Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zatarcie tłoków w ursusie 1014

gery_z1 05 Lut 2012 14:01 3167 9
  • #1 05 Lut 2012 14:01
    gery_z1
    Poziom 10  

    Panowie ! Miałem nie tak dawno taki przypadek .Jechałem ciągnikiem ursus 1014 ,po chwili usłyszałem jakiś inny głos silnika , kupa białego dymu i oleju wyleciało z odmy i silnik się zatrzymał .Po paru minutach udało się go ponownie uruchomić i jechać ,ale pluł olejem .Po rozebraniu silnika okazało się że jeden tłok się zatarł poniżej pierścieni , czyli można wykluczyć lanie wtryskiwaczy ,układ chłodzenia zalany płynem , olej syntetyk ,przebieg silnika około 4tysiące motogodzin. Co to za przyczyna ? Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem ?

  • #2 05 Lut 2012 18:08
    tomek130
    Poziom 22  

    Może by tak jakieś zdjęcie dołączyć ??. Tłoki nie zacierają się tak po prostu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może by tak jakieś zdjęcie dołączyć ??. Tłoki nie zacierają się tak po prostu.

  • #3 05 Lut 2012 20:29
    gery_z1
    Poziom 10  

    Wiem że tłoki się nie zacierają się o tak w końcu nie jeden silnik remontowałem ale w tym przypadku to nie mam pojęcia ,ale postaram się wstawić jakieś fotki.

  • #5 07 Lut 2012 19:11
    gery_z1
    Poziom 10  

    Podobnie wygląda ten tłok . Mam zdjęcia w komputerze próbowałem je wczoraj wstawić ,ale mi to nie wychodzi

  • #6 07 Lut 2012 19:26
    kwok
    Poziom 38  

    Jeśli się zatarł po takim przebiegu to można to tylko wytłumaczyć "dawaniem w palnik na zimno" - olej gęsty nie smaruje zbyt dobrze dlatego stara szkoła mówi : "najpierw nagrzej silnik jak jest mróz". Z mojej praktyki ostatnio tak został zatarty silnik ciężarówki Mercedes przebieg prawie 1.700.000km (to nie pomyłka) mróz 25st.
    Jeśli jednak silnik był już nagrzany to nie mam pomysłu.

  • #7 07 Lut 2012 19:47
    gery_z1
    Poziom 10  

    Temperatura była lekko powyżej zera , a silnik był już trochę rozgrzany około 70 stopni.

  • #8 07 Lut 2012 22:20
    zrro325
    Poziom 12  

    Witam.
    Te zdjęcia opisują taki stan:
    Na płaszczu tłoka widać ślady zatarcia wraz z rysami
    Miejsca zatarcia są równoległe i świecące, jak wypolerowane
    Zatarcia skoncentrowane są w obszarze płaszcza tłoka.
    Pierścienie tłokowe i obszar pierścieni tłokowych, są w dobrym stanie.
    PRZYCZYNY
    Przyczyną takich uszkodzeń jest miejscowe przegrzanie. Ponieważ
    korona tłoka i denko tłoka nie są uszkodzone, należy wykluczyć w tym
    przypadku usterki w procesie spalania. Pozostają jeszcze dwie możliwe
    przyczyny:
    Zatarcia na skutek zbyt małego luzu (przegrzanie):
    Silnik został przegrzany, bo:
    Zbyt niski stan wody chłodzącej.
    Niedostateczna cyrkulacja czynnika chłodzącego, na przykład przez
    uszkodzona pompę wodną, luźny albo zerwany pasek klinowy,
    uszkodzony termostat, uszkodzenia w sprzęgle albo uszkodzony
    wentylator.
    Niewłaściwe odpowietrzanie silnika.
    Ponieważ aluminium tłoka rozszerza się termicznie dwa razy więcej jak
    żeliwo cylindra, to w przypadku zbyt wysokiego obciążenia termicznego
    (silnik zimny a tłok gorący) może dojść do zacierania się tłoka.
    Lub druga przyczyna to wady montażowe , które tu racze nie mają zastosowania.
    Nie chodzi o smarowanie tylko o obciążenia cieplne ale zdjęcia tłoka by się przydały.

  • #9 21 Lip 2012 17:34
    majdus76
    Poziom 11  

    widzę temat troszkę nieaktualny, ale powiedz mi kolego jak było z ciśnieniem oleju??

  • #10 11 Maj 2014 12:30
    gery_z1
    Poziom 10  

    Witam po długiej przerwie chcę tylko powiedzieć że silnik jest już po wymianie tulei i tłoków i chodzi bez zastrzeżeń , natomiast przyczyna zatarcia cały czas nie znana

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME