Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault meganeII 1.9 dci 2004r grandtour-schemat ustawienia rozrządu.

maxtronix 06 Feb 2012 22:59 17734 21
  • #1
    maxtronix
    Level 13  
    Pękła mi oś w pompie wysokiego ciśnienia, wymontowałem pompę i nie zaznaczyłem położenia koła pompy, myślałem że ustawienie pompy nie ma znaczenia, niestety byłem w błędzie. Dodatkowo muszę wymienić też i pasek bo może być naderwany Może ma ktoś schemat ustawienia rozrządu?
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A gdzie masz czujnik? Na pompie czy na wałku rozrządu? Zresztą na nowym pasku masz kreski z którymi mają zgadzać się znaki na kołach, ogólnie przedszkole.
  • #3
    trans-serwis
    Level 39  
    Przemo9826 wrote:
    ogólnie przedszkole.
    Święta racja.
    Pasek nie był przewidziany do wymiany a na starym może już nie widać znaków.
    Mechanicy gryzą.
  • #4
    maxtronix
    Level 13  
    Serwis chce 1000zł za wym kplt. rozrządu a był on mieniany 50tyś temu więc min. jeszcze te 50 powinien wychodzić, więc wymiana samego paska powinna wystarczyć, niestety na sam pasek serwis gwarancji nie da. Obdzwoniłem mechaników i każą czekać ok 7 dni. Jeden czujnik jest na wałku a drugi ponoć na kole pasowym i koło tez się musi zgadzać.
  • #5
    maxtronix
    Level 13  
    Dwie i pół godzinki i pasek zmieniony, została kwestia napięcia paska, mogę go wygiąć o ok. 45 stopni i tak zostawiłem. Będzie ok, czy może ktoś ma inny sposób? Aha, ustawienie pompy w/g znaków w tym modelu auta nie jest konieczne.:idea:
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    maxtronix
    Level 13  
    Dzwoniłem do dwóch serwisów, w jednym jest serwisowana moja meganka i przed rokiem rozrząd właśnie tam mi wymieniali ale pompy na znakach nie ustawili (sprawdziłem na 100%), więc dlaczego powiedzieli, że musi być ustawiona w/g znaków. W drugim serwisie, również RENAULT powiedzieli to samo, jaki cel w tych kłamstwach mają serwisy? Wracąjac do napięcia paska, to jakie powinno być prawidłowe, oczywiście przyrząd do pomiaru odpada.
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    maxtronix
    Level 13  
    Możecie mi powiedzieć jakie są zawory w tym typie silnika i jaki powinien być luz między wałkiem a popychaczem, na pierwszym cylindrze jest słyszalne klekotanie i wizualnie widać większy luz niż na pozostałych może jest pęknięta płytka lub coś z hydrauliką?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    maxtronix
    Level 13  
    Jeszcze nie rozbierałem więc nie wiem czy są płytki czy reg. jest hydrauliczna, rozumiem że 0,2 i 0,4 dotyczy płytek, pierwszy zawór od koła rozrządu to będzie ssący czy wydechowy? Mam nadzieję, że nie będę musiał ściągać głowicy.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    maxtronix
    Level 13  
    ani to ani to - nie bardzo rozumiem, po zdjęciu pokrywy zaworów pod wałkiem widać tylko "szklanki" nie widać trzonków zaworów, czy to będą hydrauliczne? Bo jeśli tak to słyszałem, że tego nie reguluje się.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    fake_nick
    Level 18  
    borsche wrote:
    maxtronix wrote:
    jaki cel w tych kłamstwach mają serwisy?
    Rznięcie klienta

    maxtronix wrote:
    jakie powinno być prawidłowe
    90


    a wiesz ze pasek ma nieparzysta ilość zębów ?
  • #16
    maxtronix
    Level 13  
    Co ma nieparzysta ilość zębów do naciągu paska??? Wracając do szklanek to muszą być ich w sprzedaży różne grubości i w/g mnie najpierw trzeba pomierzyć szczeliny na starych i ewentualnie dokupić nowe do brakującego wymiaru, oczywiście do wymiaru takiego jak podałeś kol. BORSCHE 0,2s i 0,4w?
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    maxtronix
    Level 13  
    Wielkie dzięki za zainteresowanie i pomoc, jutro dam znać co na 100% było powodem niedomagania mojego silnika.
  • #19
    toku74
    Level 31  
    borsche wrote:
    maxtronix wrote:
    jaki cel w tych kłamstwach mają serwisy?
    Rznięcie klienta

    maxtronix wrote:
    jakie powinno być prawidłowe
    90

    Nie zupełnie takie rżnięcie klienta, a dlaczego to dowiesz się patrząc na gamę silników 1,9cDi.
    90 to było w VW i to też do dojechania do najbliższego ASO i sprawdzenia przyrządem. W tym silniku bez przyrządu /klucz na wał i czujnik ultradźwiękowy/ dobrze nie ustawisz- chyba, że fuksem.
  • #20
    maxtronix
    Level 13  
    Reno nie robi silników cDi tylko dci, wiem że ok. 95% mechaników niema przyrządu do sprawdzenia naciągu paska a mieniają rozrządy i auta jeżdzą, zresztą czujnik elektroniczny ma też pewien zakres tolerancji. Wracając do przypadłości mojego auta za klekotanie jest odpowiedzialna vacum pompa a nie płytki do regulacji luzów zaworowych.
  • #21
    toku74
    Level 31  
    Przepraszam za błąd w oznaczeniu silnika, ale chodzi o ten, o którym piszesz. To, że warsztaty nie mają przyrządów to wiem. Nawet co niektóre ASO o nich nie słyszały, co nie zmienia faktu, że przy nowych silnikach są coraz częściej wymagane.
    Głowicę też przykręcisz bez klucza dynamometrycznego i auto będzie jeździło. Tylko co dalej, bo w najmniej odpowiednim momencie się zdziwić można.
  • #22
    maxtronix
    Level 13  
    Święta racja!!! Niemniej jednak doczekaliśmy czasów, że niestety większości z nas nie stać na autoryzowane serwisy, tym bardziej jak się ktoś sparzył i to nie jeden raz, wiec próbuje radzić sobie sam po to aby nie zostać orżniętym.