Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 2000r. 1.6 16V nie opala ...

michalb20 05 Feb 2012 19:51 19075 44
  • #1
    michalb20
    Level 9  
    Witam , posiadam Meganke z 2000roku wersja po lifcie 1.6 16V (benzyna). A wiec dziś stało się z moim samochodem coś bardzo chyba poważnego ;/ A mianowicie...Gdy rano odpalilem samochod wszystko bylo ok. Poczekalem chwile az sie rozgrzeje i ruszyłem . Po chwili zaswieciła mi się kontrolka STOP wraz z kontrolką od oleju... Próbowałem zgasić silnik z myślą że kontrolki zgasną. Po kilku próbach kontrolki te w ogóle nie gasną i silnik nie chce odpalić , ale kręci. Sprawdzałem swiece , pompka paliwowa chodzi ,ale te świece są suche jakby paliwo nie było podawane... Iskry też nie udało mi się uzyskać na świecach tak jak by prąd nie był podawany. Po przekręceniu kluczyka komputer pokazuje te 2 kontrolki. Dioda też nie przestaje mrugać , podobnie jak bez kluczyka. Zrobiłem diagnozę programem DDT2000 i pokazało mi takie coś ... Jeśli chodzi o ABS i AirBag to wiem, ale nie wiem o co chodzi z ECM. Dodaje kilka screenów po mojej diagnozie.
    Czy być może poszedł moduł ? Czy chodzi o immobilaizer? z góry dziękuje za pomoc.
    Dodalem zdjecia do tematu.

    Renault Megane 2000r. 1.6 16V nie opala ... Renault Megane 2000r. 1.6 16V nie opala ... Renault Megane 2000r. 1.6 16V nie opala ... Renault Megane 2000r. 1.6 16V nie opala ... Renault Megane 2000r. 1.6 16V nie opala ...
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Masz zasilanie na wtryski?

    Moim zdaniem brak zasilania na ECU.
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Po zapłonie świecą tylko te dwie kontrolki(oliwa i stop) żadna inna nie zapala się?
  • #5
    michalb20
    Level 9  
    nie , zadna inna sie nie zapala :) wszystkie gasna. zostaje tylko od akumulatora .... plus oczywiscie te dwie o ktorych wczesniej pisalem

    nie wiem jak sprawdzic zasilanie na wtryski... ale swiece jak juz mowilem byly suche jak diabli...

    edit@ krecić kręci no ale nie daje rady... już prawie akumulator wyładowany :) może udam się do servisu na profesionalną diagnozę? czy macie jeszcze jakieś inne pomysły ?
    Jeszcze jedno , gdy odpaliłem silnik i w momencie gdy mi się te 2 diody świeciły silnik chodził , normalnie jechałem aż do momentu wyłączenia silnika. I wtedy klapa.
  • #6
    milejow
    Level 43  
    Ostatnie pytanie, dioda immo po zapłonie miga szybko czy tak samo jak przed włączeniem zapłonu?
  • #7
    michalb20
    Level 9  
    Nie zauważyłem żeby szybciej migała... miga tak samo jak bez kluczyka.... nie mam mozliwosci teraz tego sprawdzic bo nie ma mnie w domu , ale jutro moge to sprawdzic, ale raczej w 99% nie miga szybciej :)
  • Helpful post
    #8
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Zwykła kontrolka 12 V do bezpieczników. Załaczasz zaplon wypinasz wtyczke od wtryskiwacza i patrzysz czy masz zasilanie. Sprawdz przy okazji wszystkie bezpieczniki.
  • #9
    michalb20
    Level 9  
    Dobra kolego dziś w południe sprawdzę to. Jeśli nie będzie zasilania przy tej wtyczce od zasilania to co to może oznaczać ?
    Tylko dziwne , że to się stało w czasie jazdy(te diody się zaświeciły) i dopiero po kilkokrotnym przekręceniu kluczykiem auto przestało palić... Auto pilot też wysiadł na momencie.

    Dodano po 4 [godziny] 57 [minuty]:

    milejow do jakiego kolego wniosku doszedłeś ?
  • #10
    krzychoolbl
    Level 1  
    witam, dzisiaj rano stalo sie to samo w mojej megance ... :/
    czerwona dioda na srodku deski miga jak oszalala po przekreceniu zaplonu, silnik chechla ale nie odpala ...
    jakies wskazówki ?? :)
  • #12
    michalb20
    Level 9  
    U mnie dioda swieci normalnie :) Kupilem nowy akumulator jakis czas temu ;) zaraz to sprawdze :)
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ktoś kto ma wiedzę, ogarnie clipem wasze auta w pięć minut. Bez sięgania gdziekolwiek. Zrobiłem właśnie taką renię.
  • #14
    milejow
    Level 43  
    michalb20 wrote:
    milejow do jakiego kolego wniosku doszedłeś ?

    Do takiego, że nic jeszcze nie sprawdziłeś i podajesz wyrwane z kontekstu informacje
  • #15
    michalb20
    Level 9  
    Niestety nic nie pomaga :) Jak już wcześniej mówiłem. Nie będę tam grzebał żeby nie popsuć czegoś bo szczerze mówiąc jestem w tym bardzo zielony. W serwisie powiedział mi koleś że wina może stać po stronie czujnika na wale ... Samochód w środę będzie podłączony pod urządzenie diagnostyczne i wtedy będę wiedział o co chodzi. A Tym czasem wyjąłem akumulator żeby nie marzł i podładuje go odpowiednio tylko ile godzin mam go ładować ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    milejow. otóż napisałem że dioda świeci normalnie , nie żadne szybciej. Błąd wykazany w programie do ECM , co odpowiada za główne zasilanie silnika. Co ja Ci mogę więcej powiedzieć skoro świecą dodatkowo jeszcze diody STOP oraz Olej. A wtrysku nie ma ani iskry też nie .
  • #16
    milejow
    Level 43  
    Napisałeś, że nie jesteś pewien jak zachowuje się kontrolka immo i sprawdzisz dziś. Sprawa jest prosta -jeżeli kontrolka immo miga z taką samą częstotliwością przed włączeniem zapłonu i po jego włączeniu to problemem jest brak zasilania po zapłonie na sterownik silnika. Jeżeli częstotliwość migania zmienia się po włączeniu zapłonu (miga szybciej) to problem leży w zabezpieczeniu fabrycznym auta (immobilizer) i sam sobie nie poradzisz
  • #17
    michalb20
    Level 9  
    To napisałem że dioda miga tak samo szybko . Więc sam sobie nie poradzę , byłem umówić się z diagnostą.
    Skoro jest brak zasilania to orientujesz się które podzespoły mogły się spieprzyć , które za to konkretnie odpowiadają ?
  • Helpful post
    #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Brakuje mu zasilania na sterownik. Cała filozofia, zebrać się i sprawdzić co jest na pinach. Przecież te renówki gniją na potęgę.


    Jakie q..wa podzespoły. Kable, bezpieczniki, to sprawdzaj. O masach nie zapomnij.
  • #19
    michalb20
    Level 9  
    To już powiem żeby mi te dziady sprawdzili ... Dzięki mistrzu za pomoc :) Na dniach będę pisał co mi powiedzieli :)
    EDIT@ Jeszcze jedno , jest możliwość żebym sam sprawdził te masy jakoś próbówką , czy to już wymaga sprzętu ? Bo bezpieczniki bym samemu spróbował tylko które najważniejsze.
  • #20
    milejow
    Level 43  
    To sprawdź na sterowniku silnika:
    Czarne-masy pin 3,28,33
    Czerwony-plus 12V stałe-pin 30
    Żółty- plus 12V po zapłonie-pin29
    Renault Megane 2000r. 1.6 16V nie opala ...
  • #21
    michalb20
    Level 9  
    Jak mam to sprawdzic ?
  • #22
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kontrolką. Kabelek, żarówka, kabelek. Kojarzysz?
  • #23
    michalb20
    Level 9  
    Tak kojarze :) Chcialem powiedziec ze kilkka dni wczesniej mialem jakies zwarcie w tylnej lampie . Elektronik powiedzial ze masy brakuje i dotknal srubokrętem poprawił i wszystko było ok, bo kierunkowskazy mi szalały po naciśnięciu hamulca czy też włączeniu biegu wstecznego. Na 2 dzień stała się ta awaria. czy może to mieć coś wspólnego ?
    Ten schemat i tak mi nic nie mówi... Ale sprawdzę bezpieczniki...
  • #24
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    michalb20 wrote:
    Ten schemat i tak mi nic nie mówi... Ale sprawdzę bezpieczniki...
    Tak, zdecydowanie lepiej jak oddasz auto do serwisu. Poza schematem Kolega Ci napisał czarno na białym, które piny sprawdzić.
  • #25
    michalb20
    Level 9  
    Które piny sprawdzić doskonale zrozumiałem :) Więc sprawdzę :)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Niedługo się odezwę idę zobaczyć bezpieczniki....

    Dodano po 50 [minuty]:

    A więc tak , pinów nie sprawdziłem bo zabrali drugi samochód a w nim była moja kontrolka... A co to bezpieczników , to zostały spalone 10 , 27 , 19(19 chyba jeśli dobrze widzę u siebie na schemaciku w samochodzie odpowiada za STOP :< Czy coś to pomogło ? jutro sprawdzę te piny ...
  • #26
    michalb20
    Level 9  
    A więc tak jeśli chodzi o piny to:
    piny: 3, 28 , 33
    33- kontrolka nie świeci wcale , ani po zapłonie ani przed
    28- świeci po zapłonie
    3- po zapłonie

    pin 30 - po zapłonie
    pin 29 - wcale , ani przed ani po...

    po wymianie 3 bezpieczników kontrolka od oleju na chwilę zgasła (przedtem nie gasła wcale) ale znowu się zapaliła i przy próbie odpalenia gaśnie co wcześniej też wyglądało inaczej (nie gasła)....

    Jeśli chodzi o immo to chyba całkiem przestało działać bo kontrolka w ogóle nie działa, nie miga ...
    Teraz pytanie , który bezpiecznik odpowiada za immobilaizer ? Spróbował bym go zamienić.
    jakieś wnioski ?
  • #27
    marcinks2
    Level 12  
    Witam
    Pozwolę podłączyć się do tematu by nie zakladać podobnego
    Problem mam podobny Renault Megan 1.6i 8v 1999rok nie odpala.
    Sprawa wygladała tak w sobote rano normalnie odpalilo przejechałem nim krotki kawełek jakieś 1,5km zgasiłem i juz nie chciało ponownie odpalić.
    Z tego co zauważyłem przestało być słychać pracujaca pompe paliwa.
    Wczoraj miałem troche czasu poczytałem troche co moze byc powodem.
    Spawdziłem instalacje i wszystkie bezpieczniki po wyczytszczeniu istalacji bezpiecznikow kolo akumulatora (straszny syf) zaczeła spr pracować pomka paliwa i pojawiła sie iskra ktorej tez nie było,ale auto nadal nie odpal idac dalej wykreciłem swiece i co sie okazalo sa zupelnie suche czyli wtryski nie podaja paliwa(pompka chodzi) spr instalacje od wtryskow i sie okazalo ze nie ma naniej zailania wtryskow.
    Zwrociłem uwage tez na kontrolke od imo ktora po przekreceniu zaplonu mruga szybcie i wnioskuje ze pewnie to on blokuje wtryski.
    Pytanie czy da sie jakos samemu to wywalic obejsc czy musze szukac pomocy u jakis specjalistow ?
  • #28
    bodzio012
    Level 33  
    Samemu może być ciężko, clipem też dałem radę w sobotę ale słyszałem że metoda clipem może działać długo ale może też do następnej drastycznej zmiany temp.
  • #29
    marcinks2
    Level 12  
    No to szkoda w sumie bo takie leczenie tym klipem to raczej odpada jak za jakis czas znow wysiadzie a jakies schematy macie mozne odnosnie tego imo ??
  • #30
    michalb20
    Level 9  
    Oddałem samochód do serwisu ;) Zobaczymy co powiedzą :) Będę pisał ;] W ciągu 2 dni powinienem wiedzieć :) pozdrawiam.