Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 1,9 tdi 115 ajm zamiana przepływomierza

mir977 07 Lut 2012 14:18 7576 21
  • #1 07 Lut 2012 14:18
    mir977
    Poziom 10  

    Witam mam paska jak w temacie i myśle,że za dużo pali bo komp pokzuje mi z ostatnich 400km średnie 8,2 .Mój kumpel ma identycznego i u niego niewiecej jak 6,7.Dodam,że byłem na kompie i niby wszysto ok, ale ponoć przepływke niezawsze pokaże.No i zwiazku z tym chce przezucić z kumpla do mojego i odwrotnie(zobacze czy w dwóch autach coś sie zmieni) ale o ile wiem(jak coś to poprawcie mnie) to przy podmiance wywali bład w kompie.No i pytanie czy jeżeli podmienie to niekasując błedów przepływka od kumpla bedzie normalnie pracować?Jeśli nie to co mam zrobić?

    0 21
  • #2 07 Lut 2012 16:04
    dizba
    Poziom 29  

    Możesz śmiało podmieniać.

    0
  • #3 07 Lut 2012 18:57
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    Jak podmienisz przy wyłączonym zapłonie to żadnych błędów nie będzie.

    0
  • #4 08 Lut 2012 19:42
    mir977
    Poziom 10  

    A jesli moge jeszcze jedno pytanko bo mechanik regulował mi luzy na pompowtryskach bo troche klekotał,teraz jest ok jednak zurzycie wydaje mi sie ,że jeszcze wzrosło możliwe ,że przez regulowanie?

    0
  • #5 08 Lut 2012 20:10
    trans-serwis
    Poziom 39  

    mir977 napisał:
    A jesli moge jeszcze jedno pytanko bo mechanik regulował mi luzy na pompowtryskach bo troche klekotał,teraz jest ok
    Nie ma czegoś takiego jak regulacja luzów na pompowtryskach.
    Klekotanie po tym zginęło, to już jakies herezje.
    Powiedział ci ten "mechanik" na ile ustawił ci te luzy?

    0
  • #6 08 Lut 2012 20:42
    mir977
    Poziom 10  

    No moze nieluzy tylko regulacja , o ile sie niemyle to 220 i powiedział,że jak bedzie coś nietak to zmniejszy(no ale dodam jeszcze raz ,że teraz chodzi ciszej jakby to powiedziec bardziej miekko)

    0
  • #7 08 Lut 2012 21:05
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Sprawdź na vagu czwarte pole kanału 004 bloków wartości mierzonych silnika, podaj wartość.

    Jaki olej lejesz do silnika?

    Jak wyglądają korekcje dawek dla pompowtrysków?

    0
  • #8 08 Lut 2012 21:10
    mir977
    Poziom 10  

    przed regulacja sprawdzał mi i mowił ,ze jest ok bo na wszystkich czterech były same zera .A po regulacji trzeba też zrobic?Mowił ,ze pompki niesa orginalne że sa włozone zamienniki(jeszcze raz 99 rok 115km ajm a to numer pompek038130073f )

    olej castrol magnatek 10w40 b4 półasyntetyk

    0
  • #9 08 Lut 2012 23:26
    domex32
    Moderator na urlopie...

    mir977 napisał:
    przed regulacja sprawdzał mi i mowił ,ze jest ok bo na wszystkich czterech były same zera .A po regulacji trzeba też zrobic?Mowił ,ze pompki niesa orginalne że sa włozone zamienniki(jeszcze raz 99 rok 115km ajm a to numer pompek038130073f )

    olej castrol magnatek 10w40 b4 półasyntetyk


    Do pompowtrysków zawsze leje castrol edge 0w30 ew 5w40, ale to raczej nie powód.

    Podaj wartość czwartego bloku wartości mierzonych grupy 004, oraz cztery wartości kanału 013 bloku wartości mierzonych.

    Aby sprawdzić przepływomierz, zrób log dynamiczny grypy 003 i wrzuć na forum (3 bieg 1000obr i gaz w podłogę do 4000 ob)r.

    0
  • #10 09 Lut 2012 00:47
    Sztomel
    Poziom 34  

    domex32 napisał:
    Aby sprawdzić przepływomierz, zrób log dynamiczny grypy 003

    Lepiej niech zrobi dwa logi na raz czyli grupę 010 z 008 - będzie wtedy lepiej widać jak operował gazem, jaka jest wartość masy zasysanego powietrza, jak pompuje turbo i w końcu jak dawkuje paliwo. Log tych dwóch grup będzie bardziej miarodajny - taka moja skromna sugestia.

    0
  • Pomocny post
    #12 07 Mar 2012 07:08
    Sztomel
    Poziom 34  

    Muszę podpowiedzieć byś ponownie zrobił te logi ale tym razem z pedałem gazu całkowicie w podłodze a nie na 61% bo logi nie są wtedy miarodajne. Poza tym pamiętaj aby w czasie logowania mieć włączone jedynie światła mijania lub dzienne a cała reszta czyli radio, ogrzewanie szyby tylnej i wnętrza, klima itd. mają być wyłączone - jest to istotne w czasie logowania grup 001 i 008.

    1
  • #13 07 Mar 2012 19:24
    mir977
    Poziom 10  

    Ale pedał był napewno do końca.A co do dodatkowych urzadzen to moze tylko radio chodziło ale było sciszone

    0
  • #14 07 Mar 2012 21:00
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Masz problem z pedałem gazu, albo ze sterownikiem silnika, jak kolega sztomel słusznie zauważył 61% przy maksymalnie wciśniętym gazie.

    0
  • #15 08 Mar 2012 08:35
    mir977
    Poziom 10  

    Jak go kupowalem gosciu mówił, że wymieniał akumulator.No i czy wtedy nie trzeba robic adaptacji przepustnicy(gdzis to kiedys wyczytałem),czy to moze miec na to wpływ.A jesli nie to w jaki sposób moge sprawdzic czy to pedał gazu czy sterownik silnika.

    1
  • Pomocny post
    #16 08 Mar 2012 09:24
    domex32
    Moderator na urlopie...

    To nie tak. W dieslu nie ma przepustnicy i nie trzeba nic adaptować. Musisz obejrzeć pedał gazu, czy pracuje w pełnym zakresie, możesz go wyciąganie na stół i obmierzyc odporności. W razie co napisze ci jakie i gdzie powinno być. Wydaje mi się jednak że masz problem z jego skokiem bo są tam dwa nie zależne potencjometry więc wywalil by błąd jednego z nich.

    0
  • #17 08 Mar 2012 09:35
    mir977
    Poziom 10  

    Troche robi sie ciezko.Ale jak jest na luzie i docisne pedal to idzie do konca a obrotomierz zatrzymuje sie w momencie odciecia zaplonu.Bledow zadnych niepokazuje ale dodam jeszcze jedno ,że mam problem w tym aucie ze spalaniem bo niemoge zejsc poniżej 8 litrow(a jeżdze w miare spokojnie).Po odpaleniu i przejechaniu ok km srednie spalanie pokazuje mi 16l\100,20l\100 a obrotomierz nie wiecej jak 3tys.Dopiero po przejechaniu jakiegos kilometra zaczyna pomalu spadac.No i auto jakies jest zamulone(przekonałem sie o tym po tym jak przejechałem sie kumpla autem ktory ma identycznego paska).

    0
  • #18 08 Mar 2012 10:05
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Przepływka jest jakby licha, podaj wartość gruby 004 czwarte pole na vagu.

    Więcej będzie palił i będzie słabszy bo gaz nie chodzi w pełnym zakresie.

    passat 1,9 tdi 115 ajm zamiana przepływomierza

    Gafa jest jedna scieżka.

    0
  • #19 08 Mar 2012 10:11
    mir977
    Poziom 10  

    Sorki za moja niewiedze ale ucze sie , mam zrobic logi dynamiczne grupy 004

    0
  • Pomocny post
    #20 08 Mar 2012 13:01
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Możesz zrobić log, a możesz podać tylko wartość podczas pracy na wolnych.

    0
  • #22 13 Mar 2012 19:48
    mir977
    Poziom 10  

    co do tego ze pedal na 61 procent to ktossie troche pomylil przeplywka dawala cialajak zalozylem nowa to teraz podczas jazdy odrazu czuc ze pedalu gazu nietrzeba dusic tak jakwczwsniej dzieki wszystkim za podpowiedz.

    0
  Szukaj w 5mln produktów