Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 1,9 tdi 115 ajm zamiana przepływomierza

07 Lut 2012 14:18 8317 21
  • Poziom 10  
    Witam mam paska jak w temacie i myśle,że za dużo pali bo komp pokzuje mi z ostatnich 400km średnie 8,2 .Mój kumpel ma identycznego i u niego niewiecej jak 6,7.Dodam,że byłem na kompie i niby wszysto ok, ale ponoć przepływke niezawsze pokaże.No i zwiazku z tym chce przezucić z kumpla do mojego i odwrotnie(zobacze czy w dwóch autach coś sie zmieni) ale o ile wiem(jak coś to poprawcie mnie) to przy podmiance wywali bład w kompie.No i pytanie czy jeżeli podmienie to niekasując błedów przepływka od kumpla bedzie normalnie pracować?Jeśli nie to co mam zrobić?
  • Poziom 31  
    Możesz śmiało podmieniać.
  • Poziom 29  
    Jak podmienisz przy wyłączonym zapłonie to żadnych błędów nie będzie.
  • Poziom 10  
    A jesli moge jeszcze jedno pytanko bo mechanik regulował mi luzy na pompowtryskach bo troche klekotał,teraz jest ok jednak zurzycie wydaje mi sie ,że jeszcze wzrosło możliwe ,że przez regulowanie?
  • Poziom 39  
    mir977 napisał:
    A jesli moge jeszcze jedno pytanko bo mechanik regulował mi luzy na pompowtryskach bo troche klekotał,teraz jest ok
    Nie ma czegoś takiego jak regulacja luzów na pompowtryskach.
    Klekotanie po tym zginęło, to już jakies herezje.
    Powiedział ci ten "mechanik" na ile ustawił ci te luzy?
  • Poziom 10  
    No moze nieluzy tylko regulacja , o ile sie niemyle to 220 i powiedział,że jak bedzie coś nietak to zmniejszy(no ale dodam jeszcze raz ,że teraz chodzi ciszej jakby to powiedziec bardziej miekko)
  • Moderator Samochody
    Sprawdź na vagu czwarte pole kanału 004 bloków wartości mierzonych silnika, podaj wartość.

    Jaki olej lejesz do silnika?

    Jak wyglądają korekcje dawek dla pompowtrysków?
  • Poziom 10  
    przed regulacja sprawdzał mi i mowił ,ze jest ok bo na wszystkich czterech były same zera .A po regulacji trzeba też zrobic?Mowił ,ze pompki niesa orginalne że sa włozone zamienniki(jeszcze raz 99 rok 115km ajm a to numer pompek038130073f )

    olej castrol magnatek 10w40 b4 półasyntetyk
  • Moderator Samochody
    mir977 napisał:
    przed regulacja sprawdzał mi i mowił ,ze jest ok bo na wszystkich czterech były same zera .A po regulacji trzeba też zrobic?Mowił ,ze pompki niesa orginalne że sa włozone zamienniki(jeszcze raz 99 rok 115km ajm a to numer pompek038130073f )

    olej castrol magnatek 10w40 b4 półasyntetyk


    Do pompowtrysków zawsze leje castrol edge 0w30 ew 5w40, ale to raczej nie powód.

    Podaj wartość czwartego bloku wartości mierzonych grupy 004, oraz cztery wartości kanału 013 bloku wartości mierzonych.

    Aby sprawdzić przepływomierz, zrób log dynamiczny grypy 003 i wrzuć na forum (3 bieg 1000obr i gaz w podłogę do 4000 ob)r.
  • Poziom 34  
    domex32 napisał:
    Aby sprawdzić przepływomierz, zrób log dynamiczny grypy 003

    Lepiej niech zrobi dwa logi na raz czyli grupę 010 z 008 - będzie wtedy lepiej widać jak operował gazem, jaka jest wartość masy zasysanego powietrza, jak pompuje turbo i w końcu jak dawkuje paliwo. Log tych dwóch grup będzie bardziej miarodajny - taka moja skromna sugestia.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Muszę podpowiedzieć byś ponownie zrobił te logi ale tym razem z pedałem gazu całkowicie w podłodze a nie na 61% bo logi nie są wtedy miarodajne. Poza tym pamiętaj aby w czasie logowania mieć włączone jedynie światła mijania lub dzienne a cała reszta czyli radio, ogrzewanie szyby tylnej i wnętrza, klima itd. mają być wyłączone - jest to istotne w czasie logowania grup 001 i 008.
  • Poziom 10  
    Ale pedał był napewno do końca.A co do dodatkowych urzadzen to moze tylko radio chodziło ale było sciszone
  • Moderator Samochody
    Masz problem z pedałem gazu, albo ze sterownikiem silnika, jak kolega sztomel słusznie zauważył 61% przy maksymalnie wciśniętym gazie.
  • Poziom 10  
    Jak go kupowalem gosciu mówił, że wymieniał akumulator.No i czy wtedy nie trzeba robic adaptacji przepustnicy(gdzis to kiedys wyczytałem),czy to moze miec na to wpływ.A jesli nie to w jaki sposób moge sprawdzic czy to pedał gazu czy sterownik silnika.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    To nie tak. W dieslu nie ma przepustnicy i nie trzeba nic adaptować. Musisz obejrzeć pedał gazu, czy pracuje w pełnym zakresie, możesz go wyciąganie na stół i obmierzyc odporności. W razie co napisze ci jakie i gdzie powinno być. Wydaje mi się jednak że masz problem z jego skokiem bo są tam dwa nie zależne potencjometry więc wywalil by błąd jednego z nich.
  • Poziom 10  
    Troche robi sie ciezko.Ale jak jest na luzie i docisne pedal to idzie do konca a obrotomierz zatrzymuje sie w momencie odciecia zaplonu.Bledow zadnych niepokazuje ale dodam jeszcze jedno ,że mam problem w tym aucie ze spalaniem bo niemoge zejsc poniżej 8 litrow(a jeżdze w miare spokojnie).Po odpaleniu i przejechaniu ok km srednie spalanie pokazuje mi 16l\100,20l\100 a obrotomierz nie wiecej jak 3tys.Dopiero po przejechaniu jakiegos kilometra zaczyna pomalu spadac.No i auto jakies jest zamulone(przekonałem sie o tym po tym jak przejechałem sie kumpla autem ktory ma identycznego paska).
  • Moderator Samochody
    Przepływka jest jakby licha, podaj wartość gruby 004 czwarte pole na vagu.

    Więcej będzie palił i będzie słabszy bo gaz nie chodzi w pełnym zakresie.

    passat 1,9 tdi 115 ajm zamiana przepływomierza

    Gafa jest jedna scieżka.
  • Poziom 10  
    Sorki za moja niewiedze ale ucze sie , mam zrobic logi dynamiczne grupy 004
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Możesz zrobić log, a możesz podać tylko wartość podczas pracy na wolnych.
  • Poziom 10  
    co do tego ze pedal na 61 procent to ktossie troche pomylil przeplywka dawala cialajak zalozylem nowa to teraz podczas jazdy odrazu czuc ze pedalu gazu nietrzeba dusic tak jakwczwsniej dzieki wszystkim za podpowiedz.