrafi sporo zjeść prądu :-) .

    Pozdrawiam i życzę powodzonka!

  • #18 06 Lut 2012 20:37
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    kabee84 napisał:
    Kocioł oczywiście obowiązkowo z automatyką pogodową. Na podłogówkę zawór 3-drogowy z siłownikiem i automatyką sterującą zaworem.

    Z tym to bym dyskutował...
    Pogodówka w praktyce podnosi temp. czynnika grzewczego w zaleznośc i od mrozu na zewnątrz, co jest nieporządane ( nie ekonomiczne), a nawet szkodliwe przy ogrzewaniu podłogowym. W dobrze ocieplonym budynku to tylko termostaty rzadza temperaturą. Grzeje dotąd , az osiągnie załozona temp. Pogodówka wprowadza tylko zamieszanie.
    Jeśli powiekszamy grzejniki i NIE STOSUJEMY POGODÓWKI to po co nam zawór 3- drogowy do mieszania, a juz tym bardziej po co taki z siłownikiem?
    kabee84 napisał:
    Podobno źle się śpi w pomieszczeniach z ogrzewaniem
    podłogowym

    Spanie jak w innym systemie: zasypiam wieczorem i budze sie rano...Ważne jest by w jakimkolwiek systemie grzewczym utrzymywać w sypialni 18-19 st nie wiecej, gdyż wyższa temp. męczy i budzimy sie nie wyspani. Znam przypadki , gdzie ludzie spia przy 22-24 stopniach. Tragedia i widać po nich wieczne zmeczenie.
    U mnie nie czuć ciepła do podłogi , panele mają temperaturę trudna do okreslenia przez gołą stopę : ni ciepło, ni zimno . I tak powinno być ,a w pomieszczeniach ciepło.
    Odradzam podłogówkę dla niereformowalnych ciepłolubnych, co to lubią mieć w domu 25 stopni i w gaciach chodzić- zamiast normalnie sie ubrać. Wtedy podłoga musi być wyraźnie ciepła, a to juz jest nie zdrowe.

  • #19 06 Lut 2012 23:38
    kabee84

    Poziom 24  

    andrzeju - przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo masz widocznie problemy... szczególnie fragment o zaworze 3-drogowym, automatyce i siłowniku.....

  • #20 07 Lut 2012 06:30
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Pogodówka w praktyce podnosi temp. czynnika grzewczego w zaleznośc i od mrozu na zewnątrz, co jest nieporządane ( nie ekonomiczne), a nawet szkodliwe przy ogrzewaniu podłogowym. W dobrze ocieplonym budynku to tylko termostaty rzadza temperaturą. Grzeje dotąd , az osiągnie załozona temp. Pogodówka wprowadza tylko zamieszanie.


    Ciekawe ...

  • #21 07 Lut 2012 17:41
    michcio
    Poziom 33  

    A mi się zawsze wydawało, że do podłogówki to tylko sterownik pogodowy...
    Sterowanie tak bezwładnym systemem termostatami pokojowymi jest trochę bez sensu...

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jakie to sa ściany 2 warstwowe- chyba 3 warstwowe. To to dopiero jest wywalanie kasy...A na koniec znów 4 warstwa styropianu i struktura...( 90% znanych mi przypadków tak własnie sie kończy)


    2-warstwowa ściana to taka, gdzie są 2 warstwy: konstrukcyjna i izolacyjna. To jest najpopularniejsza i najsensowniejsza obecnie ściana - dobrze izoluje i jest stosunkowo tania. Czyli po prostu mur z jakiegoś tam bloczka i styropian/wełna, na to klej z siatką i tynk cienkowarstwowy.
    3-warstwowa ściana to w zasadzie 2-warstwowa, ale zamiast kleju i tynku jest postawiona cienka ściana osłonowa (np. klinkier, lub otynkowana).

    1-warstwowa ściana to takie nie wiadomo co na dzień dzisiejszy. Teoretycznie spełnia normy przewodnictwa cieplnego, ale w praktyce to szkoda gadać...
    Nie dość, że punkt rosy występuje w ścianie (więc stopniowo wilgotnieje i traci izolacyjność), to w praktyce nie ma ekipy, która by potrafiła ją postawić tak jak to zaleca producent (spoiny, zaprawy, nadproża systemowe itd.), i wychodzi sito (dobrze widać to w termowizji). Ciężko uniknąć mostków (w zasadzie to niemożliwe), problemy z oknami (trzeba robić styropianowe węgarki bo będzie wilgoć wokół okna) i długo można by tak wymieniać... Ale w ulotce wygląda super.
    A potem i tak większość prędzej czy później taką ścianę ociepli (trudno się dziwić). Tylko można było od razu, byłoby taniej i ściana cieńsza :)

  • #22 08 Lut 2012 09:56
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    michcio napisał:
    Sterowanie tak bezwładnym systemem termostatami pokojowymi jest trochę bez sensu...

    Jest bez sensu , jesli sie nie wie jak to robić.
    U siebie mam właśnie takie sterowanie , a zaznaczam, ze nie mam nawet jednego grzejnika w domu. Temp. nocna 19, a dzienna 21 i nigdy nie ma większego przerzutu niż 1 st.C, a normalnie ok 0,5 st.C.
    A właśnie sterowanie z pogodówki jest nieprecyzyjne. Przykład z dwoma sytuacjami :
    - piekny słoneczny, bezwietrzny dzień, czujnik zewn odczytuje -10 st.C
    - wichura i śnieżyca na zewnątrz, temp. czujnika nadal -10 st.C
    Wynik w domu zimno, bo ustawienia krzywej nijak nie maja się do faktycznego wychładzania budynku, albo trzeba je zmieniać, a z termoregulatorem mam w mieszkaniu wciąż takie warunki, jakie sobie założyłem.

    Co do ścian, to czytając, że kolega zamierza dobrze ocieplić budynek to oczywiście będzie ściana 40 cm z ociepleniem, czyli dwuwarstwowa. Co do warstw w moim poście oczywiście miałem na myśli liczbe murów ( i jak zrozumiałem autor tez to miał na myśli), choć moge sie mylić. Oczywiście teorie i praktykę ocieplania znam dobrze...

  • #23 08 Lut 2012 12:59
    kabee84

    Poziom 24  

    andrzej lukaszewicz napisał:

    - piekny słoneczny, bezwietrzny dzień, czujnik zewn odczytuje -10 st.C
    - wichura i śnieżyca na zewnątrz, temp. czujnika nadal -10 st.C
    Wynik w domu zimno, bo ustawienia krzywej nijak nie maja się do faktycznego wychładzania budynku, albo trzeba je zmieniać, a z termoregulatorem mam w mieszkaniu wciąż takie warunki, jakie sobie założyłem.


    Dlatego istnieje taki parametr jak wpływ temperatury otoczenia.

    Twój kocioł pracuje na stałej temperaturze cały czas. Pogodówka w dniach cieplejszych obniżyła by temperaturę czynnika grzewczego, co wpłynęło by na ZMNIEJSZENIE ZUŻYCIA GAZU (niższa temperatura na zasilaniu - większa kondensacja)

  • #24 08 Lut 2012 22:15
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    A pogodówka w dniach zimniejszych podnosi temp. czynnika co powoduje zmniejszenie kondensacjii i ZWIĘKSZENIE ZUŻYCIA GAZU.
    Ja w bardzo duże mrozy podnosze temp. o kilka stopni, (by nie rozwalać ustawień czasowych z regulatora tygodniowego- czas dogrzewania znacznie by się wydłużył, ale i na zmniejszonej temp. i tak utrzymuje zadaną w pomieszczeniu), a w okresie jesiennym i wiosennym obnizam ją - zajmuje to kilka sekund, a zmiany krzywych to mnóstwo eksperymentów i pomiarów, dlatego większośc takich instalacji jest źle wyregulowana przez instalatorów, a ludzie czesto nie maja o tym pojęcia.

    Dodano po 3 [minuty]:

    kabee84 napisał:
    Dlatego istnieje taki parametr jak wpływ temperatury otoczenia

    Jaki wpływ temperatury? Kiedy w obydwu przypadkach odczytywana temp.przez kocioł jest taka sama, a warunki wychładzania jakże odmienne i taka regulacja wtedy nie działa poprawnie.

  • #25 09 Lut 2012 09:10
    kabee84

    Poziom 24  

    andrzej lukaszewicz napisał:

    Jaki wpływ temperatury?

    OTOCZENIA

  • #26 09 Lut 2012 09:32
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Widzę, że Kolega nadal nie rozumie, że ja pisze o DWÓCH różnych przypadkach pogody na zewnątrz, przy których czujnik pogodowy widzi taka sama temperaturę OTOCZENIA. Proszę ze zrozumieniem przeczytać moje wcześniejsze posty, a w szczególności to z ostatniego postu, z kontekstu którego Kolega wyrwał i zacytował tylko pierwsze zdanie.

  • #27 09 Lut 2012 22:42
    kabee84

    Poziom 24  

    Temperatura OTOCZENIA i temperatura ZEWNĘTRZNA to dwa inne parametry. Pisałem już o tym wcześniej, nie dociera.... Przeczytaj jeszcze raz moje wcześniejsze wypowiedzi, może w końcu zrozumiesz.

  • #28 09 Lut 2012 22:49
    kobi1408
    Poziom 8  

    z postów wynika iż w przypadku mojego domu:
    - warto zainwestować w ogrzewanie podłogowe z dobrą aparatura sterującą
    - co do kominka to szala przechyla się na wykonanie kominka z nadmuchem , nie inwestując w płaszcz wodny.

    wracając do ogrzewania podłogowego :
    obecnie mieszkam w budynku który posiada piec gazowy kondensacyjny saunier duval, ogrzewania podłogowego brak. Po uzyskaniu np 21 stopni piec się wyłącza i kaloryfery stygną. Temp. tam gdzie jest regulator pokojowy jest oczywiście 21 stopni , natomiast w innych pomieszczeniach jest już dyskomfort cieplny, gdyż szybciej spada temp.
    Mój znajomy posiada natomiast piec na ekogroszek gdzie ma termometr na wyjściu wody z pieca , ustawia tak iż woda wychodząca z pieca ma zawsze np 45 stopni, w domu ma zawsze 21 stopni , chodzi o to że nie ma u niego efektu dyskomfortu cieplnego, tzn kaloryfery są zawsze cieple. "
    Czy jest możliwość aby takie same ustawienia uzyskać przy ogrzewaniu podłogowym, tzn . żeby zawsze woda na wyjściu z pieca miała np 35 stopni.

    wracając do ścian;
    w domu jest ściana jednowarstwowa 40cm gruba ytong . Dom murowałem sam z pomocą paru osób. Zgadzam się z przedmówcami iż żadna firma nie wykona tak dokładnie ściana jak zaleca producent. U mnie ściana ma max 3mm oddchyłu od pionu. po wymurowaniu przy łączeniach bloczków przetarłem zaprawa ciepłochronna wszystkie spoiny poziome i pionowe. Nadproża są ocieplone wełną mineralną zarówno czoło nadproża jak i spód. Wszytko robione z aptekarską dokładnością. Efekt w domu przy obecnych mrozach , gdzie nie ma ogrzewania jest o kilka stopni cieplej niż na zewnątrz ( dokładnie 8 ) . Przy ścianach dwuwarstwowych można sobie pozwolić na błędy które, poprzez wełnę lub styropian łatwo wyeliminować , efekt osiąga się ten sam lub lepszy, koszty moim zdaniem te same.

  • #29 09 Lut 2012 23:12
    kabee84

    Poziom 24  

    kobi: dlatego sterowniki od kotłów (w sensie termostaty pokojowe) montuje się w najchłodniejszych pokojach. W pozostałych (cieplejszych) na grzejnikach montujemy głowice termostatyczne. Dzięki takiej konfiguracji będzie uzyskany pełen komfort cieplny w całym domu.

    Jasne że automatyka kotła gazowego potrafi utrzymać stałą temperaturę na "wyjściu". Właśnie cały problem w tym, że stała temperatura jest zła, ponieważ różne czynniki atmosferyczne wpływają na to, że ta temperatura powinna być raz wyższa raz niższa aby w całym domu było stale 21stC.. Dlatego porządna automatyka bada temperaturę na zewnątrz i wewnątrz budynku i kocioł sam wie ile ma mieć "na wyjściu" żeby jak najdłużej pracować (bez cykli włączania i wyłączania) i żeby stale utrzymać zadane 21stC.

  • #30 09 Lut 2012 23:14
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    1) Masz w złym pomieszczeniu zainstalowany sterownik kotła kondensacyjnego. Mysi być w pomieszczeniu które najszybciej się wychładza ;
    2) Ytong to bardzo dokładnie wykonany suporex czyli jest to budulec a nie materiał izolacyjny. Aby tanio ogrzewać i tak będziesz musiał ocieplić .
    3) Kominek z rozprowadzeniem gorącego powietrza to też trzeba zaprojektować dobrze instalacje (samo zrobi się źle .... tzn. powietrze będzie leciało tam gdzie ono chce). Chyba że to ma być ładny dodatek ;
    4) Ogrzewanie podłogowe też ma wady ..... główna to bezwładność. Należy się z tym liczyć. Drugie to górne ograniczenie temperatury i z tego względu warto mieć w rezerwie kominek z rozprowadzeniem ciepłego powietrza.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME