Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód do 10 000zł. Jaki wybrac dla młodego kierowcy.

Garnizon 13 Lut 2012 19:22 12070 47
  • #31 13 Lut 2012 19:22
    DJ Max
    Poziom 30  

    Zrywność nie tyle zależy od mocy, co od momentu obrotowego. Od mocy bardziej zależy Vmax.

    Jeśli chodzi o alfy, na AH chyba odradzają 1.9 JTD ale zajrzyj i poczytaj www.alfaholicy.org/

    Ja mogłem wypowiedzieć się na temat 2.0 TS i tak też wyżej zrobiłem.

    Rzuć okiem też tu, jako ciekawostka: http://moto.ntii.pl/?s=auta;alfa1

  • #32 13 Lut 2012 19:23
    tzok
    Moderator Samochody

    Garnizon napisał:
    A ogólnie co sadzicie o dieslach ? Nigdy nie miałem okazji się jeździć. Myślicie ze jeszcze się opłaca przy takich cenach ? i jak to wygląda z mocą i zrywnością w tych silnikach ?
    Jeździ się inaczej... silnik dużo wolniej wkręca się na obroty, ma też niższy zakres użytecznych obrotów, za to większy moment obrotowy i inaczej dobrane przełożenia w skrzyni (mała zmiana obrotów powoduje dużą zmianę prędkości pojazdu). Bardzo słaby jest efekt hamowania silnikiem.

    Generalnie się nie opłaca, chyba że ktoś na prawdę dużo jeździ i nie chce LPG. Współczesne Diesle nie są jakoś szczególnie żywotne, za to ich awarie są bardzo kosztowne. Jedyną zaletą turbodiesla jest w/g mnie niższe spalanie przy porównywalnej mocy.

  • #33 13 Lut 2012 21:12
    xyro
    Poziom 23  

    Dokladnie. Nowy turbodiesel to skarbonka jak cos padnie. Silnik diesla jest elastyczniejszy, ale mniej zrywny. Dopadnij jakiegos diesla i pojezdzij troche, a sam sie przekonasz. Poza tym mocny tdi o mocy ponad 150 km to spali srednio 7-8l ropki, a nawet wiecej. Dlatego lepiej zakladac lpg do bezawaryjnego benzyniaka. Padlo juz chyba na e36 325 lub 328 ;)
    A moze alfa 146 :) bardzo mi sie podobaja te auta, z silnikami 1.6, 1.8 juz daje rady a 2.0 ... wymiata :)
    Ps: Przepraszam za brak polskich liter. Padl alt ...

  • #34 14 Lut 2012 11:27
    karola44-81
    Poziom 26  

    Garnizon, a ja mam pytanie z innej beczki. Chcesz coś zamiast Xantii. Możesz pokrótce napisać jakie są twoje odczucia co do tego samochodu. Jak " ta" :) Citroen spisuje się w użytkowaniu. Chodzi mi w szczególności o zawieszenie. Jest masa informacji szczególnie na stronach poświęconym Citroenom. Są w większości same ochy i achy... ale to są fanatycy w większości. Sam rok temu nabyłem XP i nie wstydzę się tego- strasznie polubiłem cytrynę.
    Wracając do zawieszenia. Jak jest z codzienną obsługą. Jak to wygląda pod względem awaryjności. Czy trzeba się bać tego zawieszenia? Czy wybierając sie w drogę trzeba brać pod uwage konieczność niespodziewanych awarii?

  • #35 14 Lut 2012 19:34
    Garnizon
    Poziom 6  

    Karola44-81 ogólnie nic do citroena nie mam. Naprawdę się tym fajnie jeździ a szczególnie na naszych drogach. Zawieszenie jest miękkie i wybiera wszystkie dziury tymi samochodami się po prostu płynie po jezdni :wink: I tu wedle uznania , niektórym się to podoba niektórym nie. Moim zdaniem jest to samochód dla osób które cenią sobie komfort jazdy i nigdzie się nie spiesza :wink: Jak dla mnie przydał by się jakiś tryb sport czy coś takiego, wiem ze niektóre citroeny są wyposażone w hydroactive + mocny silnik i auto wymiata :D Tylko ani razu nie spotkałem się z oferta sprzedaży takiego auta. A szkoda.
    Co do awaryjności to ciężko mi coś powiedzieć bo mi się ani razu nie zepsuło przez te 3 lata co ją mam a auto jest eksploatowane praktycznie codziennie i to czasami "ostro" daje mu się w kość. Raz mi się wężyk powrotny od hydrauliki urwał ale to z mojej głupoty bo chciało mi się po lasach jeździć :wink: A tak to tylko przez te 3 lata wymieniłem końcówkę układu kierowniczego, oleje, świece, filtry i rozrząd. a mam przejechane przez ten czas jakieś 40tys. km. Wiec auto mało awaryjne . No czasem coś w elektryce zaboli ( u mnie np. central szwankuje często).

    Wiec gdyby miał jakaś ofertę kupna Citroena xantii z hydroactive i mocnym np. 3.0 silnikiem to bym się głęboko zastanowił no i gdyby miał jakiś ciekawszy przód. Bo trochę mi się nie podoba ( za mało masywny).

  • #36 14 Lut 2012 20:20
    karola44-81
    Poziom 26  

    Dzięki. Czyli ogólnie auto nie różni się niczym od innych po za oczywiście ogromnym komfortem na naszych drogach? Reszta to typowa sprawa jak z każdym innym czyli rzeczy eksploatacyjne. To fajnie. Nie mam wokół siebie nikogo kto jeździł Xantią. A strasznie chciałbym nabyć takiego Diesla. Rozumiem, że jak nie mam zapędów sportowych i smykałkę mechanika i elektryka to mogę sobie taki sprawić i nie będzie bardziej uciążliwy od zwykłych resoraków? Oczywiście pomijam sprawy typu- wtopiłem i kupiłem strucla. Jak będzie w dobrym stanie to powinno być ok.

  • #37 15 Lut 2012 18:53
    Garnizon
    Poziom 6  

    Niczym się nie rożni, tylko z początku wyda Ci się dziwne uczucie coś z stylu jakby amortyzatory nie trzymały w zwykłym aucie. Bo Xantia ma miękkie zawieszenie. Ja kupiłem zadbany egzemplarz i nie narzekam na awaryjność. Znajomy miał diesla to palił mu 5-6l przy normalnej mieszanej jeździe.

    A co do mojego zakupu to już powoli rysuje się mój zakup :D Raczej kupie Mitsubishi galant'a (benz + lpg jakiś może 2.0 silnik) albo audi a6 c4 (2.5 TDI ponoć auto nie do zajebania). Wiec dzięki za pomoc i nakierowanie mnie na inne auta niż BMW :wink:

  • #38 15 Lut 2012 21:51
    xyro
    Poziom 23  

    Galanta bym odpuścił ze względu na bardzo słabe i drogie zawieszenie i zabezpieczenie antykorozyjne. a6 c4 2.5 tdi nie jedzie ... 115km albo rzadziej 140 km ... i przebiegi po nad 500 tyś (na licznik nie patrz-kręcony). Jeśli nie boisz się dużych silników to szukaj 2.6 (150 km) albo 2.8 (174). Ewentualnie w nowszych idzie 2.8 193 km kupić ,ale to wynalazek. Najrozsądniejszym wyborem do a6 c4 jest 2.8 173 km najlepiej w quattro ;) Miałem w kombi takie w domu ... polecam :) Jedyna wada to spalanie ... na dobrej sekwencji paliło to min w trasie 10l, w miescie 18-20 l a średnio 14-15l gazu :) 2.5 tdi pali 7-8 ropki średnio ale urobić 12l też nie problem.

  • #39 15 Lut 2012 22:07
    DJ Max
    Poziom 30  

    I takie Audi 2.8 w quattro za dyszkę będzie się sypać jak choinka po nowym roku.

  • #40 15 Lut 2012 23:58
    karola44-81
    Poziom 26  

    A patrzyłeś na takie auto jak Lancia Kappa?
    Cholernie wygodne i mocne auta. w kwocie jaką dysponujesz na pewno znalazł bys coś godnego uwagi.

  • #41 16 Lut 2012 13:35
    6aszter
    Poziom 8  

    miałem e36 coupe przez 2 lata, autko ogólnie jest świetne, tylko że trafić teraz na dobry egzemplarz jest bardzo ciężko, trzeba się dużo naszukać, do tego autko lubi wypić i licz się ze spalaniem na poziomie 10 l na 100 km to norma przy 2.0 a jak jeszcze lubisz przycisnąć to będzie i więcej ;) Za to frajda z jazdy tym samochodem + tylni napęd jest bezcenna :D

  • #42 16 Lut 2012 20:22
    Garnizon
    Poziom 6  

    To znaczy jeśli chodzi o korozje to można to zabezpieczyć a zawieszenie aż tak się nie sypie. Znajomy ma galanta tylko ze w kombi. Ma tam jakieś obniżone zawieszenie i nie narzeka. Wiec myślę ze z tym by nie było problemu.

    Przeglądając allegro natrafiłem na jedno bardzo koszące ogłoszenie a mianowicie : http://moto.allegro.pl/bmw-e36-coupe-318is-m-pakiet-fabryczny-m3-klima-i2117048392.html Normalnie samochód ideał :D takie jakie sobie wymarzyłem. Kolor zajebisty, M-pakiet normalnie cudo. Tylko jedno ale .. 1.8IS .. co sadzicie o tym silniku? dawał by rade? Co prawda wolałbym silnik R6 i słyszeć ten piękny klank silnika. Ile by kosztowało przerejestrowanie takiego BMW (co na aukcji , z silnikiem 1.8) bo z tego co rozumiem jest sprowadzone z Niemiec.

  • #43 16 Lut 2012 22:07
    kamil907
    Poziom 28  

    1,8IS to bardzo dobry silnik. Osiągi porównywalne do 2,0 ale za to spalanie niższe. Natomiast auto wygląda jak by było malowane więc trzeba by to sprawdzić. ale te "wiejskie" lusterka.. trzeba by je wyrzucić.

  • #44 16 Lut 2012 22:50
    xyro
    Poziom 23  

    Jechać i oglądać :) Autko nie głupie, ale cena nie mała...

  • #45 01 Kwi 2012 21:50
    LJOZWIAK
    Poziom 9  

    SZCZYT TO ZARZUCAĆ BMW ŻE BŁĄD ROBIŁO ŻE 1.9 silnik montowali.

    Przynajmniej mam BMW i mogę śmiało o nim pisać a nie bajkopisarze
    krytykę e46 odstawiają !
    Zauważyłem że usterki występują w modelach w ruchu krajowym.
    Zajeżdżone, wypiłowane motorki.
    Szroty, składaki jakieś się kupuje a później płacz i mechanik co chwile.
    BMW kupuje się tam gdzie się urodziło i kłopot na długie lata z głowy!

    Zapraszam na testy odnośnie spalania przełamiemy te brednie z postu
    że to wolne auto i że pali ponad 10 L !

  • #46 02 Kwi 2012 01:41
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Po miesiącu jazdy nim na pewno jest dojrzałym praktykiem. Cóż sprawiło, że go sprzedajesz? Tani zakup, ceny benzyny, niepokojąca bezawaryjność? Nie neguję tego auta, ale zachowanie jego właściciela.

  • #47 02 Kwi 2012 07:32
    wichurewicz
    Poziom 24  

    LJOZWIAK napisał:
    SZCZYT TO ZARZUCAĆ BMW ŻE BŁĄD ROBIŁO ŻE 1.9 silnik montowali.

    Przynajmniej mam BMW i mogę śmiało o nim pisać a nie bajkopisarze
    krytykę e46 odstawiają !
    Zauważyłem że usterki występują w modelach w ruchu krajowym.
    Zajeżdżone, wypiłowane motorki.
    Szroty, składaki jakieś się kupuje a później płacz i mechanik co chwile.
    BMW kupuje się tam gdzie się urodziło i kłopot na długie lata z głowy!

    Zapraszam na testy odnośnie spalania przełamiemy te brednie z postu
    że to wolne auto i że pali ponad 10 L !

    Ale nie krzycz, słychać cię dobrze.
    1.9 w E46 jest naprawdę beznadziejny, co się tak upierasz? Kupiłeś, jeździsz, sprawdza się, OK, ale jeśli jeździłeś innymi silnikami, nie wiem jak możesz komuś polecać tę słabiznę.

    Też mam E46, kupione w kraju od faceta, który szukał go sobie kilka miesięcy w Niemczech. Silnik N42B20, 143 KM w tej budzie pozwala na poprawne odpychanie się, ale nic ponadto. Więcej mi nie trzeba, natomiast ani myślę doradzać komukolwiek tylko i wyłącznie tego silnika, jeśli potrzebuje lub po prostu chce mieć większą moc.

  • #48 02 Kwi 2012 12:17
    DJ Max
    Poziom 30  

    LJOZWIAK napisał:
    SZCZYT TO ZARZUCAĆ BMW ŻE BŁĄD ROBIŁO ŻE 1.9 silnik montowali.

    Przynajmniej mam BMW i mogę śmiało o nim pisać a nie bajkopisarze
    krytykę e46 odstawiają !
    Zauważyłem że usterki występują w modelach w ruchu krajowym.
    Zajeżdżone, wypiłowane motorki.
    Szroty, składaki jakieś się kupuje a później płacz i mechanik co chwile.
    BMW kupuje się tam gdzie się urodziło i kłopot na długie lata z głowy!

    Zapraszam na testy odnośnie spalania przełamiemy te brednie z postu
    że to wolne auto i że pali ponad 10 L !


    Nie ma to jak wielbić swój samochód i nienawidzić każdego kto śmie choćby najbardziej słusznie cokolwiek mu zarzucić ;)

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo