Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa 1,2 2002r. Silnik gaśnie natychmiast po uruchomieniu

05 Lut 2012 19:19 7004 6
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich forumowiczów.

    Potrzebuję fachowej porady.
    Silnik w Corsie 1.2 2002r. nie chce zaskoczyć po kilku godzinach stania na dworze. Akumulator jest nowy (Voltmaster 44 Ah 360A), rozrusznik działa bez zająknięcia, ale gdy silnik zakręci się sam parę razy to nie na tyle dobrze, żeby wejść na obroty - gaśnie od razu i mruga kontrolka silnika. Po kilku próbach już tylko kręci rozrusznikiem. Po podłączeniu prostownika na parę minut - odpala.
    Samochód od czerwca do listopada stał na dworze i rzadko był użytkowany. Problemy zaczęły się w połowie grudnia.
    Problem nie występuje po nocowaniu w garażu przy temperaturze bliskiej zeru.
    Serwis Opla wynalazł następujące kody błędów:
    U 2105
    B 1485
    i zasugerował naprawę modułu sterowania nadwoziem albo wtrysku, ale umył od wszystkiego ręce, bo oni tego nie robią, a oryginalnych modułów akurat nie ma w sprzedaży.

    W tym momencie nie wiem co robić. Wysyłać moduły do naprawy? Kupić inne i kombinować ze zgraniem ich z samochodem? Może to nie moduły tylko akumulator jest wadliwy? Coś mi tu śmierdzi, bo jak trzeba to corsa jeździ, dwie godziny pod sklepem wytrzyma i jeszcze do domu wróci...
  • Poziom 19  
    Sprawdź połączenia z masą wszystkich modułów elektronicznych (mogą być też przerwane żyły w przewodach) - woltomierz do ręki i metodyczne sprawdzanie spadków napięć

    1. akumulator - klema minus z masą pojazdu - jaki jest spadek napięcia w czasie poboru dużego prądu i jakie napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem
    2. co oznaczają te kody błędów?

    U2105 - Datenleitung oder CAN_BUS zw. Auslese- und Motorsteuergerät - Kommunikation gestört błąd transmisji danych pomiędzy dwoma modułami - wskazuje na przewody

    B1485 Klemme 61 Spannung zu hoch zacisk 61 (czyli główny zacisk + alternatora) ma zbyt wysokie napięcie może to oznaczać problem z alternatorem - czyli także problem z masą alternatora albo trzeba go będzie wymienić

    Trzeba wyczyścić wszystkie metaliczne połączenia z masą, sprawdzić wtyczki, wyciągnąć je i włożyć ponownie, papierek ścierny, samochód jest stary , długo nie używany więc pojawiły się problemy z przewodami .

    Wymiana modułu to OSTATNIA opcja
  • Poziom 2  
    leon99 napisał:
    Sprawdź połączenia z masą wszystkich modułów elektronicznych (mogą być też przerwane żyły w przewodach) - woltomierz do ręki i metodyczne sprawdzanie spadków napięć

    1. akumulator - klema minus z masą pojazdu - jaki jest spadek napięcia w czasie poboru dużego prądu i jakie napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem
    2. co oznaczają te kody błędów?


    Zapomniałem napisać o tym w pierwszym poście. Mechanik podobno sprawdził wszystkie połączenia elektroniczne, czyścił styki itp. Już dokładnie nie pamiętam, ale napięcie podczas kręcenia było w porządku, ale spadało w momencie uruchomienia silnika (który chwile potem zdychał).

    U2105 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem
    B1485 - Prad wzbudzenia alternatora zacisk 61
  • Poziom 19  
    te Twoje kody są niezupełnie poprawne

    61 to D+ czyli problem z alternatorem - może to jest przyczyna wszystkich problemów?

    Trzeba sprawdzić alternator u elektryka
  • Poziom 2  
    leon99 napisał:
    te Twoje kody są niezupełnie poprawne

    61 to D+ czyli problem z alternatorem - może to jest przyczyna wszystkich problemów?

    Trzeba sprawdzić alternator u elektryka


    Za kody nie odpowiadam, skopiowałem bezpośrednio z wydruku z Opla.
    W alternatorze też grzebano i wymieniono łożysko, bo podobno huczało. W Oplu tylko mi niedawno zczytali błędy, wszystko inne robiłem u zaprzyjaźnionego mechanika.
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich

    Mam dokladnie ten sam kłopot , proszę napisz jak coś zdziałasz.Dodam tylko że po pdłączeniu kompa zero błędów.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Znaczy, że kłopot masz całkiem inny i potrzebna diagnostyka. Czytacz błędów tu nie wystarczy.