Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podczas jazdy zapala się kontrolka cisnienia oleju. (Fabia 1.9 SDI)

El Polacco 07 Feb 2012 08:42 30735 19
  • #1
    El Polacco
    Level 10  
    Samochód: Skoda Fabia 1.9 SDI 2000r.

    Wczoraj jadąc do pracy zapaliła się kontrolka od oleju na czerwono.Myślałem, że ma mało oleju, dolałem go i pojechałem dalej ponieważ po ponownym zapaleniu zgasła. Dzisiaj znowu podczas jazdy się zapaliła i sprawdzałem olej i jest cały stan.

    Na forum przeczytałem, że jesli swieci na czerwono to jest coś nie tak z cisnieniem, a nie z poziomem oleju. Co sprawdzic i co może być przyczyną tej kontrolki? Jakis czujnik, czy moze pompa oleju? Auto mam oryginalenie przejechane 100 tys. i jest to w 100% pewny przebieg (auto z Polski, wczesniej serwisowane).

    Zauważyłem również, że w samochodzie podczas jazdy na wprost coś tak delikatnie chrobocze. Stukot podobny to przegubu, ale przegub przy skręcie się wogóle nie tucze, tylko słychać to podczas jazdy na wprost. Może amor?
  • #2
    domellus
    Level 29  
    Jedź do mechanika. Sprawdzi ciśnienie oleju a to wiele powie.
  • #3
    maxis72
    Level 2  
    hej
    najprawdopodobniej będzie troszkę za mało płynu chłodniczego.. u mnie było to samo. Wlewasz płynu G12+ albo ewentualnie trochę wody destylowanej i na 99% rozwiążesz problem ;)

    Moderated By manta:

    No hej,

    3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Na 100% ostrzeżenie.

  • #4
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    maxis72 wrote:
    hej
    najprawdopodobniej będzie troszkę za mało płynu chłodniczego.. u mnie było to samo. Wlewasz płynu G12+ albo ewentualnie trochę wody destylowanej i na 99% rozwiążesz problem :wink:
    A co ma płyn chłodniczy do ciśnienia oleju ???
  • #5
    guard10
    Level 28  
    Witam .Pompa sie konczy albo nie wymieniles filtra oleju ze zmiana oleju, a choboczeni moze byc od pompy jezeli narasta na postoju w czasie dodawania gazu lub faktycznie przegub lub zapowietrzony uklad chlodzenia .Musisz sprawdzic skad dochodzi ten dzwiek.Pozdrawiam
  • #6
    maxis72
    Level 2  
    kajaba autoserwis wrote:
    maxis72 wrote:
    hej
    najprawdopodobniej będzie troszkę za mało płynu chłodniczego.. u mnie było to samo. Wlewasz płynu G12+ albo ewentualnie trochę wody destylowanej i na 99% rozwiążesz problem :wink:
    A co ma płyn chłodniczy do ciśnienia oleju ???
    Ta kontrolka nie informuje tylko i wyłącznie o ciśnieniu oleju ale także o ciśnieniu płynu chłodniczego. Naprawdę polecam sprawdzić, iż wiem to z doświadczenia. Każda kontrolka auta może informować o kilku różnych rzeczach.
    Moderated By robokop:

    Bzdura. I to straszna.

  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    maxis72 wrote:
    kajaba autoserwis wrote:
    maxis72 wrote:
    hej
    najprawdopodobniej będzie troszkę za mało płynu chłodniczego.. u mnie było to samo. Wlewasz płynu G12+ albo ewentualnie trochę wody destylowanej i na 99% rozwiążesz problem :wink:
    A co ma płyn chłodniczy do ciśnienia oleju ???
    Ta kontrolka nie informuje tylko i wyłącznie o ciśnieniu oleju ale także o ciśnieniu płynu chłodniczego. Naprawdę polecam sprawdzić, iż wiem to z doświadczenia. Każda kontrolka auta może informować o kilku różnych rzeczach.


    Widziałeś kiedyś silnik w skodzie na oczy? Albo czujnik ciśnienia płynu chłodniczego w tym że aucie?

    Ta kontrolka może świecić na czerwono kiedy brak ciśnienia oleju, lub żółto, kiedy jest go za mało, zakładając że silnik wyposażony jest w taki czujnik w misce olejowej.
  • #8
    domellus
    Level 29  
    maxis72 z całym szacunkiem dla Ciebie ale piszesz bzdury i to straszne, dziękować tylko koledze "robokop" za cierpliwość w stosunku dla Ciebie. Tak jak napisał "domex32" czerwona= brak ciśnienia oleju lub uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, a to trzeba zweryfikować.
  • #9
    FAB 2002
    Level 19  
    Skoda Fabia 1,9 SDI nie posiada w misce olejowej czujnika poziomu oleju. Jedyny pomiar to bagnet. Jeżeli po ostygnięciu lub po dolaniu zimnego oleju gaśnie kontrolka ,to może wskazywać na uszkodzony czujnik, pompę olejową lub zacinający się zawór nadmiarowy ciśnienia. Podstawą diagnostyki będzie sprawdzenie ciśnienia oleju w układzie.
  • #10
    wojtekryba
    Level 32  
    Może faktycznie autorowi swieci kontrolka od płynu.

    Niech zapoda zdjecie :D :D
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    maxis72
    Level 2  
    sorki za zamieszanie ;p pomyliły mi się kontrolki ;)
  • #13
    nuna666
    Level 9  
    Mam podobny problem i ten sam silnik (1.9 sdi asy) w fabii z 2001r ktora niedawno nabylem.
    Problem polega na tym, ze cisnienie oleju jest za duze, na rozdrzanym silniku powinno wynosic do 2 bar. przy 2000 rpm. a u mnie wynosi 4 bary. przy 2000 rpm,
    Nikt nie wie co jest grane. Odrazu utne spekulacje: czujnik jest dobry bo byl wymieniany, pompa oleju rowniez, filtr i nowy olej.
    Teraz szukam jakiegos zatkanego kanaliku przelewowego lub cos w rodzaju zaworka zwrotnego czy tez przelewowego.
    Czy ktos pomoze. Przepraszam, ze pisze bez polskich znakow, ale pisze to na telefonie.
    Pozdrawiam
  • #15
    kkknc
    Level 43  
    lookashECL wrote:
    Może smok zatkany?

    No, a jak go odetka to mu spadnie do zera i co wtedy :) .

    nuna666 wrote:
    Mam podobny problem i ten sam silnik (1.9 sdi asy) w fabii z 2001r ktora niedawno nabylem.
    Problem polega na tym, ze ciśnienie oleju jest za duze, na rozdrzanym silniku powinno wynosic do 2 bar. przy 2000 rpm. a u mnie wynosi 4 bary. przy 2000 rpm,

    2 Bary to ciśnienie minimalne przy tych obrotach. A po dodaniu gazu ile masz tego ciśnienia. Więc nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma.
    nuna666 wrote:

    Czy ktos pomoze.

    Obawiam się ze nie. :)
    nuna666 wrote:

    Przepraszam, ze pisze bez polskich znakow, ale pisze to na telefonie.

    Też piszę z telefonu a problemów nie mam.
  • #17
    nuna666
    Level 9  
    Witam
    Przepraszam, trochę namieszałem, mianowicie:
    na wolnych przy rozgrzanym silniku - 2 bar
    przy 2000 rpm - ok 4 bar
    przy 3000 rpm - 5 - 6 bar
    Wszystko było mierzone w warsztacie u mechanika, który jest naprawdę dobry, nie przypadkowy pan Miecio.
    Dodam tylko, że olej wyciska i cały silnik jest zalany olejem. Telefon, z którego wcześniej pisałem to stara i wysłużona nokia e71 
    Pomocy i pozdrawiam.
  • #18
    kkknc
    Level 43  
    Skoro doświadczmy mechanik to w czym problem?
    Powinien wiedzieć że im większe ciśnienie tym lepiej ( no prawie bo przy dużym ciśnieniu i wysokiej prędkości obrotowej dochodzi do kawitacji erozyjnej panewek ) ograniczeniem jest tutaj wytrzymałość mechaniczna części silnika , a zwłaszcza filtra który jest liczony na 6bar więc to ciśnienie to nie tragedia. Pytanie czy przy dalszym zwiększaniu obrotów ciśnienie się zwiększa czy stabilizuje się przy tych 5-6barach. Silnik na pewno nie jest ulany od za wysokiego ciśnienia tylko od zapchanej odmy, lub od kompresji która przelatuje do skrzyni korbowej silnika przez uszkodzony układ tłokowy. Jakie masz ciśnienie w skrzyni korbowej?
  • #19
    enauto
    Level 29  
    nuna666 wrote:
    na wolnych przy rozgrzanym silniku - 2 bar
    przy 2000 rpm - ok 4 bar
    przy 3000 rpm - 5 - 6 bar

    Ciśnienie oleju może być do 7 bar.
    Sprawdź układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
    nuna666 wrote:
    Wszystko było mierzone w warsztacie u mechanika, który jest naprawdę dobry

    Jeżeli jest dobry to powinien wiedzieć jak sprawdzić.
    nuna666 wrote:
    Dodam tylko, że olej wyciska i cały silnik jest zalany olejem.

    kkknc wrote:
    Silnik na pewno nie jest ulany od za wysokiego ciśnienia tylko od zapchanej odmy, lub od kompresji która przelatuje do skrzyni korbowej silnika przez uszkodzony układ tłokowy. Jakie masz ciśnienie w skrzyni korbowej?
  • #20
    El Polacco
    Level 10  
    Po jakimś czasie problem sam się rozwiązał, a co było przyczyną ciężko powiedzieć gdyż sprzedałem samochód. Obstawiam jednak, że dochodziło do zwarcia kabli od czujnika które idą do licznika (gnijące kable w wiązce, często znany problem w fabii). Jakiś czas poźniej kupiłem Ibizę 1.4 16V i miałem problem z zaświecającą się kontrolką od ciśnienia oleju. Nie pomogła wymiana oleju i filtra oleju, czujnika itd. Ciśnienie oleju sprawdzane i wszystko ok. Odwiedziłem elektryka który miał dziwną diagnozę i chciał rozbierać silnik, ale się nie zgodziłem. Pojechałem do znajomego mechanika który siedzi tylko w grupie VAG i kosztowało mnie to 70zł - diagnoza i naprawa. Wymienił kabelki od licznika do czujnika i problem się rozwiązał. Jeśli macie taki sam problem to warto sprawdzić zanim mechanicy rozbiorą wam pół auta.