Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trafic 2.5 dci-spalony bezpiecznik główny, zwarcie, podgrzewacz, świece żarowe.

Firlej76 05 Lut 2012 20:05 9194 8
  • #1 05 Lut 2012 20:05
    Firlej76
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich,
    Trafic 2.5 dci 135KM 2006 ma następujący problem. Ostatnio przy dużych mrozach auto miało problem z odpalaniem. Wymieniłem świece żarowe i przekaźnik. Okazało się tez że ma spalony bezpiecznik 70A (pierwszy w kolejności od przodu auta w skrzynce w komorze silnika). Nie wiem od czego on jest dokładnie-czy od grzania świec żarowych, świec podgrzewacza czu obu tych układów razem. Kilka dni temu zauważyłem, że bezpiecznik ten pali się w następującej sytuacji. Auto gdy jest rozgrzane ma wolne obroty ok 900 obr/min. W tym momencie włożony bezpiecznik nie pali się. Gdy auto stygnie obroty podskakują do 1000 i wtedy pali się ten bezpiecznik. Sądzę, że ma to związek z tym że świece od podgrzewacza wody dostają napięcie aby podgrzać silnik. Gdy silnik jest wyłączony przekręcenie kluczyka na ON uruchamia grzanie świec żarowych i bezpiecznik jest cały. Świece podgrzewacza są niby dobre-tak mówił mi mechanik który zmieniał świece żarowe. Zresztą zdjęcie kapturków z napięciem ze świec podgrzewacza nic nie dało-900 obr jest ok, 1000-bezpiecznik spalony. Moim zdaniem problem dotyczy kabli z układu podgrzewacza cieczy. Mogę się mylić. Gdzie szukać przyczyny? Może ktoś z was miał podobny problem. Tak więc poszukuję informacji na temat:
    1. Schematu układu chłodzenia trafica z podgrzewaczem cieczy chłodzącej.
    2. Które wiązki elektryczne sprawdzać i jak to zrobić aby szybko zlokalizować zwarcie?
    3. Za które obwody odpowiada ten bezpiecznik 70A-czy jest połączony z grzaniem świec żarowych.
    4. Czy wymieniony przekaźnik obsługuje te dwa układy czy tylko świece żarowe.
    5. Które więc przekaźniki obsługują grzanie tych świec.
    5. Na co jeszcze zwrócić uwagę.
    Czekam na podpowiedzi.

    1 8
  • #3 05 Lut 2012 20:18
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Zamiast bezpiecznika wsadz zarówke i szukaj zwarcia. Poruszaj przewodami i ogladaj zarówke. Jak swieci jasno to masz zwarcie, jak ciemno to brak zwarcia.

    0
  • #4 05 Lut 2012 21:58
    Firlej76
    Poziom 2  

    Znalazłem taki opis ale dotyczy on chyba silnika 1.5 z 3 świecami. Cholera gdyby ktoś posiadał taki opis dotyczący 2.5 dci z 4 grzałakami.


    GRZAŁKI NURKOWE.
    Silniki z wtryskiem bezpośrednim nie posiadają komory wirowej. Lepsza jest sprawność silnika, jest on
    bardziej oszczędny, ale dłużej się nagrzewa. Oznacza to problemy z ogrzewaniem w zimie.
    W celu poprawienia wydajności ogrzewania układ chłodzenia silnika wyposażono w urządzenie zwane
    grzałkami nurkowymi.
    Układ składa się z...
    ...elementu, w który wkręcono 3 grzałki,
    oporniki grzejne, przypominające świece żarowe...
    Dołączona grafika

    ...i dwóch przekaźników, umieszczonych w pudełku obok akumulatora
    (przykład: Laguna 2). Przekaźnik 1 zasila jedną grzałkę, przekaźnik 2
    dwie pozostałe.
    Dołączona grafika

    Zespół grzałek nurkowych jest zamontowany szeregowo w przewodzie wlotowym nagrzewnicy.
    1...silnik
    2...chłodnica
    3...zbiorniczek płynu chłodzącego
    4...nagrzewnica
    5...termostat
    6...grzałki nurkowe
    7...kryza
    8...kryza

    Dołączona grafika

    Działanie.
    Sterownik wtrysku paliwa uruchamia grzałki nurkowe, zależnie od temperatury powietrza i płynu
    chłodzącego, jeśli spełnione są jednocześnie następujące warunki :
    - nie włączona przednia szyba ogrzewana;
    - obroty silnika powyżej 650 / min.;
    - napięcie akumulatora powyżej 13,5 V;
    - zakończone grzanie świec żarowych.
    Grzałki nurkowe są zasilane do chwili gdy
    temperatura płynu chłodzącego osiągnie 60°C.
    Zmiana temperatury powietrza nie jest brana pod
    uwagę przy zakończeniu pracy grzałek.
    Dołączona grafika

    Sterowanie trzema grzałkami jest podzielone na 3 etapy :
    etap 1 ... sterowanie jedną grzałką (przekaźnik nr 1) przez 20 s. ;
    etap 2 ... sterowanie dwoma grzałkami (przekaźnik nr 2) przez 20 s. ;
    etap 3 ... sterowanie trzema grzałkami (przekaźniki nr 1 i 2).
    W zależności od warunków (przede wszystkim od napięcia akumulatora), praca grzałek może zostać
    przerwana, następnie przywrócona według trzech etapów (j/w).

    Zmniejszono 73% (oryginalne wymiary 824 x 484) - kliknij by powiększyć do normalnych wymiarówDołączona grafika

    2
  • #5 06 Lut 2012 18:59
    Firlej76
    Poziom 2  

    Panowie, chyba ktoś z Forumowiczów zna silnik 2.5 dci z Renault Trafic... i odniesie się do moich problemów?

    1
  • #7 13 Lut 2012 21:33
    jarek_rybnik
    Poziom 10  

    Witam kolegów,
    Od kilku tygodni mój Trafic 1,9DCI 80km długo się rano rozgrzewa(pomijam,że pali jak smok) właśnie sprawdziłem grzałki- wszystkie cztery spalone , napięcie do grzałek dochodzi .Czy próbował ktoś z Kolegów te grzałki wymieniać , w salonie Renault wymieniają tylko cały podgrzewacz .

    0
  • #9 19 Lut 2012 13:27
    jarek_rybnik
    Poziom 10  

    Własnie na pewnym portalu aukcyjnym ( tak jak napisal kolega PRZEMO9826 ) zakupilem kpl. podgrzewacz , kilka razy taniej niż nowy w serwisie Renault .Mój Trafic znowu szybko się rozgrzewa .Gdyby ktoś z kolegów próbował podgrzewacz naprawic samodzielnie , to podaję oznaczenia na grzałce :
    napisy na części sześciokątnej : 300W 0106
    napisy na dole grzałki : AET 11 721 054 - 12 V.
    (Renault Trafic 1,9 DCI , 60kW rok 1996 / 7
    Najprawdopodobniej grzałki w moim aucie zostały uszkodzone podczas wymiany rozrządu i pompy wody - gdy mechanik napełniał układ chłodzenia płynem (na zewnątrz panowała niska temperatura) włączył silnik jak jeszcze nie był odpowietrzony układ .Grzałki zaczęły pracować w powietrzu i po chwili (już były gorące) zostały zalane płynem - efekt : definitywny koniec pracy.

    0