Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 115 ajm 1,9 tdi kopci na niebiesko

mir977 06 Lut 2012 21:41 8590 13
  • #1 06 Lut 2012 21:41
    mir977
    Poziom 10  

    Witam, kto podpowie w jaki sposób sprawdzic co jest grane,jesli podbiera olej i kopci na niebiesko(jak docisne konkretnie gazu,choć niezawsze).Chodzi mi o to , że jak sprawdzic czy to turbina przepuszcza, czy silnik bierze olej.Co do ogółu to dodam,że w te mrozy pali super niekuleje, a po odpaleniu niepuszcza dymu, tylko podczas jazdy jak mu dusze do konca(po 1500 km dolałem jakies 200ml oleju)

  • #2 06 Lut 2012 22:19
    jastrzą1975
    Poziom 12  

    Witaj. Jaki przebieg ma autko?

  • #3 07 Lut 2012 09:24
    mir977
    Poziom 10  

    Niby 200 tys ale w dzisiejszych czasach to wiadomo ,że cofanie licznika to norma.Dodam że auto od roku w polsce a w niemczech był tylko jeden własciciel(jakis dziadek z 57 roku bo mam brief) ale to chyba w sumie o niczym nieswiadczy.

  • #4 07 Lut 2012 09:41
    Arturkac
    Poziom 15  

    Przy takim przebiegu może być turbina. Sprawdź kompresję w silniku i czy odma nie jest przytkana. Może w silniku wytwarza się za duże ciśnienie i turbina wyrzuca olej.

  • #5 07 Lut 2012 09:57
    mir977
    Poziom 10  

    Odma sprawdzana bo czysciłem wszystko od turbiny po zawor egr , po tym jak musiałem czyscic kierownice w turbo, bo wchodził w tryb awaryjny.

  • #6 07 Lut 2012 10:17
    Arturkac
    Poziom 15  

    To kompresja a jak nie to turbo.

  • #7 07 Lut 2012 10:33
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    Jeśli dobrze odpala na mrozie, to raczej nie kompresja, zainteresowałbym się uszczelniaczami zaworowymi, no i oczywiście samą turbiną, skoro trzeba było ją czyścić to znaczy że coś z nią nie tak. Samo czyszczenie to półśrodek, na chwilę...

  • #8 07 Lut 2012 17:43
    jastrzą1975
    Poziom 12  

    Turbina do wymiany. Nie zwlekaj długo bo skutki mogą być fatalne.

  • #9 07 Lut 2012 18:25
    ZGG
    Poziom 27  

    Zobacz czy w wężu gumowym, który odchodzi od turbiny do kolektora ssącego w środku jest mokro od oleju. To będziesz wiedział, czy turbina pluje olejem czy nie.I dobrze byłoby sprawdzić, czy końcówki wtryskowe nie leją.Bo wtedy silnik daje właśnie niebieski dym. Im więcej w pedał, tym bardziej niebiesko z tłumika.A na wolnych obrotach jeszcze jakoś.

  • #10 07 Lut 2012 22:13
    jastrzą1975
    Poziom 12  

    Myśle że gdyby lał choć jeden wtrysk usłyszał by na wolnych obrotach , po za tym trudniej jest uruchomić taki silnik

  • #11 08 Lut 2012 19:35
    mir977
    Poziom 10  

    Jak go kupłem to bylem na kompie i niby popowtryski sa dobre a co do oleju to jak odkreciłem rure od ic to pocieklo go troche

  • Pomocny post
    #12 09 Lut 2012 08:08
    domex32
    Moderator Samochody

    A kiedy kolega wymieniał filtr powietrza dla silnika? Jakiej marki?

    Jakie odcinki robi auto? krótkie miejskie czy trasy?

    Troche dużo oleju kolega dolał.

    Moim zdaniem olej w przewodach od turbo do ic i silnika jest normalną sprawą i występuje nawet w nowych silnikach, nie koniecznie z turbiny a z odmy, natomiast jeśli czyściłeś turbo przy takim przebiegu do albo jeździsz duzo po mieście, wolno i delikatnie, (dusisz silnik na niskich obrotach) albo puszcza olej gorąca strona turbiny, stąd dym i zaklejona geometria w turbinie.

  • #13 09 Lut 2012 09:29
    mir977
    Poziom 10  

    Rozrzad wraz z olejem i filtrami wymieniany ok 1,5 tyś km ,jezdze glównie na miejscu tzn.do pracy 7km i spowrotem(raczej spokojnie).A co do tego ,że olej puszcza od ciepłej strony turba to może masz racje bo strasznie czuć przepalonym olejem.A co do czyszczenia turbiny to niebylo niewiadomo jak zawalone praktycznie wystarczyło rozkrecić i rozruszać,bo nagaru w srodku niebyło wcale jak to pokazuja na innych forach

  • #14 06 Mar 2012 14:03
    mir977
    Poziom 10  

    Witam, to znowu ja. Nie wiem, jak to się stało, ale gdzieś czytałem. Żeby samochodowi dodać mocy, trzeba zaślepić EGR. Tak zrobiłem - odkręciłem rurkę, co idzie z EGR do kolektora i dorobiłem blaszkę. Może ktoś mi wytłumaczy, jak to się stało, że auto jak ręką odjął przestało kopcić.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME