Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H 1.7 CDTI ciężki rozruch i falowanie obrotów

BENIAMIN4 05 Lut 2012 23:02 13820 10
  • #1 05 Lut 2012 23:02
    BENIAMIN4
    Poziom 8  

    witam
    Mam problem z astra 1.7 cdti a mianowicie przy odpalaniu ciężki rozruch tak jak by nie chciał wejść na obroty ale po chwili odpala oraz nieznaczne falowanie obrotów na luzie bez znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Wymieniałem jeden wtrysk który podejrzewano o złą pracę i na nic robiono diagnostykę ale nikt nie był w stanie powiedzieć co jest przyczyną. Na kompie żadnych błędów tak już czytam czy to oby nie zawór regulacji ciśnienia ?? a i mam pytanko do kolegów bo na kompie jeśli chodzi o ciśnienie na listwie to wynosi 25MPa i nieznaczne wachania ale to po przecinku czy przy tak stabilnym ciśnieniu można podejrzewać zepsuty zawór regulacji ciśnienia paliwa SCV ??.

    Pozdrawiam

    1 10
  • #2 05 Lut 2012 23:03
    decybel91
    Poziom 39  

    SCV to układ Denso?

    0
  • #3 06 Lut 2012 11:26
    BENIAMIN4
    Poziom 8  

    Tak dokładnie DENSO .

    0
  • #4 06 Lut 2012 18:14
    decybel91
    Poziom 39  

    Pompa wtryskowa robi falujące ciśnienia.
    Odrazu zaznaczam że lepiej zregenerować niż szukać identyczne uszkodzonej używki.

    1
  • #5 06 Lut 2012 20:24
    Lukekkp
    Poziom 8  

    Witam mam ten sam problem co kolega Beniamin .Auto odpala ciężko ale nie ma reguły potrafi zaskoczyć za pierwszym obrotem silnika innym razem wchodzi na obroty po czym spada i nieistotne czy na zimnym czy ciepłym silniku. Choć zauważyłem że jak są mrozy rano przeważnie odpala na dotyk później już to różnie bywa.Zdarza się też że jak odpali jest takie hmm parsknięcie i gaśnie. Jak już odpali jest ok poza falującymi obrotami ale to nie przeszkadza podczas jazdy. Walczę z tym autkiem około roku i nikt nie potrafi stwierdzić co jest przyczyną ciężkiego odpalania tego silnika .Trzy razy byłem już w serwisie i za każdym razem słyszę inną diagnozę bądź domysły a mianowicie :
    - uszkodzony zawór przy albo w pompie paliwowej
    - podejrzenie o uszkodzenie modułu uec (moduł komory silnika)
    - nieszczelność wtryskiwaczy
    - zawór EGR
    Wtryski zostały sprawdzone i podobnie jak u kolegi jeden wymagał całkowitej regeneracji ale pomimo tego problem został. Jeszcze przed regeneracją tego wtrysku wymieniony był zawór egr bez skutku. Wizyta w jakimkolwiek serwisie odpada bo tam maja milion teorii które są bardzo kosztowne.
    Ostatnio naczytałem się o zaworze SCV regulacji ciśnienia paliwa przy pompie. Kolega opisuje tam że miał Merive z silnikiem 1,7 CDTI i właśnie ten zawór był przyczyną ciężkiego odpalania i falowania obrotów. Ponoć były one wadliwe do 2006 roku .
    Już sam nie wiem czy inwestować w ten zawór koszt około 500 zł .Przy takiej metodzie prób i błędów niedługo wymienię cały silnik a może to jedyny sposób aby odnaleźć przyczynę . Byłbym wdzięczny za wszelkie informację o tym zaworze czy faktycznie może być on sprawcą opisanego problemu .
    Pozdrawiam ...

    2
  • #6 08 Lut 2012 20:52
    waldzior
    Poziom 14  

    Panowie sądzę że najprostsze rzeczy zostały sprawdzone : świeczki ,filtr paliwa , aku , zdrowe paliwo , co do samego rozruchu to wygląda to tak , gdy kręci rozrusznik ecu liczy obroty wału korbowego , sprawdza ciśnienie na listwie cr i temperaturę płynu chłodzącego (to wszystko w wielkim skrócie) wystarczy słaby aku i mamy problem z odpaleniem , po prostu ecu nie otwiera wtryskiwaczy , ja latam astrą h 1.7 motor DTH bosch edc 16 ma przelatane 160 kkm i do wtrysków się nie dotykałem , przy -23 pali z pierwszego strzału , co do pływania obrotów to stawiam na mocno zasyfiony dolot , szczególnie przy zaworze EGR , nie wymieniajcie go tylko rozbierzcie cały dolot i go wyczyśćcie łącznie z zaworem egr , wierzcie mi mgła olejowa z odmy i spaliny z egr-a skutecznie zawalają układ dolotowy , odmę odłączyłem od dolotu a zasilanie egr-a w spaliny zredukowałem poprzez zmniejszenie średnicy rurki doprowadzającej spaliny ori to fi 24mm , ja mam fi 8mm, dwie proste modyfikacje a pożytku sporo , a na problemy to polecam dobrego diagnostę a nie mądrali z aso zapytajcie tu www.tdi-tuning.pl

    0
  • #7 10 Lut 2012 02:53
    Lukekkp
    Poziom 8  

    Hejka a więc powiem tak świece wykluczam dlatego że problem występuje też latem a świece zaczynają podgrzewać od określonej temperatury z tego co mi wiadomo. Teraz przy tych mrozach zapala się kontrolka na kilka sekund i jak po nocy odpalam to tak jak piszesz od strzału .W ogóle mamy ten sam silnik też DTH 1,7 dlatego źle się sugerowałem tym zaworem SCV bo to faktycznie jest układ Boscha a u innych był problem z DENSO. Filtr paliwa wymieniany regularnie a nawet częściej .Aku hmm skoro odpala na tych mrozach bez problemu jak jest zimny to myślę że jest ok.Problem jest gdy silnik już trochę popracuje zgaszę go i po jakimś czasie próbuje odpalić .Zdarza się ze odpali normalnie ale często jest tak że już ma odpalić wchodzi na obroty po czym spada i znowu kręci z dwa razy i odpali .Wygląda jakby na początku nie miał nie wiem na listwie cr odpowiedniego ciśnienia. Tylko nie wiem czy teraz szukać przyczyny w pompie paliwa czy gdzieś faktycznie jakiś zawór jest odpowiedzialny za to .Dodam jeszcze istotną rzecz która może jest z tym powiązana. Auto przeszło mi kilka razy w tryb awaryjny tzn jadąc zapaliło się kontrolka obroty spadły do około 1400/min i silnik w ogóle nie reagował na pedał gazy .Obroty po krótkim czasie wracały do normy. Musiałem zgasić auto i po ponownym odpaleniu już było ok .Na op comie pokazało jako błąd tylko niewłaściwe położenie pedału gazu innych błędów brak .Dzięki za wskazówki jak coś uda mi się zdziałać odpisze . Pozdro

    0
  • #8 10 Lut 2012 03:08
    BENIAMIN4
    Poziom 8  

    Witam ponownie
    Tak czytam na różnych forach i za wiele nic w tym temacie a problem zostaje. Tak myślę jak kolega waldzior pisze że ecu liczy obroty wału korbowego to może uszkodzony czujnik położenia wału ?? ale czy uszkodzenia nie wykazałoby na diagnozie jest to możliwe ??

    pozdrawiam

    0
  • #9 10 Lut 2012 20:13
    waldzior
    Poziom 14  

    Ja miałem uszkodzony czujnik położenia wału korbowego , auto zimne odpalało bez problemowo , dopiero po dobrym rozgrzaniu silnik gasł , a gdybyś mógł podmienić czujnik ciśnienia na listwie cr , może to on kuleje a czy na listwie nie ma jakiegoś zaworu bezpieczeństwa który by puszczał ? sprawdzę to u siebie i dam znać.

    Dodano po 4 [godziny] 9 [minuty]:

    I jeszcze jedno podaj numery błędów (wypedałuj) to może coś się rozjaśni .

    0
  • #10 10 Lut 2012 22:50
    Lukekkp
    Poziom 8  

    Witam a więc u mnie wyskakują dwa błędy :
    007071 - błąd czujnika temperatury zewnętrznej
    050074 - czujnik prędkości własnej pojazdu
    Nie wiem z czym to można byłoby powiązać .

    1
  • #11 11 Lut 2012 15:27
    waldzior
    Poziom 14  

    Ten drugi błąd to zapewni mniejsze koła założyłeś na zimę , ja mam właśnie tak lato 16-stki a na zimę 15-stki i z tond ten błąd , ale ten pierwszy może być istotny , czy na wyświetlaczu masz dobry odczyt temperatury zewnętrznej , sprawdź połączenia i stan czujnika jest on w przednim zderzaku .

    0