Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Grande Punto 1.4 8V nierówna praca na biegu jałowym

07 Lut 2012 18:26 8076 5
  • Poziom 10  
    Witam
    Jakiś czas temu pojawiło się falowanie obrotów na biegu jałowym.Przestudiowałem forum po czym wyczyściłem przepustnicę wymieniłem map sensor zrobiłem zerowanie parametrów w fes sprawdziłem ciśnienie paliwa(3,5),zrobiłem ponowną adaptację przepustnicy i dalej to samo.Jeśli przegazuję do min 2,5 tys przy powrocie obrotomierz oscyluje wokół tysiąca potem stabilizuje się na 700,jeśli natomiast podniosę na 1,5 do 2tys przy opadaniu obroty skaczą między 700 a 1500.
    Po odczycie fes na ustabilizowanym biegu jałowym jedna rzecz nie daje mi spokoju , a jest to ciśnienie w dolocie 435 mBar i oczekiwane ciśnienie powietrza 256 mBar.
    Skąd taka różnica przy wyższych obrotach te parametry są spójne,proszę o wskazówkę.
  • Poziom 32  
    Nieszczelność w dolocie.
  • Poziom 10  
    Nieszczelności brak wymienione zostały uszczelniacze kolektor sprawdzony.Mam pytanie czy przepustnica powinna mieć odczyt pozycji z dwóch czujników tak jak pedał gazu,oraz co oznacza w fes pozycja "przepustnica tryb awaryjny-aktywny".
  • Poziom 10  
    Cz problem został rozwiązany mam podobny problem wszystko poczyściłem i kicha. Nie wiem co dalej robić?
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich trochę to trwało ale problem z autem rozwiązałem. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik). Za pomocą programu FES przejrzałem błędy jakie wygenerował serownik:
    -jakieś problemy z podciśnieniem w kolektorze dolotowym błąd czujnika P0106
    - za bogata mieszanka
    Więc zapodałem podgląd parametru podciśnienia w kolektorze dolotowym i spodziewane podciśnienie w kolektorze dolotowym straszna rozbieżność, parametry strasznie szalały. Zamieniłem czujnik i to samo.

    -RESET PARAMETRÓW SAMONASTAWNYCH
    -ADAPTACJA PRZEPUSTNICY

    AUTKO JAK NOWE !!!!!

    Sporej liczbie autek z tej serii zdarza się to właśnie zimą.
    Mam wrażenie że winą za to jest zbyt duży spadek napięcia podczas uruchamiania auta przy niskich temperaturach i łapanie jakiś dziwnych parametrów prze ECU. Ponieważ problem wystąpił z dnia na dzień.

    Moja rada, pamiętajmy wyłączać światła i inne urządzania przy uruchamianiu auta zimą.
    Jeżeli jest LPG zaizolujmy przewody gumowe które podgrzewają parownik i parownik autko będzie lepiej dogrzane.
  • Moderator Samochody
    Pierwszym objawem słabego akumulatora w GP jest kontrolka i komunikat o przegrzaniu silnika w trakcie/po uruchomieniu silnika. Ze światłami faktycznie jest wpadka, bo stare Punto, miało światła na stacyjce i je wyłączało w pozycji Start, a odkąd wszystkim steruje BCM to nie gasi świateł na czas pracy rozrusznika.